بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد قشم از مزرعه ۲۰۰ هکتاری پرورش میگو در نقاشه

بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد قشم از مزرعه ۲۰۰ هکتاری پرورش میگو در نقاشه
کدخبر : 12782

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از سایت پرورش میگو پدیده صدف قشم واقع در غرب این جزیره بازدید کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه این بازدید اظهار داشت: حضور فعال بخش خصوصی در زمینه پرورش میگو سایر محصولات دریایی علاوه بر اینکه در امنیت غذایی و سلامت جامعه نقش مهمی خواهد داشت و همچنین با صادرات این محصولات امکان کسب درآمد ارزی برای کشور نیز فراهم می شود.

مزرعه پرورش میگو پدیده صدف قشم در زمینی به مساحت 200 هکتار در محدوده روستای نقاشه با ظرفیت تولید 1500 تن میگو در سال مشغول فعالیت است.

این مجموعه در سال 1398 با سرمایه گذاری بالغ بر 400 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه ساز اشتغال برای بیش از 120 نفر نیروی کار در منطقه بوده است.

فازاول شرکت پدیده صدف قشم در سال 98 با تعداد 28 استخربه بهره برداری رسید که میزان 95 تن میگو برداشت شد. و در فاز دوم این شرکت درسال99 تعداد 31 استخر با ذخیره سازی 6 میلیون قطعه لارو انجام گرفت که پیش بینی برداشت این دوره 120تن میگومی باشد.

عملیات خاکی کل استخرهای این شرکت به پایان رسیده است و در حال ساخت دریچه های ورودی و خروجی استخرها بوده که امید است تا پایان سال جاری تعداد 58 استخر دیگر از این مزرعه وارد مدار چرخه تولید میگو کشور شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت وقت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد. پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و هیات همراه  صبح چهارشنبه برای شرکت در آیین های بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم  شد و از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه