رپرتاژ اگهی /

معرفی چند ایده کارآفرینی برتر + راه بهبود آن

معرفی چند ایده کارآفرینی برتر + راه بهبود آن
کدخبر : 33209

اگر ذهن خلاقی دارید و برای پیشرفت در کاری که در آن مشغولید ایده‌های فراوانی دارید، باید گفت که شما قابل تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق هستید.

 اگر علاقه به گسترش کسب و کار خود دارید با ما همراه باشید تا چند ایده کارآفرینی کاربردی که آینده روشنی دارند را به شما معرفی کنیم؛ همچنین به شما توصیه می‌کنیم پس از مطالعه این مقاله، اگر به دنبال سایت‌هایی با محوریت کارآفرینی مثل هاروارد بیزینس ریویو، فوربز، دانشگاه کسب و کار، فرچون و بیزنس اینسایدر هستید توصیه می‌کنیم سری به وب‌سایت فارسی زبان دانشگاه کسب و کار بزنید.

ایده کارآفرینی برتر

در این قسمت به ذکر نام و توضیح 5 ایده کارآفرینی می پرداریم که محبوبیت زیادی بین مردم پیداکرده‌اند:

1. دوخت و دوز

دوخت و دوز در هر بخشی آینده روشنی دارد؛ خانم یا آقا فرقی ندارد، دوخت لباس یا دوخت کیف پول چرم هم فرقی ندارد، در هر صورت دوزندگی همیشه بازار پررونقی دارد. شما همیشه احتیاج به لباس‌دارید، همیشه احتیاج به کیف دارید و بسیاری موارد دیگر که وابسته به دوخت و دوز می‌باشد. تمام این موضوعات باعث شده که دوزندگی اولین گزینه از لیست ایده کارآفرینی ما باشد. دوخت کیف‌های چرم معمولاً با سرمایه پایینی صورت می‌گیرد، اما در صورتی‌که توانایی فراهم کردن سرمایه بیشتری را دارید می‌توانید با تهیه یک چرخ‌خیاطی (حتی دست‌دوم) شروع به دوخت لباس نمایید.

2. گلخانه

اگر به دنبال ایده کارآفرینی هستید که باعث ایجاد احساس خوب در شما می‌شود، گلخانه یک ایده عالی برای شماست. می‌توانید از اتاقی در خانه خودتان شروع کنید. گل‌های مقاوم که قیمت پایینی دارند را تهیه کنید و اقدام به تکثیر آن‌ها نمایید. در صورت استقبال مشتریان می‌توانید گل‌های دیگری اضافه کنید و  یا محل دیگری برای گلخانه خود پیدا کنید.

3. آشپزی

امروزه در اغلب خانواده، خانم‌ها در کنار همسرشان مشغول به کار هستند تا بتوانند از پس مخارج زندگی بربیایند. غذا خوردن یکی از نیازهای اصلی هر انسانی است که روزانه چندین بار تکرار می‌شود. آشپزی در خانه و ارسال غذا برای مشتری، یکی از پرطرفدارترین کارهاست. البته می‌توان به یک ایده کارآفرینی دیگر برای آشپزی هم اشاره کرد؛ تهیه فینگر فود. این روزها در اغلب مهمانی برای پذیرایی از فینگر فود استفاده می‌کنند. این فعالیت گرچه به‌صورت دائمی نیست و شاید هرروز موقعیت کار کردن برای شما نباشد، اما سود خوبی دارد که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند.

4. طراحی

طراحی به دو صورت انجام می‌شود: طراحی با نرم‌افزار و طراحی با قلم و کاغذ. هر دو مدل از طراحی، طرفداران خاص خود را داشته و بازار کار نسبتاً خوبی دارد. در صورتی‌که بتوانید زمانی را صرف یادگیری کنید و به تمرین و تکرار بپردازید، قطعا موفق خواهید شوید. می‌توانید در زمینه طراحی ظلا، طراحی لوگو، طراحی کاراکتر، طراحی بنر و بسیاری موارد دیگر مشغول به فعالیت شوید.

5. ساخت اکسسوری

ساخت اکسسوری‌هایی مانند گیره و تل سر و یا زیورآلاتی از جنس‌های برنج و نقره و ... در خانه ممکن است. شما می‌توانید با ایده‌های جدید به کسب و کار خود رونق دهید. کافی است خلاقیت به خرج دهید و طرح‌های خاصی به مخاطبان خود ارائه دهید. ساخت اکسسوری‌ها معمولاً نیاز به سرمایه و لوازم زیادی ندارد و همین‌طور هیچ چارچوبی ندارد؛ شما می‌توانید هر طرحی که خواستید را اجرا کنید.

بهبود و رشد کار

پس از انتخاب ایده کارآفرینی، باید نکاتی برای شروع صحیح آن‌هم در نظر داشته باشید:

اطلاعات کافی

از اهمیت مطالعه غافل نشوید. در حوزه کاری که قصد انجام آن را دارید به تحقیق و مطالعه بپردازید. مطالعه باعث می‌شود که به پستی‌وبلندی‌های راه خود آشنا شوید؛ البته شاید بامطالعه و تحقیق متوجه شوید ایده‌ای که انتخاب کرده‌اید به‌اندازه کافی خوب نیست و بتوانید به یک ایده کارآفرینی جدید دست‌یابید. بنابراین اهمیت مطالعه در دو بخش مختلف مشخص شد: دادن یک چشم‌انداز نسبت به ایده شما و همین‌طور آشنایی با چالش‌های پیش رو.

مشاوره گرفتن

از افرادی که در شغل موردنظر شما مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید. از تجربیات آن‌ها استفاده کنید و پس از سنجیدن توصیه‌هایشان، در کار خود استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید فقط بخواهید روند کارشان را به شما توضیح دهند و خودتان به آنالیز اشتباهات و یا نکاتی که باعث رشد و رونق کسب و کار آن‌ها شده بپردازید.

ارائه خدمات و فعالیت‌های باکیفیت

خدمات و یا محصولات باکیفیت باعث جذب مشتری و تبدیل‌شدن به مشتری همیشگی می‌شود. با تمام توان برای افزایش کیفیت کار خود تلاش کنید؛ یقین داشته باشید که به نتیجه خوبی خواهید رسید. درواقع بهتر است بدانید که مهم نیست چه ایده کارآفرینی داشته باشید، مهم این است که به چه صورت آن را انجام دهید. بدترین و ضعیف‌ترین ایده‌ها هم با اجرای درست و کیفیت بالا به نتیجه خواهند رسید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت

از اهمیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غافل نشوید. این فضا می‌تواند باعث رشد سریع کسب و کار شما شود و باعث شود ایده کارآفرینی شما به‌سرعت به نتیجه برسد. درصورتی‌که خودتان زمان کافی برای اداره شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود را ندارید، از کسی کمک بگیرید تا به نحو احسن به مدیریت آن‌ها بپردازد.

آموزش در دانشگاه کسب و کار

دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی، استارتاپ و سرمایه‌گذاری است؛ در صورتی که در هر قسمت از کسب و کار خود، از شروع و مشکلات مربوط به آن تا رشد کسب و کارتان، احتیاج به کمک داشتید، می‌توانید روی دانشگاه کسب و کار حساب کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی businessuni.net و مطالعه محتواهایی که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود، به شروع و بهبود کسب و کار خود کمک کنید.

منبع: رسانه کارآفرینی و استارتاپی دانشگاه کسب و کار

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • هلن راد
    0

    به نظرم ایده آشپزی کردن نمیتونه کارآفرینانه باشه چون کارآفرینی اصولی داره حالا اگر فردی بیاد یک وبسایت درمورد آشپزی راه اندازی کنه شاید بشه گفت کارآفرینی کرده

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه