در هجدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم عنوان شد؛

افتتاح 14 پروژه شاخص قشم با حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور

افتتاح 14 پروژه شاخص قشم با حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور
کدخبر : 12947

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح 14 پروژه شاخص قشم با اعتبارارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیارد ریال به دست رییس دولت تدبیر و امید در تاریخ 20 شهریورماه خبر داد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی شامگاه دوشنبه 17 شهریورماه در هجدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم با اعلام این مطلب بیان داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید 100 پروژه در منطقه آزاد قشم به افتتاح می رسد که بخشی از آن ها تا پایان هفته جاری به دست ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی تا پایان سال 1400 به ثمر می رسد. 

وی با اشاره به اقدامات بی‌سابقه در تاریخ منطقه آزاد قشم در 5 سال اخیر گفت: پروژه پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیتی که در دو فاز  برای ذخیره سازی 6.5 میلیون بشکه ایجاد می کند، اقدامی بی مانند در تاریخ این منطقه آزاد بوده است.

این مقام عالی همچنین از پروژه های تولید برق در جزیره به عنوان جهشی بزرگ در خودکفایی و تولید یاد کرد و افزود: از سال 94 تا کنون ظرفیت تولید برق قشم به صورت جهشی افزایش یافته و در آینده ای نزدیک این ظرفیت به یک هزار و 100 مگاوات خواهد رسید که نه تنها قشم را از نظر تامین انرژی برق خودکفا خواهد کرد بلکه ما را به صادر کننده برق به استان تبدیل می کند.

مومنی به پروژه های افتتاحی اخیر در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ظرفیت تخت های اقامتی در جزیره در سال 94 بالغ بر 3 هزار و 570 تخت بود که با افتتاح مجموعه های مختلف اقامتی این ظرفیت هم اکنون به 9 هزار تخت و تا پایان دولت تدبیر و امید به 14 هزار تخت می رسد که به نوبه خود در تاریخ تشکیل این منطقه آزاد، بی نظیر بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با نگاهی به بانک اطلاعاتی شهرک صنعتی طولا برلزوم توجه به بسترسازی برای سرمایه گذاران تاکید کرد و ادامه داد: کنترل کیفیت کار در شهرک ها، به روزرسانی، استخراج آمار دقیق در مورد شرکت‌های فعال، تعیین ظرفیت انبارها و شرکت های آماده برای واگذاری به سرمایه گذاری ها از مواردی است که باید با دقت به آن پرداخته شود.

*اختصاص 800 میلیارد ریال به حوزه عمران جزیره

عابدین سعادت فر، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در هجدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم ضمن برشمردن مصوبات جلسات قبل با ارایه توضیحاتی در مورد دستور کار نخست جلسه جاری در مورد مصوبات پروژه‌های توسعه‌ای و جاری هیات مدیره سازمان عنوان داشت: یک هزار و 190 میلیارد ریال از طرح های ارایه شده در جلسات به تصویب رسیده که از این بین 800 میلیارد ریال آن به حوزه عمرانی و 70 میلیارد ریال آن به خرید تضمینی آب برای ساکنان تخصیص یافته است.

در ادامه مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گزارشی از وضعیت بیماری کووید 19 در جزیره ارایه داد و گفت: باتوجه به آمار ارایه شده از شبکه بهداشت و درمان شهرستان از تعداد بیماران بستری، در حال حاضر با آمار کاهشی در مورد این بیماری روبه رو هستیم.

محمدمهدی برنجی، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه جلسه گزارشی از ممیزی بنگاه های اقتصادی مستقر در شهرک صنعتی طولا ارایه کرد که بر مبنای تعداد مجوزهای صادره و میزان زمین های واگذار شده مورد بررسی قرار گرفته بود.

بررسی گزارش سوئکو با مطالعات موردی بر استراتژی‌های توسعه صنعتی، دستور کار دیگر این جلسه بود که توسط ناصر ذاکری، سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم مورد واکاوی قرار گرفت.

به عنوان مبحث پایانی نیز محمدرضا عباسی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، گزارشی  از به روز رسانی سامانه اصناف ارایه داد که در آن به شرح چگونگی صدور پروانه صنفی به صورت غیرحضوری پرداخته شد.

گفتنی است، هجدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان شامگاه دوشنبه 17 شهریورماه 99 در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه