اختصاصی شمانیوز:

امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان

امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان
کدخبر : 17310

صبح امروز در جلسه ای با حضور مهندس علیرضا تابش رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی وسید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان تفاهم نامه همکاری مشترک درخصوص احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان امضاء شد.

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،  در این جلسه مهندس تابش ضمن اشاره به تفاهم نامه های مشترک قبلی بین این دو نهاد گفت: یکی از نهادهای پشتیبان ما درخصوص بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله، ساخت مسکن ویژه خانواده های دو معلول و ساخت مسکن محرومین، همواره بنیاد مستضعفان بوده.

وی افزود: امروز در راستای منویات مقام معظم ر هبری و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ساخت 20 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین کلید خواهد خورد و مقرر شده در اسفند ماه سال جاری کلنگ احداث این واحدها را با هماهنگی بنیاد مستضعفان به زمین بزنیم.

 

 

 

1

2

 

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون هر کاری درخصوص ساخت مسکن محرومین انجام شده مشمول افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده اما اولویت این تفاهم نامه ساخت مسکن برای محرومین است که تحت پوشش هیچ یک از نهاد های حمایتی نیستند. این افراد شامل محرومین در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می باشند.

رئیس بنیاد مسکن تعهدات بنیاد مسکن را ابتدا تأمین مبلغ 1000 میلیارد تومان شامل پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان برای هر خانوار و 400 میلیارد تومان کمک بلاعوض که برای هر خانوار 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مهندس تابش سایر تعهدات بنیاد مسکن را تأمین زمین رایگان جهت احداث واحدهای مسکونی برای خانوارهای فاقد زمین با رویکرد توسعه مسکن معیشت محور، معرفی خانوارهای مشمول به بانک های عامل، دریافت مجوزهای قانونی لازم، نظارت بر حُسن اجرای احداث واحدهای مورد توافق، تهیه نقشه های تیپ واحدهای مسکونی متناسب با ویژگی های فرهنگی و اقلیم هر منطقه، توجه به معماری بومی و پیگیری صدور سند مالکیت عنوان کرد.

 

4

 

 

وی افزود: ما همواره در انجام پروژه ها و یا هر توافقی سعی می کنیم هر چه سریعتر در موعد مقرر کار را به نتیجه برسانیم.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در راستای این تفاهم نامه اظهار کرد: این سومین تفاهم نامه بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان است و ما در نخستین تفاهم نامه، در ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول با سازمان بهزیستی مشارکت کردیم که خوشبختانه تا امروز 10 هزار واحد از این خانه ها ساخته شده و انشالله واحدهای باقی مانده نیز در سال آینده تکمیل می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در دومین تفاهم نامه برای ساخت مسکن محرومان، ابتدای بهمن ماه امسال در تفاهمی سه جانبه با بنیاد مسکن و کمیته امداد، پرداخت 500 میلیارد تومان به صورت بلاعوض را برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی خانواده تحت پوشش کمیته امداد، متعهد شدیم.

وی افزود: در تفاهم نامه امروز نیز بنیاد مستضعفان پرداخت 1000 میلیارد تومان را به صورت بلاعوض در ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیفی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند متقبل شد که در این تفاهم نامه، سهم بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی، 50 میلیون تومان بلاعوض است.

فتاح با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر ساخته می شود گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این 1000 میلیارد تومان، در صورت امکان، زمین و مصالح رایگان را عهده دار خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه، این تفاهم نامه گام کوچکی برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه است گفت: خانه دار شدن همه محرومان و خانواده های ضعیف، آرزوی ما است و علاوه بر این، برخورداری از حق مسکن، یکی از اصول قانون اساسی کشورمان برای تمام خانواده های ایرانی است

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به ساخت این میزان خانه برای محرومان قانع نیست تاکید کرد: ما معتقدیم این تعداد، در مقابل نیاز کل کشور، میزان ناچیزی است ولی امیدواریم دولت فعلی و دولت بعد، اقداماتی را انجام دهد تا شرایط اقتصادی فعلی که خانه دار شدن را برای اقشار ضعیف بسیار سخت کرده، تغییر کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید