سازمان منطقه آزاد اروند از صنایع دانش بنیان حمایت می کند

سازمان منطقه آزاد  اروند از صنایع دانش بنیان حمایت می کند
کدخبر : 11120

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از حمایت این سازمان نسبت به صنایع دانش بنیان و پیشرو خبر داد.

بهه گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی در آئین افتتاح پنجمین شرکت از سری پروژه های آزاد سازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان، اظهار داشت: این پروژه از جمله پروژه های مهم و هایتک ما است و با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال ۸۰ نفر به طور مستقیم فراهم شد.

وی اذعان داشت: از جمله ویژگی های مهم این واحد فعالیت در ۲ بخش مکانیکی – عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی است که با توجه به نزدیک بودن به بازار عراق این کارخانه می تواند ارز آوری بسیار خوبی را برای منطقه داشته باشد.
معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، متذکر شد: با توجه به تیم مهندسی بسیار خوبی که در این کارخانه مستقر است، امید می رود تا از طریق پروژه هایی که در بصره عراق منعقد و اجرایی می کند بتواند ارز آوری خوبی برای کشورمان و به ویژه منطقه داشته باشد.
موسوی اظهار داشت: در سال جهش تولید هدفمان آنست که از صنایع دانش بنیان و پیشرو حمایت کنیم و این واحد صنعتی که امروز افتتاح شده یکی از همین صنایع دانش بنیان و پیشرو است.
وی از ورود واحدهای صنعتی منطقه به بازار سرمایه به عنوان یکی دیگر از اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد اروند از این واحدها نام برد و افزود: در حال حاضر مقدمات ورود ۲ واحد صنعتی (یکی در آبادان و دیگری در خرمشهر) به بازار بورس و سرمایه فراهم شده است که با انجام این کار علاوه بر شناسنامه دار شدن واحدها و افزایش دارایی هایشان، سرمایه توسعه ای آنها نیز فراهم می شود و مردم هم می توانند از طریق خرید سهام در این امر مشارکت داشته باشند.
او از انتظار بازگشایی مجدد مرزها گفت و افزود: با هماهنگی های انجام شده از طریق سرکنسول ایران در بصره و رایزن ایران در عراق شرایط حضور این واحد صنعتی در پروژه های فنی و مهندسی را مهیا کرده ایم.





 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه