رپرتاژ اگهی /

چه زمینی در اصفهان ارزش خریدن دارد؟

چه زمینی در اصفهان ارزش خریدن دارد؟
کدخبر : 17111

متداول ترین استراتژی برای خرید و فروش زمین توجه به نکاتی است که مسیر را پیچیده نکند و افراد را به دردسر های حقوقی و مالی نیندازد. در حالت کلی در معاملات مربوط به املاک، مشکلاتی مانند عدم تعهد به قرار داد از سمت طرفین معامله یا بنگاه املاک، پیش می آید. پس اولین قدم در خرید و فروش ملک آن است که یک مشاور خوب و مورد اعتماد انتخاب کنید.

در حالت کلی باید اطلاعات عمیقی در این راستا کسب کرد، این که کدام محدوده از نظر آب و هوایی بهتر است، آیا می توان به راحتی برق و گاز کشید و در روز های سرد اذیت نشد؟ یا اینکه همسایه ها از نظر اخلاقی چگونه اند؟ سایر منابع اطلاعاتی شامل نوع منطقه، موقعیت زمین، آینده آن، کاربری زمین، موانع قانونی، شناسایی مالک واقعی، کسب اطلاع از شورای محل، پرس­ و جو از دهیاری و معتمدین محلی، مذاکره با افراد بومی و همسایگان، و خیلی چیزهای دیگر که در تصیم گیری به مشتری کمک شایانی خواهد کرد.

 

یکی از نکاتی که در خرید و فروش ملک باید به آن به مقدار زیاد توجه کنید، قولنامه یا همان سند ملک است چرا که بدون وجود آن هیچ فردی نمی تواند ادعایی در خصوص مالک بودن زمین یا ملک ارائه دهد. اما حقیقت آن است که قولنامه تنها یک کاغذ معمولی می باشد که جزو اسناد رسمی محسوب نمی ‌شود، پس باید برای جلوگیری از سوء استفاده، خرید از جایی امن و قابل اعتماد صورت گیرد. اسناد رسمی اسنادی هستند که به تأیید دولت و نهادهای قضایی رسیده باشند.

 

 

زمانی که تصمیم خرید و فروش زمین نهایی شد، مشتری باید نسبت به مسائل حقوقی خرید و فروش، یعنی از صفر تا صد معامله آگاهی پیدا کند تا درصد کلاه برداری کاهش یابد و با خیال راحت ملک مورد نظر را خریداری نماید. این یعنی شما باید در انتخاب مشاور املاک خود نهایت دقت را داشته باشید و به راحتی به هر کسی اعتماد نکنید. مشاورین با تجربه املاک زمین با در دست داشتن مجوز از اتحادیه مشاورین املاک، به شما در خرید و فروش زمین کمک خواهند کرد.

 

نکات جالب برای شناسایی خرید زمین

برای اینکه بخواهید نسبت به خرید و فروش زمین اقدام کنید، باید انواع زمین را به صورت تخصصی شناسایی کنید. حال این نکته منطقه به منطقه متفاوت است.

 

برای مثال خرید و فروش زمین در اصفهان بسته به شرایط املاک متفاوت در نظر گرفته می شود. یکی از این انواع زمین، دایر است، که برخی قبلا آن را آباد کرده‌ اند و در حال بهره‌ برداری و یا آماده بهره ‌برداری می باشند.

 

نوع دیگر زمین بایر است، که به دلیل عدم استفاده یا بهره برداری به شیوه های نادرست، به مدت 5 سال متوالی بی‌کار و متروک مانده است.

 

و اما شاید در حین عبور از مسیری باشید که پر از زمین های کاملا طبیعی و دست نخورده باشد، به این املاک، موات می گویند. بدون شک این نوع در برخی از شهرهای اصفهان یافت می شوند.

 

نکته ای که توجه به آن خالی از لطف نیست، در نظر گرفتن تمامی مبانی و اهداف مورد نظر در راستای انتخاب زمین است. برای مثال شما باید بدانید که برای چه هدفی قصد خرید دارید. شاید بخواهید میوه پرورش دهید یا باغی را برای گیاه داری تهیه کنید. شاید هم قصد ساخت ویلا داشته باشید. پس در ابتدا منطقه مورد نظر را شناسایی نمایید. امنیت زمین را نیز برای جلوگیری از دزدی در نظر بگیرید تا بعد ها به مشکل بر نخورید.

 

همچنین آزمایش خاک (PH) را در لیست کارهای خود قرار دهید و اگر زمین تان زراعتی است، از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. چرا که در صورت نبود خاک مناسب، محصولات بار نخواهند داد. پس اگر قصد خرید زمین و کشاورزی را دارید، به جنس خاک بسیار توجه کنید.

 

شاید هم قصد ساخت خانه یا ویلا در زمین را داشته باشید، در این صورت باید به افراد دیگری از جمله معمار و ساختمان ساز در ارتباط باشید. البته نحوه استفاده از مصالح در شهر های مختلف، بسته به شرایط آب و هوایی متفاوت شمرده می شود. اصفهان یکی از مناطقی است که در آن برای ساخت خانه باید به جنس مصالحی همچون سنگ و آجر توجه کرد. برای مثال در شهرهای شمال کشور، جنس چوب از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

 

 

klklk

 

مناطق خوش آب و هوای اصفهان برای خرید زمین

از آنجایی که همه برای خرید خانه به دنبال مکانی هستند که آب و هوای خوبی داشته باشد، به نکاتی توجه می کنند. برای مثال مناطقی همچون مَرغ، پشت تالار آناهیتا، حیدر آباد، مناطق ساحلی فلاورجان، مناطق اطراف و داخل بهارستان، جنب سیتی سنتر، خواران، ملک شهر، مرداویج، سپاهان شهر یا درچه و بختیار دشت هستند که متقاضیان بسیاری برای خرید زمین دارند، چرا که نه تنها خوش آب و هواست بلکه از نظر جغرافیایی وضعیت مناسبی دارد.

جالب است بدانید که در شهر اصفهان بر خلاف تهران مناطق جنوبی جزو مناطق اعیان ‌نشینی بوده و مناطق شمالی را خانه ‌های ارزان قیمت ‌تر تشکیل می ‌دهند، البته هر منطقه قیمت های مخصوص به خود را دارد و نمی توان قیمت های مشخصی را برای هر یک در نظر گرفت. اما قیمت هر محدوده در اصفهان بر اساس پلاک، مجوز ساخت ( بیشتر بودن ارتفاع)، داشتن طول و عرض خوب و جنوبی بودن زمین، متفاوت است.

دو منطقه مرداویج و هزار جریب مقام اول بهترین ‌های شهر اصفهان را داشته که مرداویج از موقعیت بالاتری نسبت به هزار جریب برخوردار می باشد، پس انتخاب زمین را جدی بگیرید.

البته علاوه بر زمین، خانه های کلنگی و آپارتمان های نوساز را می توان با قیمت های مناسب در اصفهان پیدا کرد. از آنجایی که آن ها هنوز ساخته و کامل نیستند، می توان آن ها را در آگهی های سایت هایی همچون املاک زمین پیدا کرد. با توجه به مناسب بودن قیمت ها، در هیچ کجای دیگر آن ها را نمی توان پیدا کرد.

جالب است بدانید که در شهر اصفهان قیمت زمین اختلاف چندانی با ملک نداشته و از حدود متری 10 ، 11 میلیون آغاز می شود و تا قیمت های بالا تری ادامه می یابد. شاید باورش سخت باشد اما رودخانه زاینده رود که از وسط اصفهان عبور می‌کند شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است. همین امر موجب شده تا  زمین ها و املاک تجاری واقع در شمال رودخانه که به خیابان چهار باغ پایین مشهور است، نسبت به جنوب رودخانه گرانتر باشد و قیمت‌ ها به مقدار قابل توجهی دارای نوسان باشد.

موارد دیگری همچون، داشتن مجوز ساخت، آب شهری، آب، داشتن برق، گاز، منگوله دار بودن یا تک برگه ای بودن سند، رعایت استاندارد های شهری نظیر 1 متر و نیم حریم، همه و همه در خرید و فروش ملک تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه