مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

صدور، تمدید و اصلاح 201 پروانه بهداشتی از ابتدای سال 99

کدخبر : 12954

مدیر غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم صدور، تمدید و اصلاح 201 پروانه بهره برداری، ساخت و مسئول فنی، واحدهای صنعتی یا تولیدی (آرایشی و بهداشتی، غذایی و آشامیدنی) توسط این اداره از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم؛ نسرین نانوایی قشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت 98 عدد پروانه ساخت توسط مدیریت غذا، دارو و استاندارد برای نخستین بار در میان مناطق آزاد کشور در قشم صادر شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری همچنین صدور 88 عدد پروانه ساخت قراردادی نیز توسط این مدیریت برای متقاضیان و تولیدکنندگان انجام شده است.

پیش از این صدور مجوز پروانه ساخت برای متقاضیان قشم توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در تهران انجام می گردید که  با توجه به زمان بر بودن این فرآیند علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، انگیزه سرمایه گذاران را برای ادامه کار در قشم تضعیف می کرد.

مدیر غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تعداد پروانه های بهداشتی ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه، تصریح کرد: در این مدت 3 مورد پروانه بهره برداری، 1 مورد پروانه بهره برداری کارگاهی، ، 2 عدد پروانه ساخت کارگاهی، 8 عدد پروانه مسئول فنی و 1 مورد مسئول فنی کارگاهی، صادر، تمدید و یا اصلاح شده اند.

به گفته نانوایی قشمی؛ امسال برای نخستین بار و با تفویض اختیار صورت گرفته، همه امور مربوط به فرایند بررسی و صدور پروانه در منطقه آزاد قشم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه های ساخت در مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در صورت کامل بودن مدارک و اسناد مورد نیاز با توجه به اینکه آزمایشگاه ذیربط و کمیته فنی نیز در منطقه مستقر است در کوتاه ترین زمان ممکن  برای متقاضیان صادر می گردد.

مدیر غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اکثریت پروانه های بهداشتی صادر شده در این مدت در حوزه های آرایشی - بهداشتی از قبیل انواع ادئوپرفیوم، مایع و پودرهای شوینده بهداشتی و...، غذایی- آشامیدنی از جمله بسته بندی آب معدنی، چای، انواع حبوبات، کنسروجات، ترشیجات، انواع پودرهای نوشیدنی و... بودند.

نانوایی قشمی در پایان با قدردانی از حمایت های مدیرعامل منطقه آزاد قشم بخاطر فراهم ساختن زمینه اصلی این اتفاق برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور، بیان کرد: به دلیل حجم بالای فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در قشم و با هدف تسریع در اجرای امور مربوط به تولیدکنندگان، پروانه های بهره برداری، ساخت و مسئول فنی در کوتاه ترین زمان توسط مدیریت غذا، دارو و استاندارد؛ صادر، تمدید و یا اصلاح می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه