تصویب افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران

تصویب افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران
کدخبر : 3352

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیرعامل این شرکت و سهامداران در سالن پژوهشگاه نیرو و 80.31 درصدی سهامداران حقوقی و 0.21 درصدی سهامداران حقیقی برگزار شد تا سهامداران درخصوص درصدی سهامداران حقیقی در حال برگزاری است درخصوص افزایش 30 درصدی سرمایه این شرکت تصمیم گیری کنند.

 به گزارش رصد اقتصادی به نقل از معدن نیوز ، جمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیرعامل این شرکت و سهامداران در سالن پژوهشگاه نیرو و 80.31 درصدی سهامداران حقوقی و 0.21 درصدی سهامداران حقیقی برگزار شد تا سهامداران درخصوص درصدی سهامداران حقیقی در حال برگزاری است درخصوص افزایش 30 درصدی سرمایه این شرکت تصمیم گیری کنند.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس در مجمع فوق العاده فملی مطرح کرد: از سال 1390 قیمت مس در بورس فلزات لندن از 8500 دلار کاهش چشمگیر داشته است اما در سال 96 مجددا شاهد رشد نرخ ها بودیم.

وی افزود: بیشترین قیمت مس در فروردین ماه سال 98 رقم خورد. البته قیمت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 400 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: در 9 ماه 110.6 تومان EPS یا سود به ازای هر سهم حاصل شده که 128 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کمپانی کودلکو در سال 2019 به میزان 18 درصد کاهش تولید داشته است و عملیات معدنی این شرکت با 7 درصد کاهش رو به رو بوده است گفت: شرکت مس در سال 98 در 9 ماهه بیش از 16 هزار میلیارد تومان فروش داشته و تولید 190 هزار تن کاتد رقم خورده که 21 درصد بالاتر از میزان برنامه است.

 مدیرعامل ملی صنایع مس ایران ادامه داد: میزان تولید مس در آسیا 21.3 درصد کل حجم تولید جهانی است و در 2023 به 28 درصد ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید قسمتی از تقاضای بین المللی خرید را به دست آوریم و اگر این فرصت را از دست دهیم قطعا رقبا از ما پیشی می گیرند لذا برنامه ریزی در این زمینه از سوی شرکت مس انجام شده است. سرانه مصرف مس در کشور کمتر از 1.2 کیلوگرم است.

 سعدمحمدی گفت: در آسیا رتبه 4 و در دنیا در مس در رتبه 15 هستیم. یکی از اهداف مس قرارگیری در رنکینگ 10 شرکت برتر دنیا است که دور از انتظار نیست. ایران در مس پالایش شده یک درصد از ذخایر دنیا را د اختیار دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 60 هزار متر عملیات اکتشافی انجام شده است و این اکتشافات به دارایی های خالص شرکت مس اضافه می کند. میزان عیار متوسط مس در دنیا نسبت به برداشت ها کاهش پیدا می کند. ایران در حوزه ذخایر مس دارای رتبه 8 دنیا است. سرچشمه بالغ بر 1200 میلیون تن ذخایر قابل برداشت دارد و سونگون دارای 100 میلیون تن ذخیره می باشد.

وی افزود: 98 درصد بنگاه های تولید مس در سال 2017 سود ده بودند و تنها 2 درصد از شرکت ها در حاشیه ضرر فعالیت کردند.

سعدمحمدی در پایان صحبت های خود نیز گفت: ثبت رکورد تولید کنسانتره، ثبت رکورد تولید کاتد مس، کسب رتبه سوم در بین شرکت های بورسی از لحاظ ارزش بازار، ارتقا رتبه شرکت در بین 50 شرکت برتر بورس و ..‌. از جمله دستاوردهای این شرکت در سال جاری بوده است.

گفتنی است، در انتها نیز با رای گیری صورت گرفته، سهامداران با افزایش سرمایه فملی موافقت کردند و بدین ترتیب سرمایه شرکت ملی مس از 7800 میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان (معادل 30 درصد) افزایش یافت. 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه