۱۵ نوع محصول در سبد ذوب‌آهن

۱۵ نوع محصول در سبد ذوب‌آهن
کدخبر : 22664

نشست خبری مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با حضور اصحاب رسانه دیروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران برگزار شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ذوب‌آهن اصفهان در نیمه نخست سال‌جاری خاطرنشان کرد: فرآیندهای تولید ذوب‌آهن اصفهان با سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور متفاوت است و در حقیقت ذوب‌آهن تنها شرکتی است که بدون تکیه بر یارانه برق و گاز تولید می‌کند. مواد مورد نیاز این شرکت سنگ‌آهن و کک است که بخشی از آن را وارد می‌کند، از این‌رو با افزایش هزینه‌ها، قیمت محصولات ما تابع قیمت‌گذاری بازار است، در حالی که سایر واحدها تابع قیمت‌گذاری‌های دولتی هستند. منصور یزدی‌زاده با اشاره به سهم انرژی در قیمت تمام‌شده محصولات ذوب‌آهن عنوان کرد:‌ سهم انرژی در قیمت محصولات تمام‌شده شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ۵۰درصد است و این شرکت بدون تکیه به یارانه‌های دولتی مشغول به تولید است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که سودآوری ذوب‌آهن ناشی از افزایش قیمت‌هاست، عنوان کرد:‌ در بررسی که ما روی سودآوری ذوب‌آهن انجام داده‌ایم این سودآوری ناشی از نرخ تورم نیست و سود ما بیشتر ناشی از عملکرد خود شرکت است و موضوعاتی چون افزایش میزان صادرات این رشد را برای ما رقم زده است. در حقیقت ما از افزایش قیمت‌های جهانی بیشترین استفاده را برده‌ایم، البته باید تمرکز خود را بر محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر بگذاریم. حاشیه سود ما با رشد ۱۲درصدی همراه بوده است. مدیرعامل ذوب‌آهن همچنین عنوان کرد: بیش از ۱۵ نوع محصول جدید برای امسال در سبد محصولات تولیدی ذوب‌آهن اصفهان قرار دارد که تاکنون این تنوع بی‌سابقه بوده است. همچنین محصولاتی که در ذوب‌آهن تولید می‌شوند دارای ارزش افزوده بالایی هستند. وی همچنین ساخت یک میلیون مسکن را میسر برشمرد و عنوان کرد: ساخت یک میلیون مسکن نیاز به اتاق فکر و رفع موانعی همچون بوروکراسی دارد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه