تکمیل فاز یک پروژه انتقال پساب فولادشهر به کارخانه

تکمیل فاز یک پروژه انتقال پساب فولادشهر به کارخانه
کدخبر : 10103

فاز اول پروژه انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان که از خرداد ماه 97 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در مراحل پایانی می باشد.

به گزارش رصد اقتصادی:  مهدی نصر، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: به منظور جبران آب مورد نیاز و کاهش برداشت آب از رودخانه زاینده رود و همچنین در راستای کاهش پیامدهای زیست محیطی، انتقال پساب فولادشهر به تصفیه خانه استحصال ذوب آهن در دستورکار قرار گرفت و پس از بررسی های فنی و اقتصادی توسط مدیریت مهندسی کارخانه، در سه فاز طراحی شده و در حال اجرا می باشد .
وی افزود: در فاز یک، پساب تصفیه شده توسط لوله کربن استیل سایز 600 میلی متر به طول 4430 متر از محل مخزن تعادل در میدان شهید خاکی تا میدان نهالستان به تصفیه خانه استحصال منتقل می گردد که درحال حاضر این پروژه بیش از 99  درصد پیشرفت داشته و در حال نهایی شدن می باشد .
سید محمد رضاتوفیقی، مدیر اجرایی توسعه پشتیبانی تولید نیز در این خصوص گفت: انتقال پساب فولاد شهر در ظرفیت های مختلف با خروجی 500 ، 1000 و 1500 متر مکعب در ساعت پیش بینی شده که با نظارت این مدیریت توسط شرکت پویش ساخت در حال اجرا می باشد.
رضا توفیقی تاکید کرد: در طول عملیات اجرایی این خط با چالش هایی از جمله عبور لوله از زیر بستر جاده اصلی کارخانه و همچنین عبور از زیر خط راه آهن و سایر موارد مواجه بودیم که با همکاری مدیریت حراست شرکت و با  اتخاذ تدابیر فنی و جایگزین در طرح، موفق به عبور از این موانع و سرعت بخشیدن به اجرای عملیات و نیز صرفه جوئی اقتصادی قابل ملاحظه ای شدیم.




وی افزود: با هدف استفاده بهینه از منابع آب با اجرای دو فاز دیگر پروژه پسآب فولادشهر و همچنین تکمیل پروژه های انتقال پسآب زرین شهر، نجف آباد و فلاورجان به کارخانه میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود به کمترین حد ممکن خواهد رسید.






روابط عمومی ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه