​توسط ریاست جمهوری،

ترمینال کانتینری پسکرانه شهید رجایی منطقه آزاد قشم افتتاح شد

ترمینال کانتینری پسکرانه شهید رجایی منطقه آزاد قشم افتتاح شد
کدخبر : 13067

پروژه ترمینال کانتینری سایت شهید رجایی سازمان منطقه آزاد قشم در محدوده ای به مساحت 4 هکتار آسفالت و تجهیز شده به دست رییس دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد، پروژه احداث ترمینال کانتینری در سایت شهید رجایی یکی از پروژه های مربوط به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و تحت نظر مدیریت پسکرانه شهید رجایی سازمان منطقه آزاد قشم است.

این پروژه از سال 97 آغاز شده و پس از طی کردن مراحل زیرسازی و آماده سازی در سال 99 با اتمام مراحل اجرایی در محدوده ای به مساحت 4 هکتار در سایت شهید رجایی به بهره برداری رسید.

احداث این ترمینال کانتینری با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی صورت گرفته توسط یکی از مجموعه های بخش خصوصی به نام شرکت کومه صنعت قشم و با آغاز فعالیت آن شاهد سرعت گرفتن فرآیند صادرات کالا از پسکرانه شهید رجایی منطقه آزاد قشم خواهیم بود.

با بهره برداری از این پروژه 52 نیروی کاری به صورت مستقیم مشغول فعالیت می شوند و در زمان آماده سازی و احداث این طرح 65 نیروی کاری به صورت غیرمستقیم اشتغال داشته اند.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، 14 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و 500 نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه