سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

شهر فرودگاهی مستقل نیاز اساسی سواحل مکران است

شهر فرودگاهی مستقل نیاز اساسی سواحل مکران است
کدخبر : 14066

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دسترسی و تسریع در امور مردم، حمل و نقل کالا و جابجایی مسافر، گردشگر و به ویژه سرمایه گذاران و نیروهای متخصص و فنی فعال در جنوب سیستان و بلوچستان از جمله سواحل مکران ساخت شهر فرودگاهی نیاز اصلی و اساسی است تا ظرفیت های بی‌بدیل چابهار در دسترس همگان قرار گیرد.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از فرینا، معین‌الدین سعیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چابهار اظهار داشت: چابهار با ظرفیت های بی بدیلی که دارد به عنوان نقطه کانونی توسعه سواحل مکران و به تعبیر مقام معظم رهبری گنج پنهان، برای توسعه و آبادانی این خطه از جمهوری اسلامی نقش مهمی دارد.

سعیدی افزود: تعبیر گنج پنهان رهبر معظم انقلاب همان توسعه سواحل مکران است و قرار نیست که این گنج تا ابد پنهان بماند، یکی از مصادیق بارزی که این ظرفیت بالقوه را بالفعل و شکوفا کند ایجاد شهر فرودگاهی است.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه نظامی فعلی استاندارد و شرایط لازم را برای خدمات دهی به مسافران عادی ندارد اما با این احوالات نیروی هوایی زمینه همکاری های لازم در جابجایی مسافران و خدمات دهی به آنان را فراهم کردند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

سعیدی ادامه داد: چابهار نقطه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب است و نیاز به شهر فرودگاهی چه در ماهیت گردشگری، ترانزیت کالا، ترانزیت مدد کاملا ملموس است.

وی تصریح کرد: در ادوار گذشته منطقه آزاد چابهار مرز زمینی، هوایی و دریایی تعریف شده ای نداشت که با قانون تصویب شده در سال گذشته دارای مرز دریایی(بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری) و مرز زمینی(ریمدان) شد.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پازل ناتمام منطقه آزاد چابهار با احداث شهر فرودگاهی جدید تکمیل خواهد شد و راههای دسترسی تسریع و خدمات دهی مطلوبی صورت خواهد گرفت.

سعیدی ادامه داد: سیل دی ماه ۹۸ با وجودی که خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد کرد اما باعث شد جنبه های دیگر زندگی مردم نیز برجسته شود.

وی گفت: سیل اخیر با توجه به مشکلاتی که برای مردم دشتیاری و زرآباد بوجود آورد باعث شد که ظرفیت ها و پتانسیل های این مناطق برای هموطنان برجسته و نمایان شوند و از داشته های هیچ مردم که سیل با خود برده است، آگاه شوند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: نهادهای حمایتی و خیران در جریان توزیع کمکها و هدایای مردمی اعلام می کردند که «مردم سیستان و بلوچستان خیلی صبور، شکیبا و قانع هستند بطوریکه وقتی به روستایی برای کمک رسانی می رفتیم، کمک ها را بهمراه ما به روستاهای اطراف می بردند و می گفتند این مردم مستحق تر برای کمک و امداد رسانی هستند.

سعیدی گفت: جلوه های زیبایی از ایثار و همدلی مردم ایران اسلامی درسیل دی ۹۸ سیستان و بلوچستان به نمایش درآمد و مردم این منطقه از اینکه می دیدند تمامی هموطنان با آنان ابراز همدردی می کنند و خود را در کنار آنان و حامی و پشتیبان شان می دانند احساس دلگرمی بیشتری می کردند.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازپرداخت خسارات سیل این مناطق نسبت به ادوار گذشته به موقع و بیش تر از میزان بازپرداختی های ادوار گذشته بوده است اما یک واقعیت انکار ناپذیر وجود دارد که متاسفانه بازپرداخت خسارات سیل به تمام کشاورزان صورت نگرفته است.

سعیدی گفت: در ادوار گذشته کمیسیون ماده ۵۶ که دبیرخانه آن در مرکز استان سیستان و بلوچستان بود عمده آرای آن به نفع مردم نبوده است بطوریکه بیش از ۹۵ درصد از زمین های کشاورزی آباواجداد آنان در طرح اراضی ملی قرار دارند که این امر در بازپرداخت خسارات سیل دولت را نیز در تنگنا قرار می داد.

وی تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی ماده ۳۴ را احیاء کرده و در حال پیگیری هستیم که این اراضی به مردم بازگردانده شود.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای بازسازی و ساخت مسکن محرومان که در سیل تخریب شده اند طرح های بسیار خوبی از سوی بنیاد مسکن در دست اقدام است اما بانک های عامل همکاری لازم را ندارند که جلسات ویژه ای برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده است.



 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه