رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:

۳۲ مرکز عرضه مواد غذایی متخلف در منطقه آزاد کیش پلمپ شد

۳۲ مرکز عرضه مواد غذایی متخلف در منطقه آزاد کیش پلمپ شد
کدخبر : 13597

با نظارت‌های حداکثری کارشناسان پر تلاش مرکز توسعه سلامت کیش؛ ۳۲ مرکز توزیع، طبخ و عرضه مواد غذایی متخلف که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، پلمپ و ۱۹ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از اقتصاد۲۴ ، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که در ۶ ماه نخست سال جاری، کارشناسان بهداشت محیط به منظور نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی؛ بیش از ۱۴ هزار مورد از اماکن عمومی بازدید داشتند گفت: از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۶۱۵۲ مورد و از اماکن آرایشی و بهداشتی ۵۵۵ مورد بازرسی و از اماکن عمومی نیز ۸۶۸ مورد بازدید انجام شده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵۰۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز معدوم شده است.

مرکز توسعه سلامت کیش

رضانیا در ادامه افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش، نظارت‌های حداکثری کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی؛ جلسه امتحانات و کنکور سراسری در این منطقه برگزار شد.

وی در خصوص پیگیری صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی، پلمپ اماکن متخلف و نظارت بر دفن اجساد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش، خاطر نشان کرد: کارگاه‌های آموزشی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کووید ۱۹ و رعایت بهداشت و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات گند زدایی برگزار شده و همچنبن پوستر‌های آموزشی توسط کارشناسان بهداشت محیط برای متصدیان مربوطه در جزیره کیش توزیع شده است.

شایان ذکر است: ۱۴۴ مورد نمونه برداری میکربی و شیمیایی از آب آشامیدنی، ۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۲۴ مورد نمونه برداری از نان جهت بررسی وجود و میزان جوش شیرین، تعداد ۱۳۱۴ مورد کلر سنجی، ۲۶۵۹ مورد صدور کارت‌های تندرستی و بررسی ۴۲۸۴ مورد مواد غذایی از نظر مقدار دما، شوری و روغن موجود با تجهیزات قابل حمل و آموزش به متصدیان و شاغلین صنوف مختلف در خصوص شیوه نامه‌های بهداشتی، نظارت بر مساجد به ویژه در شب‌های قدر و ایام عزاداری محرم و صفر از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بهداشت محیط کیش در ۶ ماهه نخست سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه