وزیر راه خبر داد:

هدف‌گذاری برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری

هدف‌گذاری برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری
کدخبر : 9748

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌هدف‌گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری است، گفت: ساخت منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی پیگیری و اجرا خواهد شد.

«محمد اسلامی» روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه با اتاق تعاون ایران افزود: ساخت منازل کارگری در جوارشهرک‌های صنعتی مورد حمایت است و در هر شهرک صنعتی که امکان سکونت گاهی دارد برای ساخت مسکن از هیچ کمکی، صرف نظر نخواهیم کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و  به نقل از ایرنا ، وی به ساخت منازل کارگری در دو شهرک کاسپین و ایوانکی اشاره کرد و  خاطرنشان ساخت: امید است با آغاز شدن هرچه زودتر این دو طرح، جامعه کارگری و مدیران بتوانند در این منازل ساکن شده و از مزیت های آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌هدف گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی کارگری است، ادامه داد: هرجا نیاز به مصوبه شورای عالی شهرسازی داشته باشد حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

اسلامی افزود: تعاونی‌ها نقش ماندگاری در همه حوزه‌ها داشته و وزارت راه و شهرسازی تا کنون توانسته برنامه‌ها و جهت گیری‌های مختلفی را در این بخش دنبال کند.

وی ادامه داد: امروز در تفاهم نامه همکاری دو  بخش حمل و نقلی و مسکن مورد ارزیابی قرار گرفت، در این تفاهم نامه مقرر شد با تعامل و همکاری اتاق تعاون، منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می شود در بخش حمل و نقل،  بخش کشاورزی فعال شود و براین اساس یک شرکت اقدام به  ساخت ناوگان یخچالدار کرده است که به زودی این شرکت افتتاح می‌شود و اتحادیه‌های تعاونی‌ها نیز می‌توانند از ظرفیت‌های این بخش  استفاده کنند.

اسلامی  ادامه داد: حمایت لازم در بحث کشتیرانی و در بحث ریل  از تعاونی‌های صورت خواهد گرفت و تا کنون شرکت کشتیرانی هم همکاری‌های بسیار نزدیکی با وزارت راه و شهرسازی داشته و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.
وی به مصوبه اخیر نوسازی ناوگان باری و مسافری اشاره کرد و گفت: اولویت واردات برای کامیون‌های باری است و در اطلاعیه‌ای هم که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه کرده،  مقرر شده که از ظرفیت‌های همه شرکت‌های حمل و نقلی استفاده شود تا دلالان و سوداگران نتوانند وارد این بخش شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در واردات کامیون‌ها سعی کرده ایم از پیرترین و مسن‌ترین رانندگان این بخش استفاده کنیم و طی پیامکی هم که ارسال شده رانندگان ۵۵ تا ۶۰ سال در اولویت قرار دارند.

اسلامی افزود: ایمنی جاده و سلامت رانندگان برای ما بسیار مهم است و حدود ۸۶۳ کامیون فعال و راننده در کشور وجود دارد که برای نوسازی ناوگان آن‌ها قراردادشان با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شده است.

وی  با اشاره با اینکه به چهارگروه برای مشارکت در طرح نوسازی ناوگان مجوز داده شده است، گفت: طبق قانون و آئین نامه اجرایی سعی شده در ابتدا بتوان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی استفاده کرد.

در ادامه جلسه رییس اتاق تعاون ایران گفت: ۹۴ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعال هستند. در این تعاونی‌ها یک میلیون و ۷۷۱ هزار نفر مشغول به کار هستند و تعداد ذی‌نفعان نیز به ۵۷ میلیون نفر می‌رسد.
«بهمن عبدالهی» افزود: چهار هزار تعاونی حمل و نقل داریم که ۶۰ درصد حمل و نقل باری و مسافری کشور در این بخش انجام می‌شود. ۱۲ هزار تعاونی مسکن نیز داریم که ۱۸ درصد از ساخت‌وساز کشور در این بخش است.
وی با بیان اینکه ایجاد یک شغل در کشور به طور میانگین یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد، افزود: اما در بخش تعاون برای ایجاد یک شغل پایدار و مولد به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است. توجه به بخش تعاون برای اشتغال‌زایی هم کاهش بیکاری و هم توسعه مناطق محروم را در پی خواهد داشت.
رییس اتاق تعاون اظهارداشت: در حوزه ساخت‌وساز و بازآفرینی شهری ظرفیت بزرگی در بخش تعاونی داریم که می‌توان از توان آنها استفاده کرد. البته قرار است سه شهرک مربوط به خانه‌های کارگران با کمک تعاونی‌های مسکن کشور راه‌اندازی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه