رپرتاژ اگهی /

همه چیز درباره چراغ خیابانی ال ای دی

همه چیز درباره چراغ خیابانی ال ای دی
کدخبر : 38369

اگر در خیابان‌ها و گذرگاه‌ها به روشنایی این فضاها دقت کرده‌باشید حتما متوجه شده‌اید که چراغ خیابانی برخی از خیابان‌ها نور باکیفیت‌تر و ظاهر مدرن‌تری دارد.

 این نور باکیفیت‌تر نتیجه هوشمندی مدیران تدارکات و خرید آن منطقه، در استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی است. در این مقاله به همه نکات مربوط به چراغ خیابانی ال ای دی و هرچه باید درباره چراغ خیابانی بدانید، از دلیل کیفیت نور تا کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و برق و تعمیرات و نگهداری پرداخته‌ایم.

چراغ خیابانی

چراغ خیابانی ال ای دی چیست؟

چراغ خیابانی ال ای دی چراغی اس که در آن از یک منبع تغذیه ( درایور الکترونیکی یا ترانس الکترونیکی) به همراه چیپ الکترونیکی به عنوان منبع روشنایی استفاده شده‌است. در واقع فناوری به کار رفته در چراغ خیابانی ال ای دی تفاوت چندانی با سایر چراغ‌های ال ای دی ندارد. این تفاوت بیشتر به لنزهای به کار رفته در چراغ خیابانی به جهت کنترل پرتاب و پخش نور می‌باشد.

مزایای چراغ خیابانی ال ای دی چیست؟

چراغ خیابانی با مصرف فوق‌العاده کم خود، حدود 80 درصد در هزینه‌های مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند. پس اگر توانایی تعویض چراغ خیابانی نسل‌های گذشته مانند چراغ خیابانی لاکپشتی را دارید، در تعویض آن به هیچ وجه تعلل نکنید. علاوه بر کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی و کمک به حفاظت از محیط زیست، چراغ خیابانی ال ای دی نسبت به چراغ‌های خیابانی بخارسدیم و لاکپشتی، طول عمر بسیار بیشتری دارد و از این جهت، هزینه‌ها و سختی‌های ناشی از تعمیرات و نگهداری را نیز کاهش می‌دهد.

لنز به کار رفته در چراغ خیابانی ال ای دی به گونه‌ای طراحی شده تا نور را به خوبی پخش کند تا هم روشنایی بهینه‌تری صورت گرفته و هم چشم رانندگان و عابران با نگاه به چراغ دچار تاری دید و به اصطلاح «خیرگی» نشود.

اجزای چراغ خیابانی ال ای دی چیست؟

 

  • درایور الکترونیکی

درایور الکترونیکی که جز جدایی ناپذیر همه چراغ‌های ال ای دی از جمله چراغ ال ای دی خیابانی است جریان و یا ولتاژ برق شهر را به جریان و ولتاژ مورد دلخواه سیستم روشنایی تبدیل می‌کند. بسیاری از مشخصات مربوط به نور نهایی چراغ از جمله سوسو زدن یا نزدن (Flicker) و یا ضریب توان چراغ که مربوط به میزان تبدیل انرژی به روشنایی است، به درایور چراغ خیابانی بستگی دارد.

  • چیپ الکترونیکی

چیپ الکترونیکی به عنوان منبع روشنایی چراغ خیابانی عمل کرده و نور از آن ساطع می‌شود. دو نوع چیپ معمولا در چراغ‌ خیابانی ال ای دی به کار می‌رود. اولی COB و دومی SMD است که هر دو از دسته چراغ‌های ال ای دی به شمار می‌روند. در چراغ‌ خیابانی COB، نور به صورت متمرکزتر با کیفیت نمود رنگ بهتر و در چراغ خیابانی SMD نور به صورت پخش‌تر با کیفیت پایین‌تر و در عوض صرفه اقتصادی بیشتر می‌تابد.

  • بدنه چراغ خیابانی

بدنه چراغ خیابانی ال ای دی باید در مقابل عوامل آسیب‌زننده مانند رطوبت، باران‌های اسیدی و گرد و خاک مقاوم باشد تا به راحتی در فضای خارجی نظیر خیابان، پارک و بوستان و یا ورودی محوطه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل معمولا بدنه‌ها باید به گونه‌ای ساخته شود که از نفوذ این عوامل در امان باشد. درجه حفاظت الکتریکی یا IP با درجه ۶۶ و ۶۷ مربوط به این دسته از چراغ‌های خیابانی است. بدنه این چراغ‌ها معمولا باید از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده باشد.

چراغ خیابانی را از کجا بخریم؟

در حقیقت به دلیل نوع مشتریان چراغ خیابانی و استانداردها و فرایند خاص ساخت این چراغ، تولیدکنندگان چراغ خیابانی با کیفیت به اندازه سایر چراغ‌های ال ای دی نیستند. از این جهت ممکن است در راسته فروشگاه‌های روشنایی از جمله خیابان لاله‌زار، چراغ خیابانی ال ای دی کمتر از سایر چراغ‌ها به چشمتان بخورد. با این حال در بسیاری از فروشگاه‌های روشنایی از جمله فروشگاه‌های اکووات می‌توانید این چراغ را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه بر این اگر صرف وقت و هزینه برای مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها برای شما مشکل است و یا می‌خواهید از مشاوره خرید چراغ خیابانی بهره‌مند شوید، می‌توانید به صورت آنلاین با کارشناسان فنی اکووات در ارتباط باشید تا همه مسائل از جانمایی چراغ گرفته تا انتخاب نوع چراغ خیابانی ال ای دی و زاویه تابش، استعلام قیمت چراغ خیابانی ال ای دی و خرید چراغ خیابانی ال ای دی  را برای شما حل کنند.

مشاوره آنلاین با کارشناسان فنی اکووات

لازم به ذکر است تمامی چراغ‌های خیابانی اکووات با 3 تا 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شوند تا به هیچ وجه نگران استهلاک سیستم روشنایی نباشید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت ان ندارد .. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه