رپرتاژ اگهی /

نحوه رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی

نحوه رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی
کدخبر : 22198

تلویزیون یکی از دستگاه های الکترونیکی پر مصرفی است که نه تنها در تمام خانه ها، بلکه در اغلب مکان های عمومی و یا حتی ادارات، هتل ها و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه نیز همچون سایر لوازم الکترونیکی همواره در معرض عیوب مختلفی قرار می گیرد.

 مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون یکی از ایرادات رایج در انواع تلویزیون هاست. تفاوتی نمی کند که تلویزیون شما از کدام برند است. درواقع کم نور شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است ک اغلبه به راحتی با چند ترفند کوچک، قابل برطرف شدن می باشد.

 

عیب یابی و حل مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

اگر صفحه تلویزیون ال جی شما تیره تر از حالت عادی است، برای برطرف کردن مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تلویزیون خود را خاموش و روشن کنید: کابل برق را از پریز خارج کرده و پس از 10 دقیقه، تلویزیون را مجددا روشن کنید.
  2. تنظیمات حالت تصویر را تغییر دهید: از منوی تنظیمات، تنظیمات حالت تصویر را پیدا کنید و مطمئن شوید که تنظیمات حالت شما، برای استفاده در خانه تنظیم شده است.
  3. حالت صرفه جویی انرژی را خاموش کنید: در منوی تنظیمات، گزینه صرفه جویی در انرژی یا energy saving را پیدا کرده و خاموش نمایید.
  4. حالت تصویر را تغییر دهید: در منوی تنظیمات تصویر، گزینه تنظیمات حالت تصویر را پیدا کرده و گزینه vivid را انتخاب کنید.
  5. تنظیمات تصویر را به صورت دستی تغییر دهید: در منوی تنظیمات، به گزینه حالت تصویر بروید و تمامی گزینه های نور پس زمینه، کنتراست، روشنایی و ... را به صورت دستی براساس ترجیحات خود تنظیم کنید.
  6. گزینه local Dimming را خاموش کنید: در منوی تنظیمات حالت تصویر، گزینه local Dimming را خاموش کنید.

در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل بالا، تلویزیون ال جی شما همچنان با مشکل کم نور بودن تصویر مواجه است، می توانید با مرکز تعمیرات تلویزیون نخریسی مشهد تماس بگیرید.

vbxc

برطرف کردن مشکل کم نور شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ

اگر شما نیز با مشکل تیره شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ خود مواجه شده اید، روش های زیر را برای برطرف کردن این مشکل، امتحان کنید:

  1. تنظیم صرفه جویی در انرژی را غیرفعال کنید.
  2. حالت تصویر تلویزیون خود را تغییر داده و آن را بر روی بیشترین حالت روشنایی تنظیم کنید.
  3. تابع تشخیص نور محیط را غیرفعال کنید. برای انجام این مرحله در مدل های قدیمی تر به گزینه  System  سپس Eco Solution  رفته و  Eco Sensor را روشن یا خاموش کنید. در مدل های جدیدتر تلویزیون سامسونگ به منوی تنظیمات و گزینه عمومی بروید و سپس گزینه تشخیص نور محیط  را از طریق نوار لغزنده آن، خاموش یا روشن کنید.
  4. کم نور شدن تصویر تلویزیون ممکن است ناشی از ضعف سیگنال و کیفیت سیگنال دستگاه های متصل شده باشد. برای این منظور اطلاعات سیگنال را بررسی کنید:  از تنظیمات به بخش پشتیبانی> تشخیص خودکار> اطلاعات سیگنال بروید. شما باید دستگاه متصل به تلویزیون و کابل آن را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل در کابل، آن را تعویض کنید.
  5. سعی کنید تنظیمات تصویر تلویزیون را بررسی و بازنشانی کنید.
  6. به روز رسانی نرم افزار تلویزیون را بررسی کنید.
  7. در نهایت می توانید تلویزیون را ریست کنید. (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

چنانچه برای حل مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ با وجود انجام دادن تمامی مراحل گفته شده در بالا، هنوز هم تصویر تلویزیون سامسونگ کم نور است، می توانید از مرکز تعمیرات تلویزیون طرقبه مشهد کمک بخواهید.

ffvc

حل مسئله کم نور شدن تصویر در تلویزیون سونی

برای برطرف شدن مشکل کم نور شدن یا تاریک شدن صفحه تلویزیون های سونی نیز می توانید به صورت تخصصی مراحل زیر را طی کنید:

  1. اگر حالت تصویر تلویزیون سونی شما روی Cinema یا Custom تنظیم شده باشد، ممکن است صفحه تاریک شود. اگر بعد از تغییر حالت کیفیت تصویر، صفحه هنوز تیره است، به منوی تنظیمات نور پس زمینه بروید و روشنایی تصویر را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.
  2. اگر Power Saving روی Low یا High تنظیم شود، صفحه تاریک می شود. برای تغییر تنظیم این گزینه به منوی تنظیمات سیستم بروید، گزینه Eco را انتخاب کرده و Power Saving را روی حالت عادی قرار دهید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.
  3. برخی از تلویزیون ها دارای سنسور نور هستند. بنابراین بسته به شرایط روشنایی اتاق، تصویر روشن تر یا تاریک تر می شود. خاموش کردن کنترل روشنایی خودکار ممکن است روشنایی تصویر را افزایش دهد.
  4. برنامه را از منبع متفاوتی مانند دستگاه پخش DVD یا VCR مشاهده کنید تا ببینید آیا این مشکل توسط دستگاهی که سیگنال را به تلویزیون ارائه می دهد، ایجاد شده است یا خیر.
  5. اگر تلویزیون شما پروژکشن است، تعویض لامپ را در نظر بگیرید. سونی خاطرنشان می کند که برای تلویزیون های پروژکشن، یک تصویر تاریک یا تیره ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض لامپ تصویر باشد.

چنانچه هیچ کدام از مراحل گفته شده برای برطرف کردن مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون سونی شما کارساز نبود، می توانید با پاراتک تماس بگیرید.

 

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون

یک مرکز تعمیر تلویزیون در طرقبه مشهد می تواند به کمک تکنسین های دوره دیده به صورت تخصصی انواع مشکلات مربوط به تلویزیون شما را شناسایی و برطرف نماید. تکنسین های مراکز مجاز با شرکت در دوره های مختلف تعمیر تخصصی انواع برندهای تلویزیون ها، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل تلویزیون شما را برطرف نمایند.

cccg

پاراتک

پاراتک به عنوان یک مرکز تعمیرات تلویزیون ال ای دی و ال سی دی ضمن در اختیار داشتن کارشناسان خبره برای برندهای مختلف تلویزیون، با دارا بودن شعبات مختلف، می تواند خدمات سریع و با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. جهت دریافت خدمات از نزدیک ترین شعبه، می توانید وارد پورتال مرکز الکترونیک و انفورماتیک پاراتک شده و از بخش ثبت سفارش خدمات، درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه