امام جمعه شهرستان قشم تاکید کرد؛

برگزاری مراسم عزاداری محرم با در نظر داشتن حفظ سلامت مردم

برگزاری مراسم عزاداری محرم با در نظر داشتن حفظ سلامت مردم
کدخبر : 12244

با حضور امام جمعه شهرستان قشم، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی جزیره جلسه برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم ماه های محرم برگزار شد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در این جلسه گفت: این امکان برای همه فراهم است که در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنند اما اگر در رعایت دستورالعمل های بهداشتی غفلت شود، تبعات غیرقابل جبرانی برای جامعه در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام احمد غلامی ادامه داد: تاکید تمامی مسئولان و تصمیم سازان درباره برگزاری مراسم ماه محرم باید یکی و این باشد که همه باید در برگزاری این مراسم پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نباید برخی هیئات مذهبی و مساجد تصمیمی احساسی بگیرند و با دقتی کمتر اقدام به برگزاری مراسم ماه های محرم و صفر کنند.

رییس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از راه اندازی سامانه بیرق جهت ثبت نام هیات ها برای اخذ مجوز خبر داد و تصریح کرد: در حقیقت هیات امام حسین (ع) نیازمند مجوز نیست و این سامانه به جهت اطلاع از دستورالعمل های بهداشتی هیات ها مفید و موثر خواهد بود.

غلامی در ادامه و درخصوص نذورات مردمی و هیات ها گفت: نذورات باید به سمت کمک های مؤمنانه برود و به صورت اقلام پخته نشده تقسیم گردد ولی نذورات غیر قابل تبدیل باید حتما پخته و سپس توزیع شود و سعی شده که هیات ها پس از پخت غذا، خانواده های نیازمند را بهره مند سازند.

براساس این گزارش، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحبت ها و نقطه نظرات خود اعلام کرده اند که دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باید اجرایی شود، گفت: هیات های مذهبی، خیرین و برگزارکنندگان مراسم ایام باید محرم ضمن توجه به این مهم باید دستورالعمل های لازم درباره اطعام و احسان در مناطق مختلف جزیره قشم را ارایه دهند و بر ضرورت رعایت دستورالعمل ها تاکید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم ادامه داد: اگر ما در اجرای برنامه های شخصی، دینی و مذهبی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مصصم نباشیم، در مهرماه امسال شاهد وقوع فاجعه ای در بحث شیوع کرونا خواهیم بود.

وی با اشاره خستگی و فرسودگی کادر درمانی شهرستان قشم در اثر درگیری با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان قشم ماه هاست که درگیر این ویروس منحوس هستند و خسته اند همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به آنان و حفظ سلامت خود کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان قشم اضافه کرد: با همراهی و همفکری دستگاه های متولی سلامت و عزیزان متولی مراسم مذهبی و با همکاری رسانه ها و استفاده از فضای مجازی می توان نوآوری ها و ابتکاراتی را به کار گرفت که ضمن برگزاری با شکوه عزاداری ها، شاهد کاهش تجمعات و برگزاری عمده مراسم در فضاهای باز، با هدف ارتقای استانداردهای حفظ سلامت عمومی باشیم.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: ضروری است که سبک زندگی را با هدف سازگاری با شرایط کنونی بیماری کرونا تغییر داده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بخشی الزام آور در هر برنامه زندگی قرار دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با صلاح دید ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مجددا برگزاری نمازهای جماعت و جمعه شاهد باشیم.

وی در پایان از فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم، فرمانداری و شهرداری به جهت برنامه ریزی صورت گرفته با هدف آماده کردن فضای شهر و جزیره قشم برای عزاداری بهتر و شایسته سرور و سالار شهیدان قدردانی کرد.

همچنین مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: با دستور و بنابر تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود جهت برگزاری باشکوه عزاداری ایام محرم و صفر ایجاد شده است.

حسین مرادی با بیان اینکه از مدتی قبل کارگروهی در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی برای برگزاری پرشور آیین های عزاداری است، تصریح کرد: فضای تبلیغاتی موجود در دو پل عابر پیاده و همچنین 30 بیلبورد تبلیغاتی شهری و جاده ای در جزیره قشم برای اطلاع رسانی و فضاسازی ایام محرم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طراحی و اطلاع رسانی در فضاهای شهری و بستر فضای مجازی از مهمترین برنامه ریزی های روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم در جهت تقویت فرهنگ عاشورا میان مردم نجیب و دیندار جزیره قشم خواهد بود.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.32 (1)

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.32

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.33 (1)

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.33

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.35

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.34 (1)

WhatsApp Image 2020-08-16 at 17.09.31

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه