مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری افتتاح پروژه‌ها مطرج کرد:

راه‌اندازی گردشگری صنعتی و تاسیس دانشگاه مهارتی بین‌المللی در کیش

راه‌اندازی گردشگری صنعتی و تاسیس دانشگاه مهارتی بین‌المللی در کیش
کدخبر : 13058

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پس از افتتاح ۱۱ پروژه ملی جزیره کیش توسط رئیس‌جمهور،‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه، از راه‌اندازی گردشگری صنعتی و تاسیس دانشگاه مهارتی بین‌المللی در کیش خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از ایرنا، مظفری در ابتدای صحبت‌های خود، ضمن خیرمقدم به استاندار هرمزگان و تشکر از سرمایه گذاران که «منشا اتفاق‌ها و خدمات بزرگی در جزیره شده‌اند» گفت: خوشحالیم که در جزیره حجم بالایی از پروژه‌ها در حال انجام است و روند افزایش سرمایه گذاری در جزیره و منابع سازمان مشهود است؛‌ چرا که ۲۹۳ درصد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد منابع داشته ایم و از مسیر مشارکت سازمان با بخش خصوصی در پروژه‌ها،‌ ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز ارزش افزوده برای سازمان ایجاد شده است.

غلامحسین مظفری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های اصلی در جزیره گفت: توقع از کیش بالاست. به همین دلیل حجم متنوعی از فعالیت‌های اقتصادی و زیرساختی در جزیره در حال انجام است. مثلا در بحث هتلینگ با افتتاح هتل پانوراما،‌ ۲۸ درصد هتل‌های ۵ ستاره کشور به کیش اختصاص یافته است که با اضافه‌شدن32 هتل 5 ستاره از مجموع ۶۲ هتل در حال احداث در کیش،‌ این ظرفیت بیش از ۵۰ درصد نیز افزایش خواهد یافت. وی در ادامه به پروژه باند جنوبی و تمرینال جدید فرودگاه کیش اشاره کرد و افزود: با افتتاح این ترمینال ظرفیت ورود گردشگر به کیش تا ۶ میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.

رئیس هیات مدیره سازمان مناطق آزاد کیش در ادامه یا یادآوری شرایط خاص کشور و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویرس کرونا گفت: البته در همین شرایط هم، ما باید به فرصت‌های موجود توجه کنیم؛‌ همچنان که بحث لغو روادید با روسیه در هفته آینده اجرایی می‌شود و این فرصت مناسبی برای جذب گردشگر از این کشور برای کیش فراهم می‌کند و ما می‌توانیم به خوبی از آن بهره ببریم.

مظفری، افتتاح مرکز نوآوری کیش را یک گام بزرگ برای استقرار شرکت های دانش بنیان در جزیره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده‌اند که این تعداد تا ۱۰۰ شرکت نیز می‌تواند افزایش یابد. همچنین ما کار احداث شهرک جدید فناوری‌های نو را آغاز کرده‌ایم. علاوه بر این،‌ بحث راه‌اندازی دانشگاه مهارتی بین‌المللی با سهام‌داری دانشگاه‌های موجود و بخش اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و مذاکرات با دانشگاه علوم و بهداشت را در این خصوص به زودی نهایی می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد در بخش دیگری از صحبت‌ها با بیان این که مردم کمتر با ظرفیت‌های صنعتی کیش آشنا هستند خاظرنشان کرد: با مجامع صنعتی در استان‌های مختلف مذاکره کرده‌ایم تا بتوانیم تور گردشگری صنعتی را با حضور واحدهای غیرآلاینده و دوستدار محیط زیست در کیش راه‌اندازی کنیم. البته در کنار گردشگری صنعتی،‌گردشگری علمی با حضور 7 دانشگاه در کیش نیز در این منطقه قابل اجراست.

احداث هتل-آپارتمان در کیش، موضوع دیگری بود که مظفری به آن اشاره کرد و افزود: بسیاری از هم‌وطنان ما در کیش منازلی دارند که ممکن است در طول سال بیشتر از یک یا دو بار به آن مراجعه نکنند؛ هتل-آپارتمان این مزیت را دارد که اگرچه مالیکت برای فرد است اما اداره آن را در اختیار هتل قرار می‌دهد تا در طول سال از آن بتواند استفاده بهینه را ببرد.

وی همچنین انجام پروژه فیبرنوری در جزیره کیش را یکی دیگر از اقدامات زیرساختی انجام شده دانست و گفت: با اجرای ۳۲ کیلومتر فیبرنوری دریایی و ۱۰۰ کیلومتر در داخل جزیره به کمک شرکت ارتباطات زیرساخت، تا ۵۰ سال آینده ظرفیت کیش از نظر فیبرنوری تامین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه