نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد
کدخبر : 13168

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اعتلا و توسعه پایدار و متوازن در تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... جزیره قشم برای انجام بهتر وظایف حاکمیتی و بهبود کیفیت زندگی جوامع محلی مهمترین ماموریت سازمان منطقه آزاد قشم است.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در در نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این سازمان، اظهار کرد: تمامی معاونین و مدیران سازمان باید با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های موجود تا آخرین لحظه و بدون هیچ چشم داشتی؛ در حوزه خود مشغول خدمات رسانی باشند.

وی ادامه داد: تهیه سندی شفاف از فعالیت های انجام شده در منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته و همچنین تدوین یک برنامه جامع از طرح های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... این جزیره می تواند یکی از ماموریت های بخش های مختلف سازمان باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مطالبه گری مردم در دوره اخیر یکی از برگ های زرین ارائه خدمت در جزیره قشم بوده است، تصریح کرد: طی سال های گذشته زحمت های زیادی در حوزه های مختلف زیرساختی و اقتصادی کشیده شده که در آینده نزدیک نتایج مثبت آن برای ساکنان و جوامع محلی جزیره قابل احساس خواهد بود.

به گفته مومنی؛ موفقیت های به دست آمده در منطقه آزاد قشم که نمونه آن در افتتاح 14 پروژه توسط ریاست جمهوری قابل مشاهده بود، نتیجه عملکرد خوب تمامی بخش های این سازمان است که در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

وی اضافه کرد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان دولت دوازدهم شاهد افتتاح چند مرحله دیگر از پروژه های زیربنایی، عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... خواهیم بود که نتیجه آن ایجاد اشتغال پایدار و بهبود شزایط زندگی ساکنین جزیره قشم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه ریزی برای نقش آفرینی منطقه آزاد قشم در برنامه هفتم توسعه کشور؛ خاطرنشان کرد: باید مشکلات و پیشنهادات موجود در منطقه با توجه به شرایط ملی، منطقه ای و محلی اولویت بندی شده و در اختیار نهادهای تصمیم ساز قرار بگیرد تا به رفع مشکلات جزیره کمک کند.

مومنی همچنین ضمن خیر مقدم نسبت به حضور محمدباقر سعادت عضو جدید هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: امیدواریم با استفاده از تجربیات و تاثیرگذاری ایشان اتفاقات خوبی را در منطقه شاهد باشیم.

براساس این گزارش، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: تحولات و تغییرات اساسی و بسیار مهمی طی سال های گذشته در جزیره قشم در حوزه های مختلف زیربنایی، عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... ایجاد شده است.

محمدباقر سعادت ادامه داد: همکاری و همدلی میان تمام معاونین، مدیران، کارکنان و بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم می تواند موجب به نتیجه رسیدن پروژه های پیش بینی شده و تسریع در روند توسعه متوازن جزیره شود.

وی افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف گردشگری به ویژه گردشگری دریایی، صنعتی، نفت و انرژی، آبزی پروری و... در جزیره قشم وجود دارد با برنامه ریزی دقیق می توان شاهد موفقیت در این حوزه ها و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنین بود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این منطقه، از 14 پروژه افتتاح شده توسط ریاست جمهور به عنوان گوشه کوچکی از زحمات کشیده شده مدیرعامل سازمان و مجموعه نیروهای سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد.

در ابتدای این جلسه عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گزارش بررسی عملکرد پنج ماهه در حوزه درآمدها و منابع به تفکیک معاونت ها و مدیریت های مختلف این سازمان را ارائه کرد.

در بخش دیگری از نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با شرایط بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره قشم پرداخت. شیخ زاده همچنین در ادامه گزارشی تفصیلی پیرامون آمار و وضعیت مساجد سطح جزیره قشم ارائه کرد.

در ادامه این نشست  ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از کلیات مطالعات سوئکو که در فاصله بین سال های 1371 تا 1373 درخصوص جزیره قشم در حوزه گردشگری این جزیره پرداخت.

همچنین محمدرضا عباسی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از این جلسه به بیان ویژگی ها و شاخص های سامانه روابط عمومی سازمان پرداخت و بخش های مختلف و کارکردهای گوناگون آن را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه