رپرتاژ اگهی

پیش فروش آپارتمان در منطقه 22

پیش فروش آپارتمان در منطقه 22
کدخبر : 24345

یکی از روش­ هایی که افراد می­ توانند به وسیله آن صاحب خانه بشوند طریقه پیش فروش آپارتمان می­ باشد. اگر تاکنون به منطقه 22 تهران سفر کرده باشید حتماً با برج­ های سر به فلک کشیده این منطقه روبرو شده­ اید. در این منطقه برج­ های در حال ساخت زیادی وجود دارد که با شرایط اقساطی از دو طریق یکی به وسیله خود تعاونی و یکی از طریق خود شرکت سازنده، شروع به پیش فروش در منطقه 22 می نمایند.

پیش فروش آپارتمان از سه روش انجام می گیرد. این سه روش شامل

1- خرید سهام

2- خرید امتیاز

3- پیش خرید از برج های شخصی ساز

ما در این مقاله قرار است به بررسی خرید امتیاز و پیش خرید از برج های شخصی ساز به عبارت دیگر شرایط پیش فروش آپارتمان در چیتگر بپردازیم.

پیش فروش آپارتمان چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به طور دقیق با مبحث پیش فروش آشنا شوید. فرایند پیش فروش آپارتمان این گونه است که:

- ابتدا پروانه ی ساختِ ساختمان توسط شهرداری صادر شده و همچنین برای هر یک از واحد های ساختمان مورد نظر شناسه فنی مستقل صادر می شود که شامل تمامی اطلاعات آن واحد می باشد.

- سپس فروشنده برای انتشار آگهی پیش فروش ساختمان مورد نظر در روزنامه و مراکز اطلاع رسانی باید از مراجع قانونی مجوز انتشار آگهی دریافت کند.

- پس از انتشار آگهی پیش فروش مشاورین املاک وارد عمل می شوند و فروشنده و خریدار را با هم آشنا می کنند. ( توجه داشته باشید که امضای قرار داد معامله بین فروشنده و خریدار و همچنین تنظیم سند رسمی باید حتما در دفتر خانه های اسناد رسمی انجام بگیرد و انجام این کار توسط مشاورین املاک خلاف قانون و فاقد اعتبار می باشد.)

برای اینکه قرار داد پیش فروش آپارتمان از اعتبار کافی برخوردار باشد باید اطلاعاتی شامل: اسم و مشخصات طرفین معامله (حقیقی باشند یا حقوقی)، مشخصات و امکانات واحد ساختمانی( تعداد اتاق ها، پارکینگ، انباری، شماره طبقه مورد نظر، شماره واحد و ...)، نشانی ملک، پلاک و مشخصات ثبت شده ملک، مشخصات معماری و فنی ساختمانی که واحد خریداری شده در آن قرار داد، زمان تحویل واحد، تعیین خسارت در صورت دیر کرد در تحویل واحد، قرار داد بیمه ای و ... در دفتر خانه و هنگام تنظیم قرار داد مشخص شود.

خرید امتیاز (خرید از تعاونی)

زمانی که احداث یک پروژه شروع می شود شرکت تعاونی با دادن آگهی افرادی را برای عضویت در این پروژه دعوت می کنند و این افراد با دادن مبلغی به عنوان پیش پرداخت و دریافت دفترچه، اعضای تعاونی آن پروژه را تشکیل می دهند. حال اگر یکی از اعضای تعاونی قصد فروش داشته باشد، فرد خریدار باید علاوه بر پرداخت واریزی هایی که تا آن زمان عضو تعاونی انجام داده مبلغی اضافه تر به آن عضو بدهد و جایگاه آن شخص در تعاونی را به دست آورد و به عبارت دیگر جایگزین آن شود. به آن مبلغ اضافه تر که پرداخت شده حق امتیاز می گویند.

در حال حاضر 90 درصد برج های منطقه 22 به وسیله تعاونی ها در حال ساخت می باشد. و برای اینکه کسی بتواند در طرح پیش فروش در منطقه 22 و یکی از برج های تعاونی ساز شرکت کند باید حق عضویت یا امتیاز یکی از اعضای تعاونی را بخرد تا جایگزین او بشود. در طرح پیش فروش آپارتمانِ شرکت های تعاونی، متراژ واحد و همچنین موقعیت مکانی آن مشخص است اما شما تا پایان پروژه نمی دانید که واحدی  که خریداری کرده اید در کدام طبقه قرار دارد. این نکته بسته به امتیاز شما و خوش قولی در پرداخت اقساط ماهیانه دارد. معمولاً تعاونی ها درباره زمان تحویل پروژه تعهدی نمی دهند.

پیش خرید از برج های شخصی ساز

وقتی فرد از طریق طرح پیش فروش آپارتمانِ شرکت های خصوصی اقدام به پیش خرید واحد می کند نسبت به خرید امتیاز و به عبارت دیگر خرید از تعاونی ها چند مزیت نصیبش می شود.

- در پیش خرید واحد از شرکت های خصوصی نیازی نیست که خریدار مبلغی را به عنوان حق امتیاز پرداخت کند.

- در معامله با شرکت های خصوصی خریدار در همان ابتدای کار می داند واحدی که خریداری نموده در کدام طبقه ساختمان مورد نظر قرار دارد.

- برج هایی که توسط شرکت های خصوصی ساخته می شوند از امکانات بیشتر نسبت به برج های تعاونی ساز بهرمند هستند. امکاناتی شامل: استخر، سونا، جکوزی، لابی مجلل و ...

- در برج هایی که توسط شرکت های خصوصی ساخته می شوند شرکت موظف است واحد ها را در زمان مقرر به صاحبانش تحویل دهد و در غیر این صورت متحمل هزینه خسارت بر اساس زمان دیر کرد می باشد.

پیش فروش پروژه آپارتمان در چیتگر (پروژه ستین)

شرایط پیش فروش پروژه ستین به شرح زیر می باشد:

- واحدهای 60 متری: پیش پرداخت این واحد ها 300 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 10 میلیون تومان و قیمت کل 870 میلیون تومان می باشد. به عبارت دیگر هر متر مربع این واحد 14 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

- واحدهای 90 متری: پیش پرداخت این واحدها 450 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 15 میلیون تومان و قیمت کل 1 میلیارد 305 میلیون تومان می باشد و به عبارت دیگر هر متر مربع این واحدها 14 میلیون و 500 هزار تومان است.

- واحدهای 120 متری: قیمتی که به عنوان پیش پرداخت این واحدها در نظر گرفته شده 595 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 20 میلیون تومان و قیمت کل آن 1 میلیارد و 740 میلیون تومان می باشد. به عبارت دیگر هر متر مربع واحدهای 120 متری 14 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

- واحدهای 150 متری: پیش پرداخت این واحدها 775 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 25 میلیون تومان و قیمت کل واحد 2 میلیارد و 225 میلیون تومان است. به عبارت دیگر هر متر مربع این واحدها 14 میلیون و 800 هزار تومان است.

- واحدهای 160 متری: پیش پرداخت این واحدها 845 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 26 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت کل واحد 2 میلیارد و 386 میلیون تومان است یعنی هر متر مربع واحدهای 160 متری 14 میلیون و 900 هزار تومان می باشد.

- واحدهای 170 متری: قیمت که برای پیش پرداخت برای این واحدها باید پرداخت شود 915 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 28 میلیون تومان و قیمت کل واحد 2 میلیارد و 529 میلیون تومان است. به عبارت دیگر هر متر مربع از واحدهای 170 متری 14 میلیون و 900 هزار تومان می باشد.

- واحدهای 180 متری: مبلغ پیش پرداخت این واحدها 995 میلیون تومان، اقساط ماهیانه آن 30 میلیون تومان و قیمت کل آن 2 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد یعنی هر متر مربع واحدهای 180 متری 15 میلیون تومان می باشد.

البته این نکته نیز باید ذکر شود که این قیمت ها علی الحساب می باشد و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار، قیمت هر کدام از این واحدها مطابق نرخ تورم و بر اساس شاخص سازمان برنامه و بودجه افزایش خواهد یافت.

پروژه ستین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه