تعمیرات سالانه واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت با موفقیت انجام شد

تعمیرات سالانه واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت با موفقیت انجام شد
کدخبر : 11708

تعمیرات سالانه واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت با موفقیت انجام شد مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری گفت: تعمیرات سالیانه واحد احیاء مستقیم این واحد صنعتی توسط افراد بومی و ابزار و قطعات تولید داخل با موفقیت انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی  به نقل از  فکر اقتصادی مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری گفت: تعمیرات سالیانه واحد احیاء مستقیم این واحد صنعتی توسط افراد بومی و ابزار و قطعات تولید داخل با موفقیت انجام شد. به گزارش مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ، محمود ارباب زاده اظهار داشت: با اجرای ۱۳ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، سومین برنامه تعمیرات اساسی واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت بدون همکاری نیروی خارجی و به دست مهندسان داخلی و بومی انجام شد، که پیش از این ابزار و قطعات دیگر کشورها در تعمیرات کاربرد اساسی داشت.

به گفته وی، با انجام برنامه ­ریزی های دقیق و منسجم، تمامی فعالیت های تعمیراتی بر روی نواحی کوره و برج ­های خنک کن و سایر بخش­ های سایت مورد چک و بازرسی قرار گرفت. مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بدون همکاری واحدهای مختلف و منابع انسانی متخصص ملی، سرانجام رساندن این طرح تعمیراتی میسر نبود. ارباب زاده گفت: این مجتمع با ۷۳ هزار و ۳۵۹ تن محصول موفق به ارتقا ۸۲۶ تنی تولید آهن اسنفجی در تیرماه امسال شد.

به گفته وی، این مجتمع با اتکا به توان نیروهای متخصص خود، تولید کمتر از ۵۰ هزار تن اواخر سال گذشته را به بالای ۷۰ هزار تن در ماه افزایش داد و امسال با افزایش ۲ هزار و ۲۲۸ تن محصول، رکورد تازه ای در تولید آهن اسفنجی خود بدست آورد. وی افزود: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال ۸۶ با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آغاز شد، که در شرایط سخت تامین نقدینگی و تحریم اقتصادی دشمن، در فصل زمستان سال ۹۸ با تولید ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید اسمی خود نزدیک شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت تاکید کرد: مرحله احیای تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می شود و فولاد چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید. ارباب زاده، با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی روند اجرای پروژه فولادسازی شرکت نیز گفت: امید است در پایان سال جاری که با شعار “جهش تولید “نامگذاری شده است این شرکت با راه اندازی این طرح ملی، در بهره برداری از واحد فولادسازی و ریخته گری نیز مانند واحد احیاء مستقیم در بین واحدهای فولاد استانی پیشتاز باشد.

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و ۳۵ درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است. مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفید دشت فعال است. مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. هم اینک یک هزار و ۱۲۷ واحد تولیدی صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه