در راستای تسهیل و کمک به عرضه اراضی مسکونی شهر ماکو صورت گرفت؛

ابلاغ بخشی از نقشه طرح تفصیلی اراضی الحاقی طرح جامع شهر ماکو

ابلاغ بخشی از نقشه طرح تفصیلی اراضی الحاقی طرح جامع شهر ماکو
کدخبر : 13406

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و رییس کارگروه ماده ۸ آیین نامه اجرایی نحوه استفاده از زمین و منابع ملی منطقه آزاد ماکو از ابلاغ نقشه بخشی از طرح تفصیلی اراضی الحاقی طرح جامع شهر ماکو خبرداد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی افزود: با توجه به تصویب طرح جامع شهر ماکو در سال ۱۳۹۷ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان منطقه آزاد ماکو با هماهنگی شهرداری و شورای شهر ماکو نسبت به تهیه طرح تفصیلی شهر ماکو از طریق مهندسین مشاور اقدام کرد.
عبدالرحیمی با بیان این‌که در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی الحاقی طرح جامع جدید به محدوده شهر ماکو در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در جهت افزایش عرضه زمین برای توسعه شهری و تسریع در فرایند تصویب قسمتی از طرح تفصیلی شهر اقدامات لازم انجام شد و بر اساس مطالعات کارشناسی مهندسین مشاور، موضوع در بیستمین جلسه کارگروه ماده ۸ آیین نامه اجرایی نحوه استفاده از زمین و منابع ملی منطقه آزاد ماکو باحضور نمایندگان کلیه دستگاه‌ها تصویب و به شهرداری ماکو ابلاغ شد.
وی از شهروندانی که قصد ساخت و ساز در محدوده الحاقی شهر را دارند خواست با توجه به ابلاغیه مذکور نسبت به مصالحه با شهرداری و رعایت طرح بر اساس قوانین مرتبط اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ابراز امیدواری برای بهبود شرایط عرضه اراضی مسکونی و خدماتی، افزود: به زودی نقشه های کل محدوده پس از تصویب کل طرح تفصیلی نیز ابلاغ خواهد شد.




 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه