رپرتاژ اگهی /

مراحل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

مراحل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس
کدخبر : 19720

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به جای فروشگاه واقعی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. فروشگاه اینترنتی مزیت‌های فراوانی نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دارد. مقرون به صرفه بودن، قابلیت خرید در 24 ساعت شبانه روز، مخاطب هدف گسترده‌تر تنها تعداد کمی از مزایای یک فروشگاه آنلاین، نسبت به فروشگاه واقعی است.

به همین دلیل، افراد زیادی به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی روی آوردند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید همراه ما باشید تا روش راه‌اندازی سایت با وردپرس را قدم به قدم به شما آموزش دهیم.

 

چرا با وردپرس سایت بسازم؟

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای پرطرفدار است. راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی سایت وجود دارد؛ اما اکثر افراد راه‌اندازی با وردپرس را به دلیل داشتن مزایای بالا ترجیح می‌دهند.

خلاصه‌ای از مزایای راه‌اندازی سایت با وردپرس عبارتند از:

دانلود نرم‌افزار وردپرس کاملا رایگان است.

استفاده از وردپرس خیلی راحت‌تر از کدنویسی یک سایت از صفر است.

با وردپرس به راحتی می‌توان سایت را مدیریت و پشتیبانی کرد.

وردپرس امکان توسعه و اضافه کردن امکانات جدید را به شما می‌دهد.

قالب‌های آماده و رایگان فراوانی برای وردپرس وجود دارد.

 

چگونه سایت بسازیم؟

معمولا افرادی که تصمیم می‌گیرند کسب و کارشان را به سمت آنلاین شدن ببرند، پس از قطعی شدن تصمیمشان، این سوال برایشان ایجاد می‌شود که حالا، چگونه سایت بسازم ؟

درنظر داشته باشید که ما به‌طور کامل مراحلی که برای ساخت یک سایت با وردپرس باید بگذرانید را برایتان شرح می‌دهیم؛ اما در آخر، روشی را به شما پیشنهاد خواهیم داد که نیاز نباشد دغدغه هیچکدام از این مسائل را داشته باشید و به راحتی سایتتان را راه‌اندازی کنید.

 

  1. تعیین دامنه

قدم اول در طراحی سایت با وردپرس انتخاب یک دامنه مناسب است. دامنه همان آدرس سایت شماست. به عنوان مثال دامنه سایت سی فایو، See5.net است. در واقع آنچه بعد از www. قرار می‌گیرد، آدرس دامنه است.

برای اینکه بهتر مفهوم دامنه را درک کنید، مثالی می‌زنیم، فرض کنید کلبه‌ای بیرون از شهر دارید، اگر بخواهید دوستانتان را دعوت کنید که به کلبه شما سری بزنند، قطعا باید آدرس آن را به دوستانتان بدهید. آدرس کلبه چیزی است که منحصر به شماست و آشنایانتان شما را با آن پیدا می‌کنند. در اینجا هم دامنه همان آدرس است؛ آدرس منحصر به سایت شما.

هزینه ثبت دامنه بسته به اینکه بخواهید پسوند .ir یا .com داشته باشید متغیر است.

همچنین به یاد داشته باشید که باید برای دامنه‌تان نامی انتخاب کنید که معرف کسب و کارتان باشد. همچنین، دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سخت و پیچیده و غیرقابل خواندن باشد؛ بلکه باید طوری باشد که وقتی مخاطب یک بار آن را ببینید به راحتی در ذهنش ماندگار شود.

 

  1. خرید هاست

برای اینکه بتوانید سایتتان را به همراه داده‌ها و اطلاعاتش در فضای اینترنت ذخیره کنید؛ به طوری که از طریق دامنه قابل دسترس باشد، باید فضایی در اینترنت برای آن خریداری کنید. به این فضا هاست می‌گویند.

هاست یک کلمه انگلیسی به معنای میزبان است. هاست، بخشی از سرور است که اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد.

 

C:\Users\Mechanic Rayane\Downloads\network-servers-set_1284-12642.jpg

 

پس تا اینجا فهمیدیم که پس از ثبت دامنه باید سایت را بر روی هاست یا میزبان راه‌اندازی کنیم.

حال، شاید این سوال برایتان ایجاد شود که هاستی که خریداری می‌کنیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ سوال خوبی است! هر هاستی ممکن است مناسب شما نباشد.

 

ویژگی‌های یک هاست خوب عبارتند از:

  • باید 24 ساعته در دسترس باشد و اصلا قطعی نداشته باشد.
  • باید سرعت بالایی داشته باشد تا سایت در کمترین زمان ممکن برای مخاطبان نمایش داده شود.
  • در برابر ویروس‌ها و حملات مقاوم باشد.
  • امکانات جانبی بالایی برای ساختن سایت داشته باشد.

 

به‌طور کلی در نظر داشته باشید که هاست مناسب برای یک سایت اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از دلایل اهمیت هاست، سرعت لود سایت است. اگر مدت زمان بین کلیک کاربر و نمایش کامل سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، کاربر ناراضی شده و از سایت خارج می‌شود.

 

به عنوان مثال، سرعت یک سایت معتبر مانند سی فایو را با یک سایت بی سر و ته که 7 8 ثانیه طول می‌کشد تا نمایش داده شود، مقایسه کنید؛ خودتان ترجیح می‌دهید از کدام یک استفاده کنید؟

 

پس به جای اینکه به دنبال هاست رایگان بگردید، از یک سرویس معتبر هاستینگ استفاده کنید تا بعدا مشکلات جدی برای سایتتان ایجاد نشود.

 

  1. نصب و راه‌اندازی وردپرس

پس از خریداری هاست و دامنه، ممکن است نهایتا 72 ساعت طول بکشد تا این دو به یکدیگر متصل شوند. پس از آن، کاری که باید انجام بدهید این است که فایل نرم افزار وردپرس را از سایت رسمی وردپرس دانلود کنید. دانلود این نرم‌افزار کاملا رایگان است.

 

مراحل نصب وردپرس، با توجه به اینکه هاست دایرکت ادمین را انتخاب کرده باشید یا سی پنل، متفاوت است. اما در حالت کلی، مراحلی که باید برای نصب طی کنید یکسان خواهد بود.

 

برای نصب وردپرس بر روی هاست، باید فایل وردپرسی را که دانلود کرده‌اید، از حالت زیپ خارج کنید؛ سپس آن را در پوشه public html در هاست قرار دهید.

 

  1. نصب افزونه ووکامرس

برای اینکه یک سایت فروشگاهی با وردپرس داشته باشید، باید افزونه ووکامرس را روی سایت نصب کنید. ووکامرس یک افزونه فروشگاهی است که به وسیله آن می‌توانید امکان خریداری هر نوع محصول فیزیکی یا دانلودی را فراهم کنید.

 

نصب ووکامرس روی وردپرس کار خیلی ساده‌ای است. تنها کافیست به قسمت افزونه‌ها بروید و روی "افزودن" کلیک کنید و مراحل خواسته شده را انجام دهید.

 

پس از نصب می‌توانید افزونه‌تان را سفارشی سازی کنید.

 

اگر بخواهید امکان پرداخت آنلاین در سایت داشته باشید، باید یک درگاه پرداخت اینترنتی تهیه کنید.

 

برای درگاه پرداخت، می‌توانید از درگاه پرداخت‌های واسط و یا مستقیم استفاده کنید.

 

پس از نصب ووکامرس، زمان این است که با چیدن یک استراتژی مناسب، سئو فروشگاهتان را بهبود بخشید و مخاطبان زیادی را به سایتتان جذب کنید.

 

آسان ترین روش راه‌اندازی سایت

اگر با مراحلی که در بالا ذکر شد، باز هم فکر می‌کنید درباره ساخت سایت تفهیم نشدید و این کار برایتان کمی مشکل است، باید بگویم حق دارید. راه‌اندازی سایت با وردپرس ممکن است نسبت به دیگر روش‌ها خیلی ساده‌تر باشد، اما بازهم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

 

راه آسان‌تر از ((سایت ساختن)) با وردپرس هم وجود دارد؛ آن هم استفاده از سایت‌ ساز و فروشگاه ساز است. به عنوان مثال، شما می‌توانید ساخت فروشگاه اینترنتی خود را با فروشگاه ساز سی فایو انجام دهید. فروشگاه ساز سی فایو، با هزینه مقرون به صرفه، تمامی نیازهای شما از جمله هاست، دامنه، افزونه ووکامرس و.. را در اختیارتان می‌گذارد.

 

همچنین سی فایو امکانات بسیار زیادی از جمله سرعت بالای لود سایت، دامنه اختصاصی رایگان، هاست حرفه‌ای و سریع، سبد خرید، قابلیت نصب درگاه پرداخت، سئو خوب، منوی پیشرفته، پنل پیامک و صدها امکانات دیگر را در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه