رپرتاژ اگهی

با گواهی SSL و ضرورت وجود آن برای وب سایت آشنا شوید

با گواهی SSL و ضرورت وجود آن برای وب سایت آشنا شوید
کدخبر : 29697

 

مقدمه

اگر خیلی ساده و مختصر و مفید بخواهیم بگوییم گواهی SSL چیست، کافی است از شما بخواهیم به چند آدرس URL سایت که می شناسید، نگاهی بیندازید. معمولاً آدرس URL، با http شروع می شود منتها برخی از سایت ها با https شروع می شوند؛ حرف s موجود در کنار حروف http از اول کلمه Secure به معنی «ایمن» گرفته شده و نشان دهنده این است که سایت مورد نظر گواهی SSL دارد؛ بنابراین وقتی این حرف را در آدرس URL یک سایت مشاهده می کنید، می توانید از امنیت سایت مطمئن شوید و با خیال راحت اطلاعات خود را در آن سایت وارد کنید. برای اینکه بیشتر با این گواهی  SSLو چگونگی عملکرد آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

گواهی SSL چیست؟ 

گواهی SSL یا Secure Socket Layer به معنی لایه اتصال امن است که بین سرویس دهنده یا سرور وب سایت و مرورگر کاربر برقرار می شود و امنیت اطلاعات کاربران را تضمین می کند.

از گواهی SSL به منظور رمز‌گذاری اطلاعات ارائه شده از طریق وب سایت و تأیید هویت وب سایت استفاده می ‌کنند تا از نفوذ هکر هایی که می خواهند به وب سایت وارد شوند و اطلاعات کاربران را در حین فرایند پرداخت بدزدند، پیشگیری شود.  

 

عملکرد گواهی SLL چگونه است؟

در حالت عادی هکرها به راحتی و با قرار دادن یک برنامه روی سرور سایت می توانند به اطلاعات وارد شده به وب سایت دسترسی پیدا کنند ولی وقتی از پروتکل SSL استفاده می شود، اطلاعاتی که کاربر به وب سایت ارسال می کند، در یک فایل رمزنگاری شده قرار می گیرد و حتی در صورت لو رفتن اطلاعات هم قابل بازخوانی نیست. در واقع گواهی SSL، نمی گذارد هیچ شخص سومی به اطلاعات رد و بدل شده میان سرور و مرورگر دسترسی داشته باشد.

 

سایت

چرا باید از گواهی SLL استفاده کنیم؟

اگر با وجود توضیحات داده شده هنوز هم به دنبال دلایل بیشتری برای خرید گواهینامه SSL هستید، توجه شما را به چند دلیل قانع کننده دیگر جلب می کنیم:

 

  • برقراری امنیت اطلاعات: گواهی SSL تنها امنیت اطلاعات کاربران را تأمین نمی کند، بلکه امنیت وب سایت هم تا حدود زیادی با استفاده از این گواهینامه تأمین می شود؛ فرض کنید که یک کاربر اطلاعات شخصی و همین طور کارت بانکی شما را برای شرکت در یک سمینار آنلاین در وب سایت شما وارد می کند، با استفاده از گواهی SSL، نه تنها امنیت این اطلاعات تضمین می شود بلکه لینک ورود به سمینار آنلاین که شما برای او ارسال می کنید هم نمی تواند توسط هکرها مورد استفاده قرار بگیرد.
  • بهبود سئو سایت: از آن جایی که گوگل بیش از همه، به کاربران اهمیت می دهد، عجیب نیست که امنیت اطلاعات آن ها را نیز در اولویت بگذارد؛ از این روی سعی می کند در نتایج جستجو، بیشتر از سایت هایی استفاده کند که دارای گواهی SSL هستند و می توانند امنیت کاربران را تضمین کنند.
  • جلب اعتماد کاربران: ممکن است برخی از کاربران از اهمیت وجود حرف s در آدرس URL با خبر نباشند ولی مسلماً عده زیادی هم بر این مسأله واقف هستند به همین دلیل با دیدن این حرف، مطمئن می شوند که در صورت ورود اطلاعات در سایتی که مجهز به گواهی SSL است، هیچ خطری اطلاعات شخصی آن ها را تهدید نمی کند و از این رو با اطمینان بیشتری اقدام به این کار می کنند.

 

چگونه گواهی SSL را تهیه کنیم؟

حال که به لزوم دریافت این گواهی پی بردید، وقت آن است که اقدام به خرید SSL کنید. خوشبختانه شرکت های زیادی هستند که این گواهی را به صورت رایگان یا با دریافت مبالغ مشخصی، صادر می کنند و شما می توانید با مراجعه به آن ها اقدام به خرید گواهینامه SSL کنید.

 

سخن پایانی

مهم ترین دلایل استفاده از گواهی SSL، برقراری امنیت اطلاعات موجود در سایت و جلب اعتماد کاربران است. این پروتکل با استفاده از فایل های رمزنگاری شده، اجازه لو رفتن اطلاعات وارد شده به سایت را نمی دهد و از این طریق هم به امنیت اطلاعات شخصی کاربران و هم امنیت وب سایت کمک می کند.

با توجه به اهمیت استفاده از این گواهینامه، شرکت های زیادی برای خرید گواهینامه SSL در دسترس هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه