توسط عالی‌ترین مقام اجرایی کشور؛

فاز دوم نیروگاه تولید برق 500 مگاواتی قشم افتتاح شد

فاز دوم نیروگاه تولید برق 500 مگاواتی قشم افتتاح شد
کدخبر : 13061

فاز دوم نیروگاه شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با ظرفیت 170 مگاوات و سرمایه‌گذاری 190 میلیون یورویی به دست رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، با افتتاح فاز دوم شرکت تولیدی انرژی گستر قشم، 170 مگاوات برق به شبکه سراسری واردشده و بخشی از نیازهای این منطقه به برق تأمین می‌شود.

شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با سرمایه‌گذاری دو شرکت مپنا (60 درصد) و غدیر (40 درصد) و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به مساحت 100 هکتار پروژه تولید هم‌زمان آب و برق را در دست اجرا دارد.

این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه فاز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ظرفیت تولید  500 مگاوات برق را داشته و در طرح توسعه نیز 100 هزار مترمکعب آب شیرین را به‌صورت روزانه تولید و وارد چرخه مصرف می‌کند.

فاز اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید 170 مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرده و فاز دوم نیز با ظرفیتی مشابه امروز به بهره داری می‌رسد که درمجموع 340 مگاوات برق را تولید و به شبکه سراسری سنکرون کرده و جزیره قشم را از واردات برق بی‌نیاز می‌سازد.

فاز سوم توسعه این طرح، تولید 160 مگاوات برق را در دستور کار دارد که ظرفیت تولید را به 500 مگاوات رسانده و با اتصال به خط سراسری، بخشی  از نیاز استان هرمزگان را  نیز پوشش خواهد داد.

نیروگاه تولید برق 500 مگاواتی قشم ضمن تولید و تأمین برق جزیره و درآینده استان،  در زمان اجرای عملیات ساخت برای 410 نیرو اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری نیز مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته  100 نیرو را صاحب شغل می‌کند.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، 14 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و 500 نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه