رپرتاژ اگهی

ارزان ترین گوشی شیائومی و سامسونگ در بازار ایران (در سال 1401 - 2022)

ارزان ترین گوشی شیائومی و سامسونگ در بازار ایران (در سال 1401 - 2022)
کدخبر : 31655

بازار گوشی های تلفن همراه، همیشه بازار پرنوسانی بوده است. چرا که معمولاً عوامل مختلفی بر قیمت گوشی تأثیرگذارند. همانطور که می دانید اغلب گوشی های موجود در بازار وارداتی هستند.

بازار گوشی های تلفن همراه، همیشه بازار پرنوسانی بوده است. چرا که معمولاً عوامل مختلفی بر قیمت گوشی تأثیرگذارند. همانطور که می دانید اغلب گوشی های موجود در بازار وارداتی هستند. قیمت کالاهای وارداتی معمولا به مسائل سیاسی و اقتصادی در سطح جهان وابسته است. البته بعضا شاهد هستیم که قیمت گوشی تلفن همراه روند ثابتی دارد. تقریباً از ابتدای سال 1401 ، شاهد ثبات قیمت در بازار گوشی تلفن همراه هستیم. در این مقاله قصد داریم در مورد ارزان ترین گوشی های موجود در بازار نکاتی را ارائه کنیم. برای مشاهده قیمت روز گوشی به سایت مبیت مراجعه کنید.

ارزان ترین گوشی شیائومی و سامسونگ در بازار ایران (در سال 1401 - 2022)

 ارزان ترین گوشی های سامسونگ

گوشی های سامسونگ، از محبوب ترین تلفن های همراه برای کاربران ایرانی هستند. این گوشی ها عمدتا به واسطه داشتن کیفیت بالا، مخصوصا در حوزه پردازشی، توسط کاربران ایرانی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. در بین ارزانترین گوشی های سامسونگ میتوان به مدل A12 و مدل A03s اشاره کرد. مدل A03s سامسونگ با ظرفیت 64 گیگ، حدود 3 میلیون و 700 تومان در اردیبهشت 1401 معامله می‌شود. اگر که می توانید در رنج قیمتی 5 تا 8 میلیون گوشی بخرید، گوشی های گلکسی مدل A21 می تواند گزینه خوبی باشد.

همانطور که می ‌دانید مدل های گلکسی، باتری قدرتمندی دارند. باتری های گوشی های سامسونگ، معمولاً بسیار قوی هستند و حتی در M31 شاهد باتری 6000 میلی آمپری هم هستیم. در جدول زیر سعی کرده ایم که مدل های مختلف سامسونگ را لیست کنیم. البته قیمتهای درج شده،  مربوط به اردیبهشت‌ سال 1401 هستند و امکان تغییر در آنها بسیار زیاد است.

ردیف

نام

ظرفیت (گیگ)

قیمت (تومان)

1

گلکسی A12

128

4500000

2

گلکسی A32

128

6700000

3

گلکسی A22

128

5600000

4

گلکسی A52

128

8100000

5

گلکسی A03s

64

4100000

6

گلکسی  M12

128

4200000

ارزان ترین گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی یکی از بهترین و مناسب ترین گوشی ها در قیمت های میان رده هستند. گوشی های شیائومی با داشتن ویژگی‌های خوب ( مخصوصاً در حوزه ظرفیت و حافظه داخلی )  می ‌توانند خیلی از نیازهای کاربران برای ذخیره سازی اطلاعات را برطرف کنند. البته قیمت گوشی های مختلف، همواره پرنوسان است و قیمت هایی که در این مقاله ارائه می دهیم، مربوط به اردیبهشت ماه سال 1401 است. از این رو احتمال دارد وقتی که این مقاله را مطالعه می‌کنید، به دلایل مختلف قیمت آنها تغییر کرده باشد.

 سه مدل بسیار خوب POCO X3 Pro ، POCO M4 Pro و POCO M3 جزو مدل های پرطرفدار و ارزان ترین گوشی های شیائومی هستند که رنج قیمتی آنها بین 5 تا 8 میلیون تومان می باشد. البته قیمت گوشی شیائومی REDMI NOTE 10 Pro حدود 7 میلیون تومان است.

از این رو گوشی های POCO M3 با قیمتی بین چهار و نیم میلیون تومان تا 6 میلیون، یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین گوشی های شیائومی حال حاضر در بازار به شمار می آیند که واقعا امکانات بسیار خوبی هم دارند.

شیائومی با ارائه دادن مدل های POCO توانست درصد قابل توجهی از بازار ایران را در اختیار بگیرد. دو ویژگی بسیار مهم در مدل پوکو شیائومی وجود دارد که باعث شده است کاربران ایرانی، آنها را به برخی از مدل های سامسونگ، ترجیح دهند. یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی های شیائومی، پردازنده بسیار خوب آنها است. در واقع این شرکت چینی سعی کرده است که روی پردازش قوی، کار کند. از همه مهمتر، قیمت گوشی های شیائومی، برای خیلی از کاربران ایرانی بسیار مناسب است.

شما می توانید ارزان ترین گوشی های شیائومی را در رنج قیمت 5 تا 8 میلیون تومان با پردازنده بسیار خوب و قابلیت های بالا خریداری کنید. البته مسلم است که POCO یکی از گوشی‌های خوب میان رده به شمار می رود و می‌تواند به واسطه داشتن سخت‌افزار قدرتمند، از رقبای جدی سامسونگ باشد. امروزه مدل های زیادی از پوکو با ظرفیت های بالا عرضه شده اند که، در جدول زیر قیمت آنها را درج کرده ایم.

ردیف

نام

ظرفیت (گیگ)

قیمت (تومان)

1

Poco X3 Pro

256

8200000

2

Poco X3 GT

256

8000000

3

Poco M3

64

5000000

4

Redmi 9A

128

3900000

5

Poco F3 5G

128

7600000

6

Redmi Note 10 Pro

128

8000000

7

POCO M4 Pro 5G

128

6000000

8

Redmi 10

128

5600000

بررسی برخی از گوشی های سامسونگ

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید گوشی، می تواند گوشی های A31 باشد. گوشی های A31 با داشتن حافظه داخلی 128 گیگی و رم 6 گیگابایت و از همه مهم تر، دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسلی واید و پردازنده هلیو P65، یکی از بهترین گوشی های میان رده است که به واسطه داشتن صفحه نمایش AMOLED می‌تواند از گزینه‌های بسیار مناسب باشد.

 البته مدل A21s نیز به واسطه همین ویژگی‌ها ( یعنی حافظه داخلی بالا و رم 4 گیگ و پردازنده اگزینوس 850 ) نیز، جزو بهترین گوشی های میان رده سامسونگ به شمار می آید.

اگر به دنبال ارزان ترین گوشی سامسونگ هستید، میتوانید به  برخی از مدل های سری A گلکسی به عنوان گزینه ای خوب فکر کنید. علاوه بر آن، سامسونگ گلکسی M22 نیز جزو دیگر مدل هایی است که شباهت بسیار زیادی به A21 دارد. تنها تفاوت آن ها در پردازنده است. M22 از پردازنده مدیاتک Helio G80 پشتیبانی می کند. از ویژگی های قابل توجه این گوشی، میزان ظرفیت باتری آن است. باتری آن  به 5 هزار میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است که می تواند به اندازه کافی، شما را از خرید پاوربانک بی‌نیاز کند! کلا مدل M گلکسی جزو گوشی هایی هستند که قیمت بسیار خوبی دارند و از ارزان ترین گوشی های سامسونگ به شمار می‌آیند. البته دوربین آنها خیلی عادی است. برای بررسی قیمت گوشی سامسونگ وارد صفحه شوید.

ارزانترین گوشی سامسونگ برای کارهای روزانه و سبک ، گلکسی A12 است. حافظه داخلی خوب، دوربین قابل‌قبول، رم 4 گیگ، پردازنده هلیو P35 و ... از ویژگی های گلکسی A12 است.

بررسی گوشی های شیائومی

اگر بخواهیم در مورد ارزانترین گوشی های حال حاضر در بازار ایران صحبت کنیم، قطعاً باید گوشی های شیائومی را نیز بررسی کنیم. گوشی هایی که به واسطه داشتن ویژگی های بسیار خوب سخت افزاری و قیمت مناسب، مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته اند. انواع و اقسام مدل های شیائومی دارای قیمت های مناسب در بازار وجود دارند. مثلاً گوشی شیائومی redmi 9T با بهره‌گیری از پردازنده اسنپدراگون 662 و باتری 6000 میلی آمپری، تقریبا برای خیلی از امور متوسط و روزانه شما مناسب است. به واسطه داشتن دوربین سلفی خوب هم، می توانید از آن برای ثبت تصاویر مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

گوشی Redmi Note 9s نیز، دیگر برند شیائومی است که رم 6 گیگ ، حافظه 128 گیگ و پردازنده اسنپدراگون G720، جزو ویژگی های بسیار خوب آن به شمار می رود.

گوشی Redmi Note 8 Pro

Redmi Note 8 Pro

دیگر برند معتبر شیائومی گوشی Redmi Note 8 Pro است که این مدل نیز به واسطه استفاده از پردازنده هلیو G90T، دوربین  64مگاپیکسلی بسیار خوب و رم 6 گیگی، جزو بهترین گزینه ها است که بین 6 تا 8 میلیون تومان در بازار معامله می ‌شود.

Redmi Note 9

 گوشی Redmi Note 9 نیز جزو برندهای بسیار خوبی است. البته رم آن 4 گیگ است و یک درجه پایین تر از نوت 8 پرو است.

همانطور که می دانید گوشی های شیائومی در حوزه پردازنده و سخت افزار بسیار خوب عمل کردند. شاید یکی از دلایل اصلی  که باعث شده است از آن ها به عنوان رقبای جدی هواوی و سامسونگ نام ببریم، همین ویژگی ها باشند. 

 مدل POCO X3 به واسطه داشتن رم 6 گیگ، حافظه 64 گیگ و دوربین فوق العاده جذاب 60 مگاپیکسل واید و پردازنده اسنپدراگون G732 و وضوح تصویر Full HD، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید گوشی باشد. جذابیت ظاهری و باتری 5000 میلی‌آمپری آن هم سبب می شود تا POCO X3 را به عنوان یکی از ارزانترین گوشی های موجود، پیشنهاد بدهیم.

مدل بعدی، گوشی شیائومی Redmi Note 9T است. این مدل از برندهای خوب و میان رده محسوب می شود که به واسطه داشتن رم 4 گیگ، خیلی از نرم افزارهای مختلف، قابلیت اجرای همزمان بر روی آن را دارند. باتری 5000 میلی آمپری از ویژگی‌های شاخص این محصول به شمار می‌آید. مدل ردمی نوت 10 نیز، تقریباً همین ویژگی‌ها را دارد. اما به واسطه داشتن پردازنده اسنپدراگون 678 گزینه مناسب تری به شمار می آید. صفحه نمایش ردمی نوت 10، AMOLED است و به همین دلیل وضوح جذابی دارد و به اندازه کافی بزرگ ( 6.43 اینچ ) است. امکان فیلمبرداری 4K  از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی است.

مدل POCO M3

POCO M3

مدل POCO M3  نیز جزو گزینه های خوبی است که می توانید هنگام خرید ارزان ترین گوشی موجود در بازار، به آن فکر کنید. پردازنده اسنپدراگون 662، رم 4 گیگ، حافظه 128 گیگ و دوربین 48 مگاپیکسل واید از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. مسلماً از گوشی هایی که دارای رم 4 گیگابایتی هستند، خیلی نباید انتظار داشته باشیم که پردازش های سنگین را انجام دهند. اگر قصد بازی های مختلف و سنگین را دارید، خرید این گوشی را  توصیه نمی کنیم.. هرچند که باتری 6000 میلی آمپری آن می‌تواند حدود یک روز به طور مستمر، گوشی را روشن نگه دارد. به طور کلی اگر قصد خرید گوشی دارید، گوشی گلکسی A22 و POCO  بهترین گزینه ها برای شما هستند. مگر اینکه قصد داشته باشید که کمی بودجه خود را افزایش دهید تا بتوانید مدل های جدیدتر آن ها را خریداری کنید.

در هنگام خرید ارزان ترین گوشی های شیائومی یا سامسونگ، به همه ویژگی‌های آن توجه کنید. گوشی های سامسونگ و شیائومی میان رده عمدتا در سال های 2020 و 2021 عرضه شده اند. از این رو اغلب آنها سیستم عامل اندروید 10 دارند. همین دلیل شما نیازی به ارتقای سیستم عامل ندارید.  هر چند با استفاده از روش هایی که در خود این گوشی های تلفن همراه وجود دارند، می توانید سیستم عامل آن ها را به اندروید 11 ارتقا دهید. از آدرس درج شده میتوانید قیمت گوشی شیائومی را ببینید.

مقایسه سامسونگ و شیائومی

 برندهای سامسونگ و شیائومی، معمولاً روی سخت افزار، اندازه نمایشگر و پردازنده، به خوبی کار کرده اند. عمدتاً فضای ذخیره سازی آنها 64 تا 128 گیگ است. اگر قصد خرید گوشی دارید و با آن، کارهای عادی و روزمره انجام می دهید، استفاده از این گوشی ها می‌تواند خیلی از نیازهای شما را برطرف کند. 

به راستی هر دو برند، در حوزه کیفیت و قیمت خوب کار کرده اند. شما می توانید متناسب با بودجه خود ( بین 5 تا 8 میلیون ) نیز، گوشی های خوبی بخرید. البته در نظر داشته باشید که بعضی از این گوشی‌ها، دوربین خوبی ندارند. اما کیفیت پردازنده آنها عالی است. باید به خوبی مشخص کنید که هدف شما از خرید گوشی چیست و اگر نیازمند گوشی های قوی تری هستید، قاعدتاً باید سعی کنید بودجه خود را افزایش دهید. به هر حال متناسب با شرایط موجود در بازار، خرید گوشی های گران قیمت برای خیلی از اقشار جامعه مقدور نیست. از این رو این افراد می‌توانند گوشی های میان رده خوب بخرند که امکان انجام کارهای روزمره آنها (مانند وبگردی و استفاده از نرم افزار های ساده) را فراهم می آورند.

جالب است بدانید که یکی از بهترین گوشی های میان رده که فروش خوبی در ایران دارد، گلکسی A22 است. گلکسی A22 به  واسطه قیمت مناسب و ظرفیت خوب، جزو گوشی های محبوب بین ایرانی‌ها به شمار می رود. گوشی مدل A12 و M12 نیز به واسطه قیمت مناسب تر و گوشی A32 به واسطه ویژگی های پردازشی قوی نیز، جزو ارزان ترین گوشی های سامسونگ به شمار می‌آیند. گوشی های پرفروش شیائومی معمولاً قیمتی بین 5 تا 7 میلیون دارند و مدل های پوکو آن، مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته اند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مشخصات جزئی برخی از مدل های خوب گوشی های سامسونگ و شیائومی را تشریح کنیم. شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه و از همه مهمتر بودجه خود، یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. مسلما پیدا کردن یک گوشی که در همه پارامترها عالی و بی نقص باشد، کمی سخت است. مخصوصا اگر بخواهید کمتر از 10 میلیون تومان خرج کنید. با این حال گوشی های ارزان برندهای شرق آسیا، می توانند خیلی از نیازهای روزمره کاربران را برطرف کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه