در نشست انجمن دوستی ایران و روسیه مطرح شد:

تهیه سند آینده پژوهی در اروند

تهیه سند آینده پژوهی در اروند
کدخبر : 12857

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از تهیه سند آینده پژوهی در اروند توسط «انجمن دوستی ایران و روسیه»، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، قدرت اله طمیمیان در نشست تخصصی وهم‌اندیشی که با حضور مدیرعامل و دبیر «انجمن دوستی ایران و روسیه» معاونین فرهنگی و سرمایه گذاری، مدیران این معاونت ها و نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان با هدف ایجاد تفاهم نامه مشترک در ۵حوزه، برگزار شد، انعقاد این تفاهم نامه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از اهداف این تفاهم نامه تهیه سند آینده پژوهی در اروند توسط «انجمن دوستی ایران و روسیه» است که به صورت رایگان انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه موارد فرهنگی و اقتصادی توسط «انجمن دوستی ایران و روسیه» دیده خواهد شد؛ سپس در اختیار ما قرار می گیرد و در نهایت این انجمن نیز از کنار آن می تواند به منافع خویش دست یابد.
طمیمیان تأسیس دانشکده پزشکی با افق تبادل دانشجو را  یکی از ویژگی های این تفاهم نامه دانست و گفت: در این نشست بنا شد ضمن بررسی اقدامات و شرایط لازم، دانشکده ای پزشکی در اروند با هدف تبادل دانشجو با دانشگاه های معتبر روسیه تأسیس شود.
او در تکمیل سخنانش تصریح کرد: در تأسیس این دانشکده علاوه بر تبادل دانشجو و اساتید، خدمات دیگری نظیر برگزاری سمینارها، کارگاه های آموزشی تخصصی و مباحث علمی دانشگاهی نیز در نظر گرفته شده است.
رونق بخشی به صنایع دستی و گردشگری از دیگر مباحث مورد نظر در این تفاهم نامه است که قدرت اله طمیمیان با اشاره به آن، اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک با آژانس های توریستی روسیه در حوزه تبادل گردشگر و فروش و ارائه صنایع دستی در بازار آنها، از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه برای ما خواهد بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن معرفی جزیره مینو بعنوان تکه ای از بهشت، اذعان داشت: سرمایه گذاری در مکان هایی برای داشتن آرامش و خلوت کردن یکی از مباحث مهم در حوزه گردشگری جهانی است که این انجمن تأکید خاص بر ایجاد چنین مکانی در جزیره مینو داشتند.
قدرت اله طمیمیان، اظهار داشت:  در پایان این نشست قرار بر این شد طی چند روز آینده تفاهم نامه کلی توسط دو معاونت فرهنگی و سرمایه گذاری تهیه و به این انجمن ابلاغ شود تا هرچه سریع تر وارد فاز عملیاتی شویم.





 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه