در منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

افتتاح ویدیوکنفرانسی عملیات زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره با حضور رییس جمهور

افتتاح ویدیوکنفرانسی عملیات زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره با حضور رییس جمهور
کدخبر : 13068

عملیات زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره به طول 30 کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر 180 میلیارد ریال با حضور رییس جمهور و به‌صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افتتاح ویدیوکنفرانسی پروژه زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره به‌عنوان یکی از 14 پروژه‌ای است که امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه با حضور ریاست محترم جمهوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به‌صورت ویدیو کنفرانسی به افتتاح رسیده است.

این طرح توسط مدیریت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از سال 98 آغازشده و پس از طی کردن مراحل مختلف زیرسازی و آسفالت امروز به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره قشم است.

در این طرح علاوه بر فعالیت نیروهای عمرانی سازمان، برای 18 نیرو نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه داشته و باهدف تسهیل تردد جامعه محلی و گردشگران به اجرا درمی‌آید.

زیرسازی و آسفالت مسیر اسکله صیادی روستای سلخ به طول 1.2 کیلومتر، محور اتصالی روستای گیاهدان به شهر درگهان به طول 2.2 کیلومتر، رینگ ساحلی هلر- درگهان به طول یک هزار کیلومتر و مسیر برگشت سه‌راهی دیرستان تا فرودگاه بین‌المللی قشم به طول 10 کیلومتر بخش عمده این پروژه می‌باشد.

سیاست‌های اجرایی و توسعه‌ای منطقه آزاد قشم برپایه بهره‌مند کردن و انتفاع جامعه محلی و دستیابی به توسعه متوازن و پایدار در تمام بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی برنامه‌ریزی شده است. به اذعان همگان، اقدامات توسعه‌ای منطقه آزاد قشم از زمان حضور حمیدرضا مومنی در سمت ریاست هیات مدیره و مدیرعامل این منطقه بیش‌ازپیش نمود پیداکرده تا جایی که شرق تا غرب جزیره از آن منتفع شده‌اند.

آسفالت و بهسازی معابر برون‌شهری، راه‌ها و جاده‌های سراسر قشم در راستای تأمین آسایش و رفاه مردم با خدماتی نظیر آسفالت جاده‌ها و خدمات عام‌المنفعه، بیانگر پایبندی این سازمان به مسوولیت های اجتماعی و توجه ویژه به این حوزه و مردم است.

یادآور می‌شود، در طول سال گذشته با اجرای عملیات معابر برون‌شهری و احداث قطعه یک بزرگراه مرکزى، ۵۰ کیلومتر به خطوط آسفالتی برون‌شهری جزیره افزوده‌شده است.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، 14 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و 500 نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه