برگزاری بررسی نشست توسعه ارتباطات روستایی به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان در ۴۰ نقطه

برگزاری  بررسی نشست توسعه ارتباطات روستایی به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان در ۴۰ نقطه
کدخبر : 9086

نشست بررسی توسعه ارتباطات روستایی در راستای هم افزایی بین مدیران مناطق مخابراتی ومدیران حوزه ارتباطات روستایی با هدف توسعه مخابرات در مناطق روستایی در هشت استان و ۴۰ نقطه در سراسر کشور امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، نشست مربوط به بررسی توسعه اینترنت و ارتباطات روستایی (USO) با حضور مهندس سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت، «مهرداد ترابیان» مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و مدیران مناطق مخابراتی و توسعه ارتباطات روستایی هشت استان به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان برگزار گردید.

 

بر اساس این گزارش،در این نشست که در راستای هم افزایی بین مدیران مناطق مخابراتی ومدیران حوزه ارتباطات روستایی انجام شد، موضوعات مختلف ارتباطی استان ها و روستاها و مشکلات ارتباطی در مسیر توسعه مخابرات روستایی بررسی شد.

 

مهندس صدری ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی در کشور، اظهار داشت: اکنون ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته و از خدمات این شبکه بهره‌مند هستند و با اقدامات انجام شده تا پایان‌ سال اتصال ۹۵ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات تکمیل می شود.

 

وی با توضیح نقش مخابرات در توسعه ارتباطات روستایی در سراسر کشور بیان کرد: با همکاری همه جانبه و مستمر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در تلاش هستیم تا دسترسی کشوری به ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه به میزان برنامه ریزی شده برسد.

 

مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد. پیش از این تنها ۳۲ درصد روستاها از اینترنت برخوردار بودند ولی از ابتدای دولت دوازدهم به دستور ویژه وزیر ارتباطات پیاده‌سازی اتصال روستاها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات با تغییر روش‌ها در دستور کار قرارگرفت.

 

در این نشست ویدیو کنفرانسی، مدیران مخابرات مناطق و مدیران توسعه روستایی ضمن شرکت در جلسه و آگاهی از روندهای محقق شده توسعه ارتباطات روستایی، مباحث مربوط به مخابرات روستایی در استان های خود را مطرح و هماهنگی های لازم را برای رفع اشکالات وتوسعه دسترسی همگانی در روستاها انجام دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه