مدیر منطقه ویژه و امور درگهان و حومه سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

برنامه ریزی برای بهینه کردن ارائه خدمات به اتباع خارجی در جزیره

برنامه ریزی برای بهینه کردن ارائه خدمات به اتباع خارجی در جزیره
کدخبر : 12457

مدیر منطقه ویژه و امور درگهان و حومه سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی از برگزاری بررسی مشکلات و ساماندهی وضعیت اتباع خارجی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، امیر سلکی با بیان این مطلب، گفت: در این جلسه تاکید شد که با ساماندهی وضعیت اتباع خارجی، رفاه حال و بهینه کردن ارائه خدمات می‌توان اقدامات لازم برای حل مشکلات آنها را به انجام رساند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات خوبی برای حضور قانونی اتباع خارجی مجاز در قشم و درگهان صورت گرفته و با همکاری هدفمند میان دستگاه های مربوطه می توانیم، شاهد تسریع فرآیند ساماندهی و بهبود وضعیت باشیم.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی مشکلات متعددی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند که برای رفع این مشکلات نیازمند برنامه ریزی دقیق، تهیه و تدوین برنامه ای برای تعامل میان سازمان ها مرتبط و تقسیم وظایف جهت به نتیجه رسیدن این برنامه ها هستیم.

به گفته سلکی؛ برنامه های خوبی در حوزه ساماندهی اتباع خارجی مجاز هم اکنون در حال اجراست و همچنین مطابق برنامه ریزی صورت گرفته برنامه های پیشنهادی توسط بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکلات و ارائه خدمات شایسته به اتباع خارجی مجاز در این منطقه جمع بندی شده و در اختیار مسئولان اجرایی مرتبط قرار بگیرد.

براساس این گزارش، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با پیگیری های مستمر و تلاش های مسئولین، بسیاری از مشکلات رفع شده و می توان برای اتباع بیگانه مجاز براساس چارچوب های قانونی شرایط اشتغال و فعالیت اقتصادی فراهم کرد.

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز در این جلسه بر لزوم حل مشکلات اجتماعی و آموزشی اتباع بیگانه در قشم تاکید کرد.

فرشته سلجوقی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته طی سال های گذشته دانش آموزان اتباع خارجی به راحتی می‌توانند در مدارس منطقه ثبت نام کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: مطابق مذاکرات صورت گرفته با نهادهای مرتبط برخی مشکلات مرتبط با حضور اتباع خارجی در منطقه آزاد قشم و پیشنهادات اجرایی مرتبط با حل این معضلات پس از جمع بندی به دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی اعلام خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از سایر نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ساماندهی اتباع خارجی در جزیره قشم نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه