بنیاد شهید پنج هزار مسکن در کرمانشاه می‌سازد

بنیاد شهید پنج هزار مسکن در کرمانشاه می‌سازد
کدخبر : 11073

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت و تامین زمین پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا با استانداری کرمانشاه تفاهم‌نامه امضاء کرد.

این تفاهم نامه روز دوشنبه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه به امضاء هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا ، براساس این‌تفاهم نامه زمین موردنظر برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران توسط استانداری کرمانشاه تامین خواهد شد و ساخت این واحدها توسط بنیاد شهید پیگیری می شود.

پیرو امضا این تفاهم‌نامه کارگروهی در استان کرمانشاه متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، شهردار مرکز استان، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مدیران مرتبط تشکیل شد.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته های آینده پروژه ساخت این واحدهای مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کرمانشاه کلنگ زنی خواهد شد.

براساس مصوبه هیات دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۰ هزار واحد مسکونی را در سطح کشور برای جامعه ایثارگری خواهد ساخت که پروژه پنج هزار واحدی نخستین گام برای اجرایی کردن این مصوبه محسوب می شود.

رییس بنیاد شهید کشور در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه گفت: رییس جمهوری بر تامین ۱۲‌ هزار مسکن جامعه ایثارگری در کشور تامین تاکید داشتند که با توجه به ظرفیت استان ها به ۲۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.

اوحدی افزود: علاوه بر ساخت این واحدها موضوع افزایش سقف وام‌ مسکن جامعه ایثارگری برای تامین مسکن نیز به تصویب هیات دولت رسیده است.

وی عنوان کرد: موضوع تفاهم‌نامه بنیاد شهید با استانداری کرمانشاه به منظور ساخت پنج هزار واحد مسکونی به منظور تسهیل در روند اجرا روز چهارشنبه در هیات دولت مطرح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم نامه با تاکید رییس جمهوری امضا می شود و امیدوارم تا پایان دولت تدبیر و امید بخشی از آن به نتیجه برسد.

بازوند افزود: کمیته پیگیری این پروژه عصر امروز نخستین نشست خود به منظور انجام بررسی های لازم و آغاز سریع پروژه تشکیل می شود تا با مدیریت جهادی بتوان مسکن ایثارگران را به نتیجه برسانیم.
استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و اکنون ۳۲ هزار نفر از حدود سه میلیون نفر جانبازان و خانواده های شهدای کشور، زیرپوشش بنیاد شهید استان کرمانشاه هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه