هوآوی از برنامه نقشه جایگزین گوگل مپ رونمایی کرد

هوآوی از برنامه نقشه جایگزین گوگل مپ رونمایی کرد
کدخبر : 3374

به تازگی هوآوی اعلام کرد که قصد دارد از نرم افزار tomtom به جای نرم افزار گوگل مپ برای مسیریابی استفاده کند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی است که دولت آمریکا هوآوی را تحریم کرده و به شرکت‌های خود اعلام کرده است که هیچگونه خدماتی به این برند چینی ارائه ندهد. پس از اعلام خبر تحریم هوآوی از سوی دولت آمریکا، شرکت گوگل که توسعه دهنده و مالک سیستم عامل اندروید است اعلام کرد که از این پس شرکت گوگل هیچگونه خدماتی به هوآوی ارائه نخواهد کرد و به این ترتیب خدمات اصلی گوگل یعنی پلی استور، گوگل مپ و سایر خدمات این شرکت روی گوشی‌های جدید هوآوی قابل دسترسی نخواهند بود.

 

این خبر نه تنها باعث نگرانی هوآوی نشد بلکه آمار فروش این شرکت نیز مانند گذشته است و مخاطبان و طرفداران این شرکت هنوز هم محصولاتش را خریداری می‌کنند. اما هوآوی مدتی است که به دنبال جایگزینی برای سرویس‌ها محدود شده گوگل می‌گردد و تاکنون توانسته است از هوآوی استور به جای گوگل پلی استور برای دانلود و خرید نرم افزار استفاده کند.

 

در حال حاضر گوشی‌های نسل بعد گوشی Mate 30  از اندروید آزاد استفاده می‌کند و به این ترتیب خطر ویروس یا هک تا حد بسیار زیادی در این گوشی‌ها وجود دارد؛ همچنین به نظر می‌رسد با این رویه، فروش گوشی‌های هوآوی درآینده با مشکل مواجه شوند چرا که استفاده از خدمات گوگل برای بسیاری از کاربران مهم است. با این حال هوآوی قصد دارد جایگزینی برای گوگل مپ پیدا کند و طبق اعلام رسمی این شرکت احتمالا مسیریاب tomtom جایگزین گوگل مپ خواهد شد.

 

هوآوی از tomtom به جای گوگل مپ استفاده می‌کند

 

این نرم افزار از سال ۲۰۰۴ در دسترس عموم کاربران قرار گرفت و تاکنون روی ۸۰ میلیون دستگاه نصب شده است،در سال ۲۰۱۲ نیز قرار شده بود این شرکت مسئولیت توسعه و ارائه نقشه به محصولات اپل را برعهده داشته باشد که به دلیل ناقص بودن نقشه‌ها و محیط این نرم افزار، اپل قرارداد خود با این شرکت را فسخ کرد.

 

با این حال باید در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده هوآوی از این نرم افزار در گوشی‌هایش باشیم و ببینیم tomtom قصد دارد نقشه‌های خود را توسعه دهد یا قرار است با همین وضعیت خدمات خود به هوآوی را ارائه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه