رپرتاژ اگهی /

چم و خم‌های خرید خانه در فرانسه

چم و خم‌های خرید خانه در فرانسه
کدخبر : 23631

قصد دارید در فرانسه زندگی کنید یا می‌خواهید تعطیلات خود را در این کشور رویایی سپری کنید؟ می‌خواهید در فرانسه، خانه‌ای داشته باشید و در سایت‌های مختلف‌ به دنبال خانه‌ای در فرانسه می‌گردید؟ پس حتما باید با ویژگی‌های بازار املاک در فرانسه آشنا شوید.

خرید ملک در فرانسه می‌تواند وسوسه انگیز باشد. چون نه تنها می‌توانید ملکی با ارزش بالا خریداری کنید، می‌توانید زندگی رویایی و رمانتیکی را در کشوری با بهترین آب و هوا و فرهنگ، تجربه کنید. با این حال، تصمیم گیری برای خرید خانه در فرانسه تعهدی بزرگ است! تنها کمی بی‌توجهی و سهل‌انگاری می‌تواند هزینه‌ای گزاف برایتان داشته باشد. این مطلب تا حدودی به شما کمک می‌کند تا از چم و خم ماجرا سردربیاورید.

سرمایه گذاری در فرانسه

خرید ملک در فرانسه یا اجاره‌ ؟

اگر از قبل در مورد جای مورد نظر خود برای زندگی در فرانسه مطمئن هستید، راحت‌تر می‌توانید به املاکی‌های فرانسه مراجعه کنید. اگر اینطور نیست، در ابتدا بهتر است که یک ملک در فرانسه اجاره کنید. اجاره به شما این امکان را می‌دهد که ببینید زندگی در فرانسه چگونه است. برای مثال، محله‌ای که ممکن است یک گزینه‌ی روستایی ایده آل باشد، می‌تواند خدمات بسیار کمی برای آنچه شما واقعاً نیاز دارید داشته باشد. همچنین با اجاره می‌توانید بفهمید یک مکان در فصول مختلف سال چگونه است. آن مکان گرم تابستانی ممکن است در طول فصل سرما، چشم انداز بسیار متفاوتی داشته باشد.

قرارداد بستن هنگام خرید ملک در فرانسه

هنگامی که ملک فرانسوی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کردید، حتما چندین بار از آن بازدید کنید تا مطمئن شوید که الزامات مورد نظر شما را دارد یا نه. همچنین دقت داشته باشید که آیا باید بعد از خرید ملک، تعمیراتی را برای آن انجام دهید یا نه.

پس از آن، می‌توانید گفتگو جهت اخذ قرارداد را با صاحب‌خانه آغاز کنید. اگر هر دو طرف شرایط را بپذیرند، باید قرارداد یا قول‌نامه‌ای را امضا کنید. قول‌نامه معمولاً توسط متخصصان املاک استفاده می‌شود که می‌خواهند گزینه‌ی خرید زمین یا ملکی را تضمین کنند که ممکن است هنوز کامل نشده باشد یا مشکلات خاصی در مبادله‌ی سند آن وجود داشته باشد.

با قرارداد ساده بین طرفین، مالک قول می‌دهد که ملک را به قیمت معینی به خریدار بفروشد و اختیار را برای مدت محدودی (دو تا سه ماه) باز نگه می‌دارد. خریدار 10% سپرده می‌گذارد و سند نیز باید ثبت شود. خریدار نمی‌تواند در این مدت خانه را به شخص دیگری بفروشد اما می‌تواند از سپرده استفاده کند.

با قولنامه‌ی فرانسوی، خریدار و فروشنده هر دو توافق می‌کنند که معامله را با قیمت معین ثابت کنند، خریدار 10٪ سپرده می‌گذارد و این از نظر حقوقی این یک فروش نهایی است. در صورت انصراف هر یک از طرفین، طرف دیگر می‌تواند اقدام قانونی و مطالبه خسارت کند. هر دو قرارداد دارای یک دوره انعقاد هفت روزه هستند که در این مدت خریدار می‌تواند بدون جریمه انصراف دهد.

قبل از امضای قرارداد

بررسی کنید که تمام جزئیات درست باشد. برای مثال، باید جزئیات کامل ملک (مساحت سطح و مرزهای آن)، مشخص شود تا شما بدانید که دقیقاً چه چیزی برای فروش گنجانده شده است، برای مثال این جزئیات می‌تواند به متعلقاتی نظیر ساختمان‌های جانبی، وسایل و ... مربوط باشد. همچنین نتایج گزارش‌های مورد نیاز قانونی نظیر گزارش عملکرد برق، بررسی‌های مربوط به حضور موریانه‌ها، آزبست و سرب در اموال، گواهی‌های ایمنی برق و گاز، معایب پنهانی در خانه، حق ارتفاق و سایر منافع قانونی احتمالی (مانند اجاره و ...) بر ملک را نیز بررسی کنید.

قرار داد شما باید شامل یک بند جریمه باشد. برای مثال، در صورتی که فروشنده - یا سایر ساکنان - نتوانند پس از فروش ملک را تخلیه کنند، الزام به مالکیت خالی ملک می‌تواند منجر به جریمه شود.

همچنین باید جزئیاتی را در مورد نحوه تأمین مالی خرید ارائه دهید. اگر قصد دارید ملک را از طریق رهن خریداری کنید، باید شرایطی نیز وجود داشته باشد که جزئیات اصلی وام را توصیف کند و بیان کند که فروش تنها پس از تضمین وام مسکن می‌تواند تکمیل شود. برای تضمین وام مسکن با نرخ منطقی، از یک کارگزار وام مسکن مانند Private Rate استفاده کنید، که به مهاجران کمک می‌کند تا برای خانه رویایی خود بودجه دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد وام مسکن و نحوه‌ی رهن دادن خانه پس از خرید آن، حتما با چند وکیل مهاجرتی کاربلد مشورت کنید. به هر حال، شما قصد سرمایه‌ گذاری در فرانسه را دارید و باید از تمام جزئیات به خوبی آگاه شوید.

بعد از امضای قرارداد

سردفتردار هر گونه ادعای حقوقی، مالی یا سایر موارد در مورد ملک را بررسی خواهد کرد. این معمولاً حدود سه ماه طول می‌کشد، اما گاهی اوقات هم بیشتر طول می‌کشد. هنگامی که این کار در حال انجام است، می‌توان یک تاریخ تکمیل (زمانی که اقدام به امضای قرارداد یا سند فروش می‌کنید) تعیین کرد. در این بین ممکن است بخواهید یک بررسی ساختاری انجام دهید، اگرچه بسیاری از مردم بومی به این موضوع توجهی ندارند.

اگر قصد دارید خانه خود را در یک قطعه زمین بسازید یا یک ساختمان موجود را به طور قابل توجهی تغییر دهید، باید اجازه بگیرید. شما باید برای گواهی شهرسازی درخواست دهید، یک مجوز ساخت و ساز ارائه دهید و نقشه‌های ساختمانی خود را مشخص کنید و بررسی کنید که باید چه مالیات یا هزینه دیگری را بپردازید.

توجه داشته باشید که در فرانسه اموال همیشه به فرزندان می‌رسد. پس قبل از برداشتن گام بعدی از دفتر اسناد رسمی مشاوره بگیرید.

هزینه‌ها و مالیات

هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های دفتر اسناد رسمی (که شامل هزینه‌های خاصی برای فروش می‌شود) باشد. دولت این هزینه‌ها را تعیین می‌کند و به گروه مالیاتی ملک بستگی دارد. این موارد به شرح زیر است:

  • 0-6500 یورو – 3.945٪
  • 6500 یورو – 17000 یورو – 1.627%
  • 17000 یورو – 60000 یورو – 1.085%
  • 60000 یورو + 0.814٪

در مجموع، مجموع هزینه‌های مربوط به خرید خانه نمی‌تواند از 10 درصد ارزش ملک بیشتر شود.

همچنین هنگام خرید خانه در فرانسه باید حق تمبر پرداخت کنید. املاک بالای پنج سال 5.8٪ شارژ می‌شوند (اگرچه تعداد کمی با 5.08٪ شارژ می‌شوند). خانه‌های جدیدتر 0.7٪ به اضافه 20٪ مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شوند. برخی از خانه ها TTC فروخته می شوند. به این معنی که همه‌ی مالیات‌ را شامل می‌شود.

دو مالیات بر املاک مسکونی وجود دارد: مالیات زمین و مالیات محلی. سررسید آن‌ها در 1 ژانویه هر سال تمدید می‌شود، بنابراین شما مبلغی را به نسبت پرداخت خواهید کرد. اما برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد این موضوعات به دست بیاورید، باید با یک موسسه‌ی مهاجرتی مناسب تماس بگیرید.

با صباپلن، صاحب ملکی در فرانسه شوید

حتی در کشور خودمان ایران نیز خرید ملک دردسرهای زیادی دارد. برخی خانه‌ها قلنامه‌ای هستند، برخی دیگر هنوز سند‌ ندارند، برخی از آن‌ها سند تک برگ دارند، ولی در گرو رهن یا اجاره هستند. برخی از‌ آن‌ها با وام مسکن فروخته می‌شود و .... . شما برای اینکه بتوانید در این مورد اطلاعاتی به دست بیاورید، باید با املاکی‌ها صحبت و مشورت کنید. از آنجا که تمام توضیحات به زبان فارسی است، شاید بتوانید به هدف خود برسید و اطلاعات کاملی دریافت کنید. ولی خرید ملک در فرانسه به این سادگی نیست. پس توصیه می‌کنیم که از یک وکیل یا موسسه‌ی مهاجرتی خوب، مثل صباپلن کمک بگیرید.

موسسه مهاجرتی صباپلن  (https://sabaplan.net/) با ده سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی مهاجرت از طریق خرید ملک، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و مهاجرت تحصیلی، به متقاضیان در این زمینه کمک می‌کند و با راهنمایی‌ها و خدمات کامل، آن‌ها را در مسیر درستی قرار می‌دهد. امکان مهاجرت به فرانسه و خرید ملک بی‌دردسر در این کشور، تا 97 درصد توسط صباپلن تضمین می‌شود. پس همین حالا با آن‌ها تماس بگیرید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه