رپرتاژ اگهی

مقایسه تلویزیون ال جی با تلویزیون سامسونگ کدام بهتر است ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با تلویزیون سامسونگ کدام بهتر است ؟
کدخبر : 32777

تلویزیون سامسونگ « Samsung » و تلویزیون ال جی « LG » از بهترین برند های بازار هستند ، که انتخاب یکی از آن ها بسیار کار دشواری برای کاربران است

امروزه به دلیل تنوع زیاد مدل های موجود در بازار ، خرید تلویزیون ها از گمراه کننده ترین انتخاب ها است چون هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند . تلویزیون ها از لوازم صوتی و تصویری همچنین ضروری خانه هستند و برای هر خانواده ای لازم است و تلویزیون ها در نگاه اول تقریبا یکسان به نظر می آیند ، اما هر کدام دارای کارایی مختلفی هستند و طراحی ظاهری آن ها متفاوت است و کیفیت صدا و تصویرکه مهم ترین ایتم در تلویزیون می باشد در آن ها مختلف است . در ادامه ی همین بحث تلویزیون های الجی و سامسونگ را ، از نظر طراحی ظاهری ، کارایی ، کیفیت تصویر ، امکانات و قابلیت ها ، سیستم عامل ، کیفیت صدا و... مورد برسی و مقایسه  قرار می دهیم . خواهید دید ، که تلویزیون الجی بهتر است یا سامسونگ ؟

مقایسه تلویزیون سامسونگ با ال جی

طراحی تلویزیون Samsung & LG در مقایسه با هم

این دو برند کره ای هر ساله تلویزیون هایی را با طراحی های مختلف و جدید وارد بازار می کنند . بیشتر کاربران طراحی ظاهری را در اولویت خود قرار می دهند ، که ظاهری زیبا را به نشیمن خانه خود ببخشند . تلویزیون های پهن و جعبه ای دیگر حرفی برای گفتن ندارند و حاشیه های باریک و بدون فریم تلویزیون های امروزه جای آن ها را گرفته اند . همه ی برند های موجود در بازار قالب های خود را به ظریف ترین حالت ممکن رسانده اند تا ظاهری زیبا را خلق کنند . تلویزیون ال جی و سامسونگ هر کدام ظاهری زیبا را برای تلویزیون های خود در نظر می گیرند . تلویزیون سامسونگ 85QN90A و تلویزیون ال جی 75UP8003 را به خاطر بیارید ، بی شک هر دو مدل دارای ظاهری زیبا هستند . تلویزیون سامسونگ بدون قالب یا بدون فریم است و نسبت به تلویزون الجی زاویه دید گسترده ای را برای بیننده ایجاد می کند . مدل های 85QN90A و 75UP8003 دارای پایه های مختلفی هستند ، که تلویزیون سامسونگ این بار پایه وسط مستطیلی را برای زیباتر شدن در نظر گرفته است و تلویزیون الجی پایه های دوشاخه ی را برای ظاهری زیبا استفاده نموده است . البته هر دوی آن ها جهت تعادل بیشتر طراحی شدن و از افتادن و شکستن تلویزیون جلو گیری می کنند . لازم به ذکر است که هر دوی این تلویزیون ها دارای طراحی زیبا هستند ، که رضایت کاربران را به خود جلب کرده اند . سامسونگ برای صفحه نمایش تلویزیون های خود ، از صفحه نمایش « منحنی » نیز استفاده می کند ، مدل 55TU8300 یکی از تلویزیون های منحنی سامسونگ « Samsung » است ، که به شکل هلالی طراحی شده و ظاهر زیبایی دارد .

در صورتی که خواهان تلویزیون سامسونگ هستیدعبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید : قیمت تلویزیون سامسونگ در بانه دات کام

بزرگترین تلویزیون ال جی

کیفیت تصویر کدام بهتر است ؟ ال جی یا سامسونگ

کیفیت تصویر یکی از مهمترین آیتمها در هر تلویزیون وهر برندی می باشد . نوع صفحه نمایش همانند طراحی و پایه ها و... ، در تلویزیون های سامسونگ و ال جی متفاوت است . کمپانی سامسونگ صفحه نمایش LED ، QLED ، Full HD و... را برای تلویزیون های خود به کار می برد ، که تصاویر را دقیق و درخشان به نمایش می گذارد . کمپانی الجی صفحه نمایش LCD ، LED ، OLED ، UHD ونانو سل ... را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است ، که هر کدام از این صفحه نمایش ها به نحوه ی خاصی کیفیت تصویر را نشان می دهند . هر دوی تلویزیون های ال جی و سامسونگ دارای کیفیت تصویر عالی هستند و با رزولوشن های مختلف کیفیت را بالا و پایین می برند ، به طوری که حس می کنید در صحنه فیلم ها یا بازی ها حضور دارید . سامسونگ و ال جی هر دو دارای کیفیت تصویر Full HD ،  4K ، HD ، 8K و... می باشند که مانند یک سینمای واقعی عمل می کنند ، رنگ ها و جزئیات تصویر را چند برابر واضح تر نشان می دهند ؛ در سایز 32 فورکی هنوز جایگیر نشده وتلویزیون فول اچ دی ال جی و تلویزیون فول اچ دی سامسونگ برنامه های تلویزیونی را دلنشین تر می کنند . شرکت ال جی در مدل های بالا رده خود و بزرگترین تلویزیون ال جی مانند Nano75 ،  Nano79 ، Nano80 ، Nano86 ، Nano90 و... از نمایشگر نانوسل استفاده می کند . تفاوت پنل های AV و IPS در دو برند ال جی و سامسونگ ؛ یکی از ویژگی های مهم در نمایشگر پنل ها هستند . شرکت ال جی از پنل IPS در تلویزیون های خود استفاده می کند ، که از کیفیت بسیار بالایی برخور دار است و مقاومت در برابر ضربه ، بیشتر برای محیط های روشن مناسب است . سامسونگ نیز از پنل AV بهره می برد که کنتراست بالایی ایجاد می کند و برای محیط هایی تاریک و کم نور به صرفه تر است و کریستال مایع در این پنل به صورت عمودی طراحی شده است که در IPS به صورت عمودی است .

تلویزیون فول اچ دی ال جی

کیفیت صدا ال ای دی الجی و سامسونگ

امروزه کیفیت صدا از قابلیت های مهم تلویزیون ها برای کاربر هستش . بیشتر تلویزیون های الجی و سامسونگ دارای اسپیکر دو کاناله 20 واتی هستند که صدای بلند و واضحی را پخش می کنند و با قابلیت مختلفی مانند دالبی دیجیتال ، دالبی اتموس ، Truehd ، Dolby Audio و... که دارند ، صدای سه بعدی و فراگیر را به گوش شنونده می رسانند . البته توان صدای بعضی از مدل های ال جی و سامسونگ به 60 وات هم رسیده است . مدل G1 در تلویزیون ال جی توان 60 وات را دارد که در سال 2021 وارد بازار شده است و مدل Q700T سامسونگ نیز توان 60 وات را دارد و در سال 2020 وارد بازار شد . دالبی دیجیتال پلاس یکی از قابلیت های مشترک بین تلویزیون های ال جی و سامسونگ است ، که فرمت صدای فراگیر هوشمند دیجیتال را کنترل می کند .

در صورتی که خواهان تلویزیون ال جی هستید و به ان علاقمند هستید جمله روبرو را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین نتیجه شوید : قیمت تلویزیون ال جی در بانه دات کام

تفاوت تلویزیون ال جی و سامسونگ در کیفیت تصویر

_ تلویزیون های سامسونگ از نظر رنگ های سیاه نسبت به تلویزیون های ال جی بهتر هستند.

_ تلویزیون های الجی در نمایش رنگ ها به غیر از مشکی عملکرد بهتری دارد.

_ سطح روشنایی و کنتراست در تلویزیون های سامسونگ چشمگیر تر است.

_ کیفیت تصویر تلویزیون ال جی درخشان تر از سامسونگ است.

_ مجهز شدن به نمایشگر کریستالی در تلویزیون های میان رده و بالا رده از قابلیت های خوب سامسونگ است.

_ پنل IPS در تلویزیون های ال جی زاویه دید گسترده ای نسبت به تلویزیون های سامسونگ دارند.

سیستم عامل WebOS یا  Tizen

سیستم عامل های این دو شرکت کاملا متفاوت هستند و هر کدام کارایی متفاوتی دارند . شرکت ال جی از سال 2014 به بعد سیستم عامل WebOS را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است ، که تا کنون یکی از بهترین سیستم عامل ها بوده و هست . شرکت سامسونگ دارای سیستم عامل Tizen است که کارایی زیادی دارد . در سیستم عامل WebOS می توانید به دستیار صوتی الکسا و گوگل اسیستنت دسترسی پیدا کنید و پشتیبانی از برنامه های بیشتری دارد همچنین کاربران می توانند اپلیکیشن ها را مطقابل با سلیقه ی خود تغیر دهند . سیستم عامل تایزن نیز دسترسی رایگان به شبکه های مختلف با سرویس TV Plus را دارد و سرعت بالایی در گشت و گذار منو ها دارد .  سامسونگ Samsung دستیار صوتی بیکسبی را دارد ، در واقع کمی ضعیف تر از گوگل اسیستنت است . می توانید همه مدلهای 2021 و 2022 این دو برند را در فروشگاه baneeh.com ببینید و با هم مقایسه کنید.

الجی یا سامسونگ کدام بهتر است

سایت فروشگاه ها

https://www.amazon.com/s?k=lg+samsung&rh=n%3A172659&ref=nb_sb_noss

https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2499334.m570.l1313&_nkw=samsung+lg&_sacat=11071

https://www.digikala.com/search/category-tv2/?brands%5B0%5D=22

امکانات و کارایی سامسونگ یا ال جی ؟

قابلیت اتصال به Bluetooth تلویزیون سامسونگ بلوتوث و وای فای WiFi و مرورگر اینترنت تقریبا در همه ی مدل های سامسونگ و ال جی یکسان است و به راحتی می توانید به آن ها متصل شوید . پشتیبانی از ThinQ AL اپلیکیشن کنترل هوشمند اشیا یکی از امکانات خوب در تلویزیون های ال جی است که می توانید با دیگر وسایل هوشمند خانه مانند یخچال ، لباسشویی ، ظرفشویی و... متصل شود و از آن ها استفاده کنید . برخی از مدل های تلویزیون ال جی مانند UN8060 ، UP8150 ، Nano90 ، C1 ، BX ، G1 و... قابلیت اشتراک گذاری Airplay 2 را دارند ، که به کمک این می توانید محتوای iphone ، Pad ، Mac را مستقیم بر روی تلویزیون خود پخش کنید . فناوری HDR10+ و HLG در همه ی مدل های سامسونگ و ال جی یک کارایی را انجام می دهد . HDR10+ افزایش کیفیت و شفافیت تضاد رنگ را بر عهده دارد و HLG افزایش شفافیت تضاد نور روشن را انجام می دهد . بعضی از مدل های سامسونگ مانند AU7000U و Q60AAU و... دارای قابلیت Q-Symphony یا پخش همزمان صدا از سینما و ساندبار هستند . قابلیت Surround صدای همه جانبه و چند جهته را پخش می کند که در همه ی مدل های الجی قابل استفاده است . قابلیت Clear Voice نیز یکی از امکانات عالی در تلویزیون های ال جی است که حذف نویز و صداهای اضافی را بر عهده گرفته است . دسترسی آسان و سریع به اپلیکیشن ها در تلویزیون های سامسونگ و ال جی به ترتیب منو هوشمند Smart HUB ، منو هوشمند Quick Menu نام دارند . بی شک همه ی تلویزیون های سامسونگ و ال جی دارای پورت های HDMI و USB هستند ، که در برخی از آن ها پورت های بیشتر و در بعضی از آن ها پورت های کمتری دیده می شود .

سامسونگ بهتر است یا ال جی

جمع بندی مقایسه تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

و در نتیجه در مورد همه ی امکانات ، کیفیت ، طراحی ، سیستم عامل و... برای شما توضیح دادیم که تلویزیون های ال جی با تلویزیون های سامسونگ چه تفاوت هایی دارند ؟ از نظر طراحی با هم برابرند و هر کدام ظاهری زیبا دارند و رضایت مشتری را به خود جلب کرده اند . کیفیت تصویر این دو برند کمی با هم متفاوت است و در برخی ویژگی ها سامسونگ ، و در برخی ویژگی ال جی بهتر است . کیفیت صدای سامسونگ و ال جی تقریبا مشابه هم هستند و هر دو صدای بلند و واضحی رو پخش می کنند که تا کنون رضایت همه را به خود جلب کرده اند .سیستم عامل ها هر کدام کارایی مخصوص به خود را انجام می دهند . امکانات و کارایی این دو برند سامسونگ « Samsung » و الجی « LG » در بعضی از مدل ها از جمله فناوری کریستال سامسونگ و در بعضی امکانات هوشمند ال جی بهتر است چون هر کدام دارای امکانات و کارایی مختلفی هستند و به راحتی قابل استفاده هستند در اخر مدلها را در سایت baneeh.com ببینید و انها را در همین سایت مقایسه کنید . 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه