با تمام توان برای تسهیل سرمایه گذاری و جهش تولید درکنار سرمایه گذاران منطقه آزاد ماکو هستیم

با تمام توان برای تسهیل سرمایه گذاری و جهش تولید درکنار سرمایه گذاران منطقه آزاد ماکو هستیم
کدخبر : 14128

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین کلنگ زنی کارخانه بزرگ کاربید کلسیم گفت: فلسفه حضور کارگزاران و مسئولین در منطقه، تقویت، تسهیل و فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری و تلاش برای ارتقای زیست پذیری آبرومندانه برای مردم در این خطه زرخیز از میهن اسلامی است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ، محمدرضا عبدالرحیمی با تبریک آغاز سرمایه گذاری دیگری توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو، ابراز امیدواری کرد این سرمایه گذاری منشا تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال در سطح منطقه شود.

وی در ادامه تاکید کرد امروز همه ما باید با اتکا به دانش، تجربه، تدبیر، تلاش و مساعی پاکدستانه و متعهدانه و با الهام از منویات مقام معظم رهبری در همه شئونات و فعالیت های خود برای ارتقای کارامدی نظام و افزایش سرمایه اجتماعی کشور بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اذعان بر اینکه بدون حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فلسفه وجودی سازمان منطقه آزاد ماکو زیر سوال می رود اضافه کرد: وظیفه ما مسئولین و کارگزاران حاکمیت، خدمت صادقانه و بی منت به مردم و تقویت بنیان های توسعه ملی منطقه ای در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است .

عبدالرحیمی  سرمایه گذاری در بخش تولید صادرات گرا را مصداق آنچه که ضرورت امروز ماست یاد کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری امروز مصداق تولید صادرات محور است و قطعا موجب کمک به تقویت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در شرایط کنونی تحریم های ناجوانمردانه و نبرد اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ظرفیت ارز آوری کارخانه کاربید کلسیم را  ۵۰ میلیون دلار در سال عنوان کرد و اظهار داشت: این همان حرکت در مسیر مفهوم اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد و استفاده بهینه از همه ظرفیت های درونی کشور اعم از منابع طبیعی، سرمایه های مادی و انسانی بوده و از طرفی برون گرایی و استفاده از فرصتهای بازارهای بین المللی و صادرات و نیز انتقال فناوری به داخل می باشد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور گسترش تولید، تسهیل صادرات و انتقال فناوری در حوزه های مختلف با تمام توان همراه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است خاطر نشان ساخت : ما هر آنچه در توان داریم متعهدانه در کنار سرمایه گذاران هستیم و  جامعه اصیل و محلی مان نیز میزبانان خوبی برای سرمایه گذاران در مسیر تقویت اقتصاد ملی می باشند.

عبدالرحیمی در پایان گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات ناشی از بحران کرونا و وضعیت اقتصادی تمام پروژه های توسعه ای منطقه فعال هستند و چرخ تولید همچنان در منطقه آزاد ماکو با قدرت می چرخد و از همین تریبون از زحمات تولیدکنندگان و پیمانکاران عزیز منطقه قدردانی می نمایم.

وی در پایان از پرداخت یارانه دستمزد ۹ میلیون ریالی به مدت یکسال به کارفرمایان در قبال به کارگیری جوانان شغل اولی‌ منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: به منظور رفع مشکل اشتغال جوانان، دولت  ۳۰ درصد مزد شغل اولی‌ها در منطقه آزاد ماکو را به کار فرمایان و صاحبان صنایع پرداخت می‌ کند.

 
 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه