3 عامل افزایش قیمت اتریوم به 3800 دلار

3 عامل افزایش قیمت اتریوم به 3800 دلار
کدخبر : 22439

در 1 سپتامبر، اتر از سطح 3500 دلار عبور کرد و روزنامه نگار بلاک چین، کالین وو دلایل این اتفاق را بررسی کرده است.

آمارهای به اشتراک گذاشته شده توسط کالین وو و پلتفرم Santiment نشان میدهد که چه چیزی اوایل امروز قیمت اتریوم را به سطح 3800 دلار رساند. و چه چیزی آن را در منطقه 3750 دلاری نگه داشته است. در 1 سپتامبر، اتر از سطح 3500 دلار عبور کرد و برای اولین بار از اواسط ماه می این سطح را باز پس گرفته است.

کالین وو، روزنامه نگار بلاک چین، در توییتی اظهار داشت افزایش قیمت اخیر اتریوم، عمدتا به دلیل افزایش محبوبیت توکن های غیرقابل تعویض (NFT) است. لازم به ذکر است که اکثریت این توکن ها بر اساس بلاک چین ETH ساخته شده اند. امسال، چندین اثر هنری گران قیمت به عنوان NFT فروخته شده است.

مدیرعامل Tron، جاستین سان، بخاطر خریدن برخی از این آثار به خود بالیده است. او آثار هنری پیکاسو و وارهول “Femme nue couchée au collier” و “Three Self -Portraits را به ترتیب 20 میلیون دلار و 2 میلیون دلار خریداری کرده. او همچنین EtherRock 87 را به قیمت 611،000 دلار خریداری کرد.

نمونه دیگری از فروش NFTهای محبوب، مجموعه NFT مجله مشهور Fortune است. این مجله مجموعه توکن های غیرقابل تعویض خود را که شامل آخرین جلد آنها است راه اندازی کرده و آن را به ارزش 1.3 میلیون دلار اتریوم فروخته است.

دومین دلیل ذکر شده توسط وو این واقعیت است که، تا به امروز یعنی 2 سپتامبر، 164،000 اتر سوزانده شده است. اجرای ارتقاء EIP-1559 اتریوم در 5 اوت امکان سوزاندن بخشی از کارمزدهای ETH را بوجود آورده. و این یکی از دلایل افزایش قیمت اتریوم بوده است.

قیمت اتریوم

طبق داده های ارائه شده توسط پلتفرم سنتیمنت، در حال حاضر احساسات و توجه کاربران به اتریوم معطوف شده است و سولانا در سایه دومین رمزارز بزرگ قرار گرفته است. این سومین دلیلی است که ETH روز دوشنبه توانست به بالای 3500 دلار و امروز به سطح 3800 دلار برسد.

در 31 اوت، SOL به بالاترین سطح خود یعنی 130 دلار رسید. و تنها یک روز قبل از آن به 100 دلار رسیده بود. همچنین طبق گزارش یوتودی، عرضه اتریوم در صرافی های متمرکز در هفته گذشته بسیار کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه