همزمان با سالگرد شهید قاسم سلیمانی،

همایش فرصتی « در دل بحران ها» در یزد برگزار می شود

همایش فرصتی « در دل بحران ها» در یزد برگزار می شود
کدخبر : 24913

دبیر همایش و مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: همایش بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» یکشنبه هفته آینده برابر ۱۲ دیماه جاری در شهر یزد برگزار می شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا ،«عباس جم رز» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در یزد افزود: این همایش با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، مسئولان ملی و استان یزد بعد ازظهر یکشنبه هفته آینده در  سالن پردیس تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری در دوازدهم دیماه سال ۸۶ و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برپا می شود.

 دبیر همایش یادشده با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی افزود: سردار دل ها در سخنان خود بارها به این نکته اشاره کرد، فرصتی که در بحران ها هست در خود فرصت ها نیست ، اما شرط آن این است که نترسید ،نترسیم و نترسانیم این سخن بسیار ارزشمند و گهربار است.

وی ادامه داد که به گفته شهید سلیمانی ما از نبود خودباوری و نداشتن اعتماد به نفس و نبود مسئولیت پذیری در چند سال گذشته ضربه های بسیاری خوردیم ،باید با استفاده از علم و دانش، ظرفیت های ملی، سرمایه انسانی و بهره بردن از فناوری های روز دنیا از فرصت های نو و طلایی استفاده کنیم.

 جم رز با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت این سردار اسلام از بزرگترین نهالستان باغ زیتون با عنوان شهید سلیمانی در یزد رونمایی می شود ، اظهار کرد: این نهالستان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در مسیر جاده یزد - تفت احداث می شود.

 مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور ادامه داد: هر ایرانی می تواند ، در  این نهالستان به یاد شهدای انقلاب و مدافعان حرم نهال زیتون غرس کنند و هر نهال هم دارای شناسنامه بین المللی در بستر فناوری بلاکچین است.

وی به موضوع سرمایه گذاری جمعی در این نهالستان اشاره کرد و گفت: نهالستان یادشده  در مجموع الگویی برای استفاده از فناوری های نوین مالی است و افراد با کاشت حتی یک نهال به یاد والدین یا به نام فرزندان خود و یا رویدادهای خاص می توانند در توسعه این نهالستان مشارکت کنند.

وی ادامه داد: افراد برای سرمایه گذاری در کاشت یک اصله نهال و هزینه نگهداری آن که تا ثمر دهی درخت ۵۰۰ هزار تومان پرداخت و به مدت ۲۰ سال از ثمره آن استفاده کنند، و سالانه با تضمین بیمه از منافع هر درخت زیتون که حدودا ۲۰ کیلوگرم ثمر می دهد، بهره مند شوند.

 جم رز افزود: این درختان قابلیت انتقال و واگذاری دارند و علاوه بر آن تحت پوشش بیمه هم قرار می گیرند و مردم می توانند با تضمین بیمه در این زمینه مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: در روش کاشت متراکم زیتون روغنی در هر هکتار یکهزار و ۲۵۰ اصله نهال کاشته می شود و در مرحله نخست برای کاشت یک میلیون اصله نهال زیتون در ۷۰۰ هکتار زمین برنامه ریزی شد و سرمایه گذاری برای ۵۰۰ هکتار از سوی مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر تأمین و ۲۰۰ هکتار هم قابل سرمایه گذاری از سوی علاقه مندان است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هرهفت اصله نهال زیتون، یک واحد رمزدارایی زر هوشمند با پشتوانه بیمه زندگی رمزپایه به متقاضیان ارایه می شود که قابلیت انتقال و تبادل در شبکه های بلاکچین ملی و بین المللی را داراست.

وی در ادامه توضیح  داد که این اقدام می تواند به عنوان الگویی موفق برای مشارکت و تأمین سرمایه جمعی در توسعه پروژه های ملی و زیرساخت های یزد با بهره گیری از فناوری های نوین مالی در کشور باشد.

همچنین مدیرعامل یکی شرکت ها گفت: این شرکت آماده ارایه تمامی خدمات آموزشی در این زمینه هست و قرار است از امکانات  آموزش حضوری آنلاین و آفلاین جهت آموزش داوطلبان استفاده کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه