رپرتاژ اگهی

آشنایی با متاورس و بهترین پروژه ها و بازی‌های آن

آشنایی با متاورس و بهترین پروژه ها و بازی‌های آن
کدخبر : 27540

متاورس چیست؟ از جهان مجازی متاورس چقدر اطلاعات دارید؟ دنیایی شگفت انگیز که در آن میتوانید همچون این دنیای واقعی زندگی کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید. ایده‌ای که هرچقدر از ظهور آن میگذرد بشر را به مرزهای تمدن مدرن نزدیک میکند. با ما همراه باشید.

مفهوم کلی متاورس

این روزها برای بسیاری از کاربران اینترنتی این سوال ایجاد شده است که متاورس چیست؟ چگونه میتوانیم در آن نقش‌آفرینی کنیم؟ مفهوم کلی متاورس برگرفته از ترکیب دو واژه‌ی "متا" به معنای برتر و " ورس" به معنای جهان است. جهان برتر یا متاورس مجموعه‌ای از شبکه های به هم پیوسته‌ی مجازی است که در ارتباط و پیوند با یکدیگر یک دنیای شگفت انگیز مجازی را تشکیل داده‌اند. متاورس بستری برای تعامل و ارتباط انسان‌های ساکن در دنیای مجازی با یکدیگر است. در متاورس، هرکدام از ما می‌توانیم یک هویت مجازی واقعیت‌یافته داشته باشیم. با این هویت زندگی کنیم، تعامل داشته باشیم یا حتی با استفاده از آن با شخصی دیگر ازدواج کرده یا زندگی کنیم.

مفهوم متاورس ترکیبی از بازی‌ها، تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را شامل میشود. علاوه بر آن فناوری زنجیره بلوکی یا بلاک‌چین نیز در متاورس تعریف شده است. بازی‌هایی که در بستر بلاک‌چین تعریف شده‌اند، اکنون در دنیای متاورس قابل اجرا هستند. در متاورس، بازیکنان میتوانند هرآنچه را که در بازی‌ها نیاز به خریداری است به شکل توکن بخرند. جوایز و دارایی‌ها در بازی‌های بلاک‌چین به شکل توکن تعریف شده‌اند.

 بنابراین در متاورس شما بازی کرده و توکن دریافت می‌کنید. این جذابیت‌های متاورس تنها در صورتی میتواند برای شما سودآور باشد که با شناخت کامل نسبت به آن وارد متاورس شوید. پیشنهاد میکنم برای شروع زندگی در متاورس از مقاله‌ی "متاورس چیست؟" در سایت آموزش فارکس شروع کنید تا علاوه بر آشنایی کامل با مفهوم متاورس، با رمز و رازهای کسب درآمد با آن نیز آشنا شوید.  

منظور از واقعیت مجازی در متاورس

پس از آنکه به پاسخ درستی برای "متاورس چیست؟" رسیدیم. اکنون اجزای اصلی این دنیای شگفت انگیز را مورد بررسی قرار می‌دهیم. واقعیت مجازی بخشی از متاورس است که بوسیله‌ی آن میتوانید خود را یک محیط مجازی و سه بعدی تصور کنید. حتما تاکنون دوربین‌های واقعیت مجازی را دیده‌اید. زمانی که افراد این دوربین‌های چشمی را در مقابل خود قرار میدهند میتوانند با دیدن تصاویری که از دریچه‌ی آن نمایش داده میشود، خود را در یک محیط شبیه واقعیت تصور کنند.

با استفاده از این واقعیت مجازی، میتوانید، بودن در مکان‌های مختلف، زمان‌های مختلف و ... را تجربه نمایید. هم اکنون واقعیت مجازی در مراحل پیشرفته‌تر میتواند به شما در دیدن فیلم‌های سه‌بعدی نیز کمک کند. شما با استفاده از واقعیت مجازی میتوانید حس واقعی زندگی در یک جهان موازی را تجربه کنید.

منظور از واقعیت افزوده در متاورس

واقعیت افزوده در کنار واقعیت مجازی، یکی دیگر از قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی متاورس است. اصطلاح واقعیت افزوده به معنای افزودن المان های دیجیتالی به فعالیت‌ها و دنیای فیزیکی واقعی است. Augmented Reality  یا واقعیت افزوده به شما در ارتباط‌گیری با اشیاء و ابزارهای دیجیتالی کمک میکند. برای درک بهتر این موضوع میتوانید از فیلم‌هایی همچون مالیفیسنت کمک بگیرید. در این فیلم‌ها افراد در کنار المان‌هایی که دیجیتالی هستند حضور دارند. شما میتوانید با آنها ارتباط گرفته و تعامل برقرار کنید.

پروژه های متاورس

متاورس پروژه‌های مختلفی را شامل میشود. شما میتوانید در متاورس بازی کرده و پول کسب کنید. این ویژگی تمام پروژه های متاورس است. پروژه های متاورس بر اساس کسب درآمد برای کاربران طراحی شده اند. همین موضوع با ایجاد حس سودآوری، حضور در متاورس را لذت‌بخش‌تر کرده است. کاربران زیادی با حضور در متاورس و انجام بازی‌های محبوب آن به کسب درآمد دیجیتال از طریق توکن‌ها میپردازند. در ادامه به مهمترین پروژه‌های تعریف شده در متاورس که همان بازی‌های متاورس محسوب میشوند، می‌پردازیم.

دیسنترالند

پروژه‌ی جذاب دیسنترالند، دنیایی بر پایه‌ی رمز ارزها است. در این پروژه شما میتوانید با کمک رمز ارزها به ساخت‌و‌ساز پرداخته و محیط مورد نظر خود را بسازید. نکته‌ی قابل توجه در این پروژه این است که تمام فعالیت‌ها و ساخت‌و‌ساز‌ها بر اساس ارزهای دیجیتال صورت میگیرد. دیسنترالند یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های متاورس محسوب میشود. این پروژه به نحوی است که شما میتوانید در آن خرید و فروش کنید، شهربازی بسازید و یا به دلخواه خود و بر اساس دارایی که دارید زمین و یا ملک بخرید. همچنین می‌توانید در این پروژه به خرید و فروش اسلحه پرداخته و از آن اسلحه‌ها در بازی فورتنایت استفاده کنید. بازی‌های متاورس همچنین به مدیریت دارایی‌های شما کمک میکنند. در واقع با کمک آنها میتوانید یک تجربه‌ی مجازی از خریدو‌فروش را تجربه کنید.

سندباکس

سندباکس از جمله جذابترین پروژه های متاورس است. این پروژه محبوبیت زیادی در بین کاربران متاورس بدست آورده است. بستر اصلی این پروژه بلاک‌چین یا ساختار زنجیره بلوکی است. سندباکس در مقایسه با سایر پروژه‌های متاورس بسیار امن‌تر است. همچنین شما میتوانید در آن فعالیت‌های متنوع و مختلفی را داشته باشید. برای مثال میتوانید در سند باکس به خریدوفروش انواع دارایی‌ها بپردازید. سندباکس نیز جزو بازی های متاورس به شمار میرود. بازی‌های متاورس، به بازی‌کننده ها توکن هایی به عنوان دارایی ارائه میدهد. سندباکس به عنوان یکی از پرکاربردترین بازی‌های متاورس شناخته میشود.

ناکاموتو

همچون سایر پروژه‌های متاورس در ناکاموتو هم کاربران میتوانند زمین و خانه بخرند یا بفروشند. کاربران میتوانند در ناکاموتو روی زمین‌هایی که میخرند خانه بسازند و ادعای مالکیت کنند. این خریدوفروش در ناکاموتو خود به عنوان یک سرمایه‌گذاری محسوب میشود. واحد پول در ناکاموتو با نام ناکا شناخته میشود. ناکا یک توکن  بسیار رو‌ به رشد است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. هر ناکا هم اکنون سه دلار ارزش دارد.

اکسی اینفینیتی

نام اکسی اینفینیتی برای کاربران متاورس بسیار آشناست. این بازی به دلیل اینکه به شما امکان کسب درآمد می‌دهد بسیار مورد اقبال قرار گرفته است. یکی دیگر از مزیت‌های جالب توجه در اکسی اینفینیتی این است که شما در آن میتوانید به نوعی به پرورش حیوانات پرداخته و از طریق آن کسب درآمد کنید. اکسی اینفینیتی به عنوان یکی از بازی‌های متاورس موفق شده است تا اقبال زیادی در بین کاربران کسب کند. علت این موضوع تنوع گسترده در نوع فعالیت‌های موجود در بازی است.

 

نتیجه گیری

به طور کلی بازی‌های متاورس که در واقع پروژه‌های متاورس محسوب میشوند یکی از بسترهای پولساز و در عین حال جذاب دنیای مجازی هستند. دارایی رد و بدل شده در این بازی‌ها توکن ها هستند. به همین دلیل برای حضور در متاورس نیاز است تا با آگاهی کامل نسبت به توکن‌ها و ارزهای دیجیتال حضور داشته باشید. پیشنهاد میکنم برای کسب آگاهی بیشتر نسبت به دنیای رمزارزها و بازارهای مالی و همچنین کسب مهارت‌های تحلیلی در آن‌ها به مقالات آموزشی سایت آموزش فارکس رجوع کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه