پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری
کدخبر : 13567

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری پیام تبریک صادر کردند.

به گزارش رصد اقتصادی ، متن پیام به شرح زیر است:

به نام یگانه آفریدگارهستی گردشگری سومین صنعت بزرگ جهان است که در کنار سود آوری، نقش مهمی در نزدیکی و دوستی ملت‌ها و هم‌افزایی فرهنگ‌ها دارد.

سال‌هاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای تقویت صنعت توریسم و در نتیجه اقتصاد پایدار برنامه ریزی مدونی دارند. سازمان جهانی گردشگری نیز امسال با انتخاب شعار ” گردشگری و توسعه روستایی” بر توانایی منحصر به فرد بخش روستایی در ایجاد توسعه اقتصادی و تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ، تاکید کرده است. اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع سازی اقتصاد، افزایش مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی است و از آنجـا کـه بخـش عمده مـشکلات توسعه نیافتگی روستایی نیز به فقدان این صنعت بر می گـردد، گردشـگری روسـتایی بـا حـل مـسائل و مشکلات فوق توسعه روستایی را قوت می بخشد. در جزیره کیش که به مدد پیشینه تاریخی، جذابیت های طبیعی و امکانات پیشرفته اقامتی و تفریحی قطب گردشگری کشور لقب گرفته است، وجود روستای تاریخی باغو و بسترهای فرهنگی متنوع، موهبتی ارزشمند است.

رونق بوم گردی در این روستای زیبا ضمن اینکه دستیابی به سهم بیشتری از درآمدهای بازار بزرگ گردشگری کشور و منطقه را میسر می سازد، فرصت مناسبی نیز برای معرفی آداب، رسوم و فرهنگ غنی بومیان عزیز کیش محسوب می شود. امید که جزیره کیش بتواند همگام و همراستا با توسعه جهانی صنعت گردشگری در مسیر بهره‌مندی از فرصت های جذاب این صنعت و رونق فرهنگی و اقتصادی کشورحرکت پایدار خویش را سرعت بخشد. با تبریک روزجهانی گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی که علاقمندند به کشور زیبا، کهن و پهناور ایران سفر کنند، و عرض خداقوت به تمامی دست اندرکاران گردشگری کشوربه ویژه فعالان این عرصه درجزیره کیش، ازخداوند منان سرافرازی و موفقیت هموطنان عزتمند و سربلندی ایران عزیزرا خواستارم.

غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه