اجرایی کردن نقشه راه معدن و صنایع معدنی با افزایش سرمایه صندوق فعالیتهای معدنی

اجرایی کردن نقشه راه معدن و صنایع معدنی با افزایش سرمایه صندوق فعالیتهای معدنی
کدخبر : 10105

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بر اجرایی کردن بندهای مختلف نقشه راه معدن و صنایع معدنی از طریق افزایش سرمایه صندوق فعالیتهای معدنی تاکید کرد.

به گزارش رصد اقتصادی :  داریوش اسماعیلی در نشست تخصصی برنامه های وزارتخانه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزیر، مدیران ستادی و روسای سازمانهای صمت استان ها برگزار شد؛ گفت: افزایش۲۰ درصدی ذخایر معدنی برای سال ۱۳۹۹هدفگذاری شده است.
وی افزود: امسال می خواهیم استخراج و بهره برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و‌ تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: اجرایی کردن بندهای مختلف نقشه راه معدن و صنایع معدنی و افزایش سرمایه صندوق فعالیتهای معدنی در دستور کار است.
 
هدفگذاری افزایش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه صندوق حمایت از فعالیت های معدنی
اسماعیلی همچنین گفت: افزایش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه صندوق حمایت از فعالیت های معدنی هدفگذاری شده است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.
وی بیان کرد: با جذب منابع لازم می توانیم تا ۶ هزار میلیارد تومان وام‌ کم بهره در حوزه معدن و صنایع معدنی اعم از استخراج، بهره برداری و توسعه اکتشافات ارایه دهیم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا درصدد هستیم که حقوق دولتی وصولی معادن را افرایش ندهیم و تثبیت سه ساله را برای آن در نظر بگیریم.
اسماعیلی گفت: حذف عوارض صادراتی محصولات فراوری شده پس از تامین خوراک صنایع معدنی داخلی و سایر مواد معدنی مازاد نیاز داخل در دستور پیگیری است.

تاکید بر صادرات انتهای زنجیره های ارزش به خصوص در حوزه فولاد
وی افزود: فعالسازی ظرفیت های خالی صنایع معدنی با تامین مواد اولیه در دستور کار است و بر صادرات انتهای زنجیره های ارزش به خصوص زنجیره فولاد و محدودیت جدی برای صادرات مواد خام تاکید داریم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه هوشمند سازی فرآیندهای معدنی و بروزرسانی پرونده ها در شورای عالی معادن و شورای معادن استانها و تعیین تکلیف آنها حداکثر یکماه از زمان وصول را دنبال می کنیم، گفت: از نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی از طریق کارگروه های مشورتی استفاده می کنیم.
اسماعیلی اضافه کرد: تسهیل تصمیم گیری در استانها، تسهیل کارگروه جذب سرمایه گذار و تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استانها در دستور کار است.
وی در پایان بیان کرد: احیا دبیرخانه تعامل دولت و‌ مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی به منظور اصلاح و به روزرسانی قانون معادن را دنبال می کنیم.






روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه