رپرتاژ اگهی /

مقایسه نمای کلاسیک سیمانی و نمای مدرن سیمانی

مقایسه نمای کلاسیک سیمانی و نمای مدرن سیمانی
کدخبر : 34283

نمای ساختمان، بیرونی‌ترین قسمت هر ساختمانی است که در معرض دید همگان قرار دارد، زیرا مشرف به کوچه، خیابان یا محوطه بیرونی است. از این رو می‌توان گفت نمای ساختمان جز مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان به حساب می‌آید. با توجه به تغییرات بسیاری که در زمینه ساختمان سازی و مصالح ساختمانی ایجاد شده است، نماکاری ساختمان‌ها نیز دست خوش تغییرات اساسی شده‌اند. امروزه معماران از سبک‌ها و طرح‌های مختلفی برای انجام نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است، نمای سیمانی است.

به دلیل افزایش قیمت سنگ و دیگر مصالح ساختمانی، بیشتر افراد به سمت مصالح ارزان و مقرون به صرفه رفته‌اند که سیمان یکی از آن موارد است. به دلیل استقبال افراد زیادی از این نوع نما کاری، روش‌های مختلفی ابداع شده است که در این مطلب به توضیح دو مورد از مهم‌ترین سبک نمای سیمانی یعنی کلاسیک و مدرن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نمای سیمانی چیست؟

uiiou

این نوع نما را می‌توان راحت‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش نماکاری دانست. برخلاف دیگر روش‌های نماکاری که ماه‌ها طول می‌کشد، نمای سیمانی در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌گیرد. شاید برای شما هم سوال باشد که دلیل کوتاه بودن زمان این نوع نماکاری چیست؟ در پاسخ باید بگوییم، نماهای سیمانی یکپارچه و یکدست هستند، یعنی برخلاف نماهای سنگی که از قطعات کوچک و بزرگی تشکیل شده‌اند، این نماها تنها به وسیله خمیر سیمان ساخته می‌شوند. به همین علت زمان زیادی برای چسباندن تکه‌ها و قطعات نیاز نیست.

حال هزینه کم نمای سیمانی را با هم بررسی می‌کنیم. سیمان جز پرکاربردترین مصالح ساختمانی است و کارخانه‌های بسیاری در کشور ایران این محصول را تولید می‌کنند. بنابراین محصولی است که یافتن و خریدن آن به آسانی انجام می‌گیرد و کالای نایابی نیست. به دلیل عرضه زیاد و وجود فراوان در بازار، قیمت محصول نیز در حد متعادلی قرار دارد، این امر باعث می‌شود هزینه تمام شده نمای سیمانی اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

تفاوت‌های نمای کلاسیک سیمانی و نمای مدرن سیمانی

در بخش قبل درباره نمای سیمانی اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفت، در این قسمت می‌خواهیم دو سبک مختلف از این نوع نماکاری یعنی نمای کلاسیک سیمانی و نمای مدرن سیمانی را با هم مقایسه کنیم، پس به توضیح هریک می‌پردازیم.

نمای کلاسیک سیمانی

hjk

این نوع نماکاری برگرفته از ساختمان‌ها و بناهای قدیمی رومی و یونانی است. یونانیان با توجه به هنر و فرهنگی که داشتند، ساختمان‌های خود را با تجهیزات مختلفی می‌آراستند. به دلیل کیفیت بالای کار، ساختمان‌های قدیمی هنوز پابرجا هستند و جلوه‌ای از شکوه و جلال را به نمایش می‌گذارند. امروزه معمارانی که به سبک‌های قدیمی و تاریخی علاقه داشتند، از نما کاری آن ساختمان‌ها الهام گرفته و با ایجاد تغییراتی به شیوه امروزی درآوردند. در نمای کلاسیک سیمانی، سطح کلی دیوار با سیمان پوشانده می‌شود و سپس با کمک قطعات تزئینی و آبجکت‌های مربوطه، نما را زیباتر می‌کنند. به دلیل یکدست و یکپارچه بودن این نوع نما، شکوه و زیبایی ساختمان‌های قدیمی در این نوع نماها نیز دیده می‌شود.

آبجکت‌های تزئینی استفاده شده

احتمالا برای شما هم سوال باشد که قطعات تزئینی استفاده بر روی نمای کلاسیک چه اقلامی هستند؟ در این بخش برخی از این موارد را ذکر می‌کنیم.

  • ستون‌ها و سر ستون‌ها برای تحمل وزن ساختمان و زیباسازی
  • طاق‌ها برای استفاده در بالکن‌ها
  • تزئینات حاشیه‌ای برای افزودن به قسمت‌های خالی و زیباسازی فضا
  • نرده‌ها برای تزئین و زیباسازی قسمت پله‌ها
  • مجسمه‌ها برای استفاده در بالای درب و بالای ساختمان
  • قاب دور پنجره برای زیباسازی حاشیه پنجره‌ها
  • و غیره.

نمای مدرن سیمانی

مدرنیسم نام یکی از سبک‌های معماری است که در آن سادگی حرف اول را می‌زند. در این سبک معماری که به عنوان یک جنبش جدید شناخته شده است، از المان‌های قدیمی و تاریخی استفاده نمی‌شود. همچنین در این سبک خبری از ولخرجی و اسراف‌های انجام شده در روش‌های تاریخی نیست. این روش را مینیمال نیز می‌گویند، زیرا با کمترین امکانات و ساده‌ترین طرح‌ها، زیباترین نتیجه حاصل می‌شود. نمای مدرن سیمانی نیز در زیر دسته این سبک معماری است. به همین دلیل، دیگر از آبجکت‌های تزئینی و اقلام دیگر بر روی این نماها استفاده نمی‌شود. در این نماها برخلاف نمای کلاسیک که از حجم سازی و اشکال گوناگون برای بزرگ نشان دادن ساختمان‌ها استفاده می‌شد، تنها از احجام ساده‌ای مانند مکعب مستطیل، مکعب مربع و استوانه استفاده می‌شود.

fghj

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که میان دو سبک مدرن و کلاسیک وجود دارد، تفاوت در نورپردازی این نوع نماها است. در ساختمان‌هایی با نمای سیمانی کلاسیک از نوردهی افقی و عمودی استفاده می‌شود. در حالی که در ساختمان‌هایی با نمای مدرن تنها از منابع نور موضعی استفاده می‌شود.

نمای سیمانی را به چه گروه معماری بسپارید؟

حال که با انواع نماهای سیمانی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به محیط اطراف و سلیقه خود توجه و سبک مورد علاقه خود برای نماکاری را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سبک، شما می‌توانید کار نمای ساختمان خود را به شرکت مهندسی ایفا آذر نما بسپارید. این شرکت با سابقه 30 ساله در زمینه طراحی و اجرای نماهای سیمانی می‌تواند زیباترین و باکیفیت‌ترین نما را در اختیار شما قرار دهد. شرکت ایفا آذر نما یکی از معتبرترین شرکت‌های عمرانی و معماری است که دارای کادری حرفه‌ای (دارای 50 مهندس معماری و عمران و 500 استادکار) است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت، نمونه کار و پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت را مشاهده کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه