رپرتاژ اگهی /

کارخانجات تولید ورق در ایران

کارخانجات تولید ورق در ایران
کدخبر : 13738

کارخانجات تولید ورق در ایران با هدف ارائه بهترین نوع ورق ها تاسیس شده اند. با این تفاوت که میزان فعالیت کارخانجات تولید ورق در ایران با هم می تواند متفاوت باشد و ورق های مختلفی نظیر گالوانیزه، ورق سیاه، ورق روغنی و ... تولید می کنند. ورق گالوانیزه در کارخانجات تولید ورق در ایران، از ورق های پوشش دار بسیار پر طرفدار محسوب می شود و از دلایل آن می توان به عدم خوردگی و زنگ زدگی آن اشاره کرد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان را می توان به عنوان یکی از بهترین کارنجات تولید ورق در ایران از نوع گالوانیزه نام برد. البته شرکت آهن ملل اصفهان به صورت تخصصی در زمینه توزیع انواع آهن آلات که از جمله آن ها می توان به انواع ورق ها اشاره کرد، مشغول فعالیت می باشد و سپس آن ها را به بازار آهن ایران عرضه می کند و توجه فروشندگان را به خود جلب می کند.

 

شرکت آهن ملل اصفهان برای توزیع انواع ورق ها نظیر ورق های فولادی، هماهنگی خود با استاندارهای جهانی را در نظر می گیرد و از معتبرترین آن ها بهره می برد. از آنجایی که از تجهیزات پیشرفته ای جهت تامین و توزیع انواع آهن آلات در نظر می گیرد، باعث بالا رفتن کیفیت محصولات این شرکت شده است.

 

lo

 

ویژگی شرکت آهن ملل اصفهان

بهترین قیمت ورق در بازار آهن ایران

آهن آلات مورد نیاز پروژه های ساختمانی و صنعتی را تامین می کند.

بارگیری سریع آهن آلات

ارسال آهن آلات مورد نیاز از جمله انواع ورق ها به تمامی نقاط کشور

اطلاع رسانی لحظه ای روند بازار در کانال تلگرام و وب سایت

 

ارائه با کیفیت ترین محصولات و همچنین ارائه مشاوره تخصصی برای محاسبه آهن آلات مورد نیاز افراد

                 

کارخانجات تولید ورق در ایران

 

مهمترین کارخانجات تولید ورق در ایران از نوع ورق سیاه کدامند؟

کارخانه فولاد کاویان: یکی از کارخانجات تولید ورق در ایران، فولاد کاویان می باشد که در حوزه نورد به صورت کاملا تخصصی مشغول فعالیت است و در سال 1354 تاسیس گردید و بهره برداری آن در سال 1364 اتفاق افتاد. اولین کارخانه ای به شمار می رود که به تولید ورق های فولادی سنگین پرداخت و هر ساله 840 هزار تن ورق ظرفیت این شرکت می باشد.

 

looloo

 

ورق های شرکت فولاد کاویان 1250 تا 1500 میلیمتر عرض و 8 تا 20 میلی متر ضخامت دارد.

 

مجتمع فولاد گیلان: نخستین و بزرگترین شرکت کارخانه نورد در ایران محسوب می شود که تاسیس آن در سال 1382 انجام گردید. فعالیت این شرکت بیشتر در زمینه های ساختمان، خوردو و لوله سازی است. ضخامت ورق در این شرکت 2 تا 40 میلیمتر و با عرض های هزار تا هزار و پانصد می باشد.

 

کارخانه فولاد مبارکه اسفهان: یکی دیگر از مهمترین کارخانجات تولید ورق در ایران که ورق سیاه تولید می کند، فولاد مبارکه اسفهان می باشد که محصولات تولید آن در سال به چهار میلیون تن هم می رسد. از شرکت هایی به شمار می رود که در مدت زمان فعالیت خود، در زمینه تولید و کیفیت محصول و در سطح ملی و منطقه ای جوایز بی شماری را کسب کرد.

 

ورق سیاه کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ضخامتی بین 2/1 تا 16 میلیمتر و عرض بین 1000 تا 1500 را دارد.

کارخانه فولاد اکسین اهواز: هدف اصلی این شرکت تولید انواع ورق ها و مخازن ذخیره سازی محصولات نفتی است.

                    

کارخانجات تولید ورق در ایران

شرکت فولاد اکسین اهواز با بهره گیری از تکنولوژی روز در سال 1388 تاسیس شد. میزان تولید سالانه این شرکت، یک میلیون تن است. عرض آن 2000 میلی متر و ضخامت 6 به بالا را دارد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که ورق های این کارخانه کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

شرکت های تولید ورق گالوانیزه در ایران

شرکت فولاد امیر کاشان: فعالیت این شرکت در زمینه تولید ورق های گلوانیزه به روش گرم می باشد که ضخامت

آن بین 0.5 تا 1.5 میلی متر می باشد و در سال 120 هزار تن ورق تولید می کند. این شرکت محصولات مختلفی نظیر ورق سرد آنیل، ورق اسید شویی و ورق گالوانیزه را تولید می کند.

 

شرکت ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال: شرکت تاراز چهار محال از کارخانجات تولید ورق در ایران به شمار می رود که در زمینه تولید ورق های پوشش دار فعالیت می کند. البته تولید ورق گالوانیزه هم در دستور کار این کارخانه قرار دارد. تولید ورق های گالوانیزه شرکت تاراز سالانه 330 هزار تن می باشد که برای عرضه آن قیمت پایینی را در نظر می گیرند. این محصول از ویژگی های مختلفی نظیر سطح براق، جوش پذیری بالا و رنگ پذیری برخوردار است.

 

شرکت صنایع هفت الماس: یکی دیگر از بهترین کارخانجات تولید ورق در ایران از نوع گالوانیزه، شرکت صنایع هفت الماس می باشد. ضخامت ورق های تولید شده در این شرکت از 0.5 تا 2.5 میلی متر است و از شرکت هایی با تولید محصولات کیفیت بالا به شمار می رود و سالانه 250 هزار تن ورق تولید می کند.

                   

کارخانجات تولید ورق در ایران

شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری: از آنجایی که این شرکت با ساخت ورق های گالوانیزه، از آن در صنعت خودرو سازی به صورت کاملا اختصاصی استفاده می کند، یکی از بهترین کارخانجات تولید ورق در ایران به شمار می رود. ظرفیت تولید این شرکت سالانه به 400 هزار تن می رسد و از ویژگی های مهم آن می توان به رنگ پذیری، مقاومت و شکل پذیری مناسب اشاره کرد.

 

o99o

 

کارخانجات تولید ورق در ایران جهت تولید ورق گالوانیزه چه مراحلی را طی می کنند؟

آماده سازی: برای به انجام رساندن فرآیند گالوانیزه، ابتدا نیاز است سطح ورق ها به آماده سازی برسد. در جهت آماده سازی موارد مختلفی از جمله شستشو، چربی زدایی، اسید شویی، فرو بردن قطعه در فلاکس مطلوب و پیش گرم نمودن آن را باید طی کرد.

 

گالوانیزه نمودن: بعد از آماده شدن ورق باید آن را با توجه به هدف و کاربردی که دارد برای زمان مشخصی در حمام با دمای مناسب قرار داده شود. این روند واکنش های شیمیایی را در پی خواهد داشت و باعث تشکیل لایه های آلیاژی می شود و در انتها با کنترل شرایط، سرد شدن قطعه ضورت می گیرد.

 

عملیات تکمیلی: عملیات تکمیلی کارخانجات تولید ورق در ایران به ورق ها و تجهیزاتی که در کارخانه قرار است مورد استفاده قرار گیرد، بستگی دارد. البته به برخی از عملیات تکمیلی کارخانجات تولید ورق در ایران در زیر اشاره می کنیم:

بازیابی روی از سرباره، برداشتن روی از سطح قطعات معیوب، بازیابی اسید مصرف شده، خنثی کردن اسید باقی مانده، عملیات حرارتی ورق های گالوانیزه شده

             

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه