شرکت صنعتی معدنی معین اقتصادی رشتخوار شد

شرکت صنعتی معدنی معین اقتصادی رشتخوار شد
کدخبر : 11825

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی انتخاب شد.

به گزارش رصد اقتصادی استاندار خراسان رضوی در نشست روز پنجشنبه طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی گفت: مدل اقتصاد مقاومتی که در این استان در حال اجراست به ‌رغم همه سختی‌ها، مسیر خود را با همت همه مدیران استان ادامه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی افزود: اگر در شرایط امروز فردی متمکن است باید مسوولیت خود را نسبت به محرومین ایفا کند چرا که پذیرفتن مسوولیت معین اقتصاد مقاومتی یک اقدام داوطلبانه است.

وی ادامه داد: اگر بنیه اقتصادی مردم در شهرستانی ضعیف شده به این دلیل است که مدیریت توسعه در منطقه وجود نداشته است.
استاندار خراسان رضوی به یکی از اهداف مهم طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پرداخت و گفت: هدف از این مدل ایجاد اشتغال است که به صورت طبیعی وقتی اشتغال افزایش یابد شاخص‌های دیگر هم افزایش پیدا خواهد کرد و در ادامه بسیاری از مشکلات فرهنگی هم برطرف خواهد شد.

رشتخوار یکی از محرومترین مناطق خراسان رضوی

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، شهرستان رشتخوار را یکی از محروم‌ترین مناطق استان دانست و گفت: این استضعاف باعث شده است مشکلات عدیده‌ای برای مردم ساکن این منطقه ایجاد شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر احمدپور افزود: اقتصاد اصلی منطقه رشتخوار مبتنی بر کشاورزی و دامداری است که این دو بخش به دلیل خشکسالی‌های اخیر از بین رفته و هنوز جایگزین مناسبی به جای کشاورزی به مردم معرفی نشده است.
وی ادامه داد: طرح‌های خوب فولادی در شهرستان رشتخوار در حال انجام است اما تا زمانی که فولاد به یک صنعت قوی در رشتخوار تبدیل شود زمان بسیار باقی مانده است.
این نماینده مجلس با اشاره به مشکل جاده‌های اصلی و فرعی رشتخوار گفت: در این شرایط طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای مردم این شهرستان بسیار امیدبخش است و اگر گسترش پیدا کند و بتواند گام‌های موثری در این شهرستان بردارد بسیاری از مشکلات مردم را برطرف خواهد کرد.
امام جمعه رشتخوار هم به غیر استاندارد بودن جاده‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: جاده رشتخوار به تربت به جاده مرگ معروف شده است لذا امیدواریم فکری برای این مشکل بشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن جهانشیری خطاب به استاندار خراسان رضوی افزود: در کنار این شهرستان باشید تا بتوانیم تحول فرهنگی و اقتصادی در شهرستان ایجاد کنیم و در کشور نمونه شویم.
فرماندار رشتخوار نیز در این جلسه با اشاره به تحول اقتصادی ایجاد شده با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان گفت: در حال حاضر از رشتخوار صدای کار، تولید و همدلی شنیده می‌شود.
خالقداد عرب رویکرد شهرستان رشتخوار را تولید ثروت اعلام کرد و افزود: بسترهای تولید در شهرستان فراهم شده است و امیدواریم با کمک معین‌های اقتصادی یک حرکت جهادی در شهرستان آغاز شود.

افتتاح ۲ پروژه فولادی تا پایان امسال 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حوزه اقتصاد اقدامات مناسبی در رشتخوار انجام شده و امیدواریم ۲ پروژه بزرگ فولادی این شهرستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و مردم منطقه از منافع آن منتفع شوند.
علی رسولیان افزود: شهرستان رشتخوار ۳۴ پروژه سرمایه‌گذاری با ۵۹۴ میلیارد تومان در حال انجام دارد که در این پروژه‌ها ۲ هزار و ۲۰۷ نفر مشغول کار خواهند شد.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: چهار تا پنج معین مسوولیت توانمندسازی شهرستان رشتخوار را دارند که در دو نوع توسعه درون سیستمی و جلب مشارکت مردمی در حال انجام فعالیت هستند.
علی‌اکبر لبافی افزود: با همدلی که بین فرماندار و نماینده مردم رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان حاکمیت در این شهرستان وجود دارد، می‌توانیم در آینده شاهد روند رو به رشد شاخص‌های اقتصادی در این شهرستان باشیم.
نماینده شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد هم گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال در مناطق مورد نظر، سعی کرده‌ایم به مسوولیت‌های اجتماعی خود نیز پایبند باشیم.
محمد مدنی‌فر افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی همه تلاش خود را خواهیم کرد تا به منطقه کمک کنیم و در راستای توسعه پایدار منطقه و استان قدم برداریم.
در این مراسم در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان رضوی و شرکت صنعتی و معدنی  توسعه فراگیر سناباد، این شرکت به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه