مشاور رییس جمهوری از اسکله نفتی حرا قشم با ظرفیت تامین و صدور سالانه 14.5میلیون بشکه نفت بازدید کرد

مشاور رییس جمهوری از اسکله نفتی حرا قشم با ظرفیت تامین و صدور سالانه 14.5میلیون بشکه نفت بازدید کرد
کدخبر : 12778

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به اتفاق رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه در دست ساخت اسکله نفتی حرا جزیره قشم بازدید کرد و از نزدیک با عملیات ساخت و پیشرفت فیزیکی آن آشنا شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم دکتر مرتضی بانک وهیات همراه  روز چهارشنبه با حضور در منطقه جنگلی حرا جزیره قشم، یکی از بزرگترین اسکله های نفتی در جنوب کشور را که به  تامین مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین وصادرات میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر در این جزیره  مبادرت خواهد کرد، مورد بازدید قرار دادند.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در حاشیه این بازدید راه اندازی این اسکله را نشانه ای عینی از توسعه روابط بخش خصوصی و دولت با مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: 30درصد سرمایه گذاری این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و 70 درصد آن بوسیله بخش خصوصی انجام شده وعملیات ساخت جهت اتمام این پروژه با تلاش های سربازان جبهه تولید و سازندگی در حال انجام است.  

گفتنی است پروژه اسکله نفتی حرا جزیره قشم با ظرفیت تامین و صدورسالانه 14میلیون و 500هزار تن مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین ومیعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر با 53 میلیون یورو سرمایه گذاری و 65درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه جنگل های حرا جزیره قشم در دست ساخت است.

دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه  صبح چهارشنبه برای شرکت در آیین های بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم  شد و از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مورد استقبال قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه