نگاهی به آینده سبک زندگی هوشمند

نگاهی به آینده سبک زندگی هوشمند
کدخبر : 21634

اکنون به‌جایی رسیده‌ایم که دیگر خبری از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژی که قادر به ایجاد تغییر عمیق در سبک زندگی انسان باشند نیست.

به گزارش  رصد اقتصادی ، اگرچه خانه‌های هوشمند و محصولات هوشمند به طور جدی توسط مصرف‌کنندگان اصلی مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما هنوز مشخص نیست که کاربران درواقع به ازای سرمایه‌گذاری این‌چنینی، چه مزایایی به دست می‌آورند. با توجه به این موضوع، ال‌جی عمیق‌تر به چگونگی تغییر زندگی‌ روزمره در عصر خانه‌های جدید پرداخته است. با تجمیع نظرات ۸۵۷ مالک خانه هوشمند در ایالات‌متحده، گزارش LG ThinQ 2021 Smart Home Report نشان می‌دهد که چگونه خانه‌های هوشمند می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای همگان باشند.

 

بدون نیاز به مدارک پیشرفته

برخلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، درواقع کاربرانی که کمتر به امور فنی تسلط دارند، رضایت بیشتری از خانه‌های هوشمند خوددارند. تعداد کاربران سنین ۵۰ تا ۵۴ سال که گفته‌اند از خانه خود «رضایت کامل» دارند، بیش از دو برابر (۶۰ درصد) کاربران گروه ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است. رضایت‌مندی صاحب‌خانه‌های مسن بالاتر بوده، زیرا آن‌ها در مقایسه با سایر گروه‌های سنی مدت‌زمان بیشتری را در خانه و کنار خانواده سپری می‌کنند و وقت بیشتری برای لذت وافی از تمامی مزایای خانه‌های هوشمند دارند. یک مزیت دیگر این است که خانه‌های هوشمند راهکارهای سازگار و کاربری آسانی ارائه می‌کنند. همگان صرف‌نظر از تسلط فنی یا سن می‌توانند از خانه‌های هوشمند استفاده کنند و این گروه‌ها نقش مهمی در کاهش شکاف دیجیتالی بین نسل‌ها ایفا می‌کنند.

 

 

خانه‌های انعطاف‌پذیر با سبک زندگی منحصربه‌فرد

درحالی‌که خانه‌های هوشمند به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در سراسر جهان مفید واقع شوند، موضوع بسیار مهم در خصوص مزایای آن‌ها این است که می‌توانند برای هر فردی به شکلی منحصربه‌فرد کارایی داشته باشند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که چگونه فضاهای هوشمند راهکارهای منعطفی را ارائه می‌دهند که بر اساس ارزش‌ها، علایق و سرگرمی‌های اصلی کاربران با سبک زندگی‌های متمایز سازگار است. برای مثال وقتی صحبت از اوقات فراغت است، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که علاقه زیادی به باغبانی دارند، سیستم کنترل از راه دور و فرمان صوتی تلویزیون‌های هوشمند، ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌ها را مهم‌ترین قابلیت کاربردی خانه هوشمند برشمردند، زیرابه آن‌ها اجازه می‌دهد حتی هنگامی‌که در باغچه هستند نیز با لوازم‌خانگی خود ارتباط برقرار کنند.

گشودن مسیری هوشمند برای زندگی پایدار

خانه‌های هوشمند امروزی معیار تازه‌ای برای سبک زندگی دوستدار محیط‌زیست تعیین نموده‌اند. در میان فهرست طولانی مزایای خانه هوشمند، بیشترین انتخاب شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، صرفه‌جویی در انرژی بوده است. با استفاده از امکانات بهینه‌سازی انرژی موجود در جدیدترین محصولات متصل، خانه‌های هوشمند به کاربران کمک می‌کنند تا به شیوه پایدارتری از زندگی دست یابند و البته مصرف‌کنندگان را از صدور قبض‌های انرژی سنگین در امان نگاه می دارند.

گزارش LG ThinQ Smart Home Report نگاه جالبی به شیوه تغییر سبک زندگی مصرف‌کنندگان طی سال‌های آینده دارد، نقشه راهی برای کسانی که به استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند در زندگی روزمره علاقه دارند. برای دریافت گزارش کامل اینجا (https://www.lg.com/us/lg-thinq/news) کلید کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه