اینستاگرام کیفیت ویدیو ها را کم می کند + عکس

اینستاگرام کیفیت ویدیو ها را کم می کند + عکس
کدخبر : 6872

دو شرکت فیسبوک و دیزنی اعلام کردند که برای افزایش سرعت اینترنت در قاره اروپا قصد دارند کیفیت ویدیوهای منتشر شده در این دو سرویس را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها و دور کار شدن کارکنان آن‌ها از طریق اینترنت شده است. با خانه نشین شدن افراد طبیعتا استفاده از اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و همین موضوع سبب شده است تا به مراکز داده و شبکه‌های ارتباطی جهانی فشار بی سابقه‌ای وارد شود. هفته گذشته بود که تیری برتون، عضو سازمان بازار جهانی و خدمات اروپا، اعلام کرد که در حال حاضر مراکز داده در حال تحمل فشار بسیار زیادی هستند که می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و از آنجایی که بسیاری از افراد از بستر اینترنت برای سرگرمی و تماشای فیلم استفاده می‌کنند، ما از شرکت‌ها ارائه دهنده خدمات فیلم و سریال خواستیم تا کیفیت ویدیو‌های خود را کاهش دهند.

 

کیفیت ویدیوهای اینستاگرام و دیزنی پلاس کاهش خواهد یافت

 

پس از اعلام این خبر دو شرکت یوتوب و آمازون اعلام کردند که کیفیت ویدیو‌های موجود در وب سایت آن‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است؛ به تازگی نیز شرکت فیسبوک و دیزنی اعلام کرده‌اند که از این پس ویدیو‌های آن‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار خواهد بود. این در حالی است که سرویس دیزنی پلاس برای اولین بار قرار است از فردا در قاره اروپا کار خود را آغاز کند و کاربران این سرویس در اروپا باید فیلم‌ها را با کیفیت پایینی مشاهده کنند.

 

 

شرکت فیسبوک هم قصد دارد علاوه بر پایین آوردن کیفیت ویدیو‌های موجود در وب سایت خود، کیفیت ویدیو‌های موجود در اینستاگرام را یز تا حد زیادی پایین آورد که به این ترتیب انتظار می‌رود پهنای بند بسیار زیادی در اروپا خالی شود. با این حال باید منتظر بود و دید پایین آوردن کیفیت ویدیو‌ها چه تاثیری روی سرعت جهانی اینترنت خواهد داشت، لازم به ذکر است که طبق آمار اعلام شده بیش از ۶۰ درصد از ترافیک اینترنت ثابت جهانی در سال ۲۰۱۹ صرف دیدن ویدیو و بیش از ۲۵ درصد از اینترنت همراه جهانی در وب سایت یوتوب مصرف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه