آغاز طرح ملی شهید سلیمانی با هدف پایش و کنترل شیوع ویروس کرونا در کیش

آغاز طرح ملی شهید سلیمانی با هدف پایش و کنترل شیوع ویروس کرونا در کیش
کدخبر : 15469

اجرای طرح ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی» برای کنترل همه گیری کووید 19، همزمان با سراسر کشور از چهارم آبان در کیش آغازشد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه هماهنگی اجرای این طرح با حضور نمایندگان هلال احمر ،معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان،شرکت عمران آب و خدمات شهری و مسئولان ستادی مرکز توسعه سلامت کیش ، بر ارائه خدمات شایسته به مردم تاکید شد.
دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به خدمات ارزشمند و روش زندگی شهید قاسم سلیمانی که سراسر عمر پر خیر و برکت خود را در راه عشق و خدمت به خلق خدا سپری کرد گفت: اهداف کلی این طرح در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا است که به شیوه "محله و خانواده محور" و با شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» اجرا می شود .
وی افزود: ما با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و به دنبال آن قطع زنجیره انتقال ویروس، می توانیم موجب کاهش میزان بستری و مرگ ‌و میرشده و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را تقویت کنیم.
وی انجام مراقبت‌ها و ارائه خدمات ضروری بهداشتی به‌صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماران و افراد در معرض تماس نزدیک با مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی ، مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری را از محورهای اصلی طرح ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.
رضا نیا افزود: تشدید نظارت ها، اعمال قانون برای متخلفان، ره‌گیری بیماران، آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی،ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری ازجمله راهبردهایی تعریف‌شده برای این طرح ملی است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این نشست ضمن قدردانی از زحمات بی وقفه بسیج ، سازمان منطقه آزاد کیش ،شرکت عمران آب و خدمات شهری،معاونت فرهنگی اجتماعی ،هلال احمر و تمامی نهادها و اصناف از آغاز شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بخش اعظم این اقدامات از جمله گندزدایی مکان های عمومی، توزیع اقلام بهداشتی و طرح غربالگری بیماران ،جمع آوری زباله های مبتلایان از ابتدای اپیدمی به‌صورت میدانی انجام شده و انتظار می رود این مشارمت حداکثری تا پایان همه گیری کرونا ادامه داشته باشد.
رضانیا تحقق اجرای کامل و موفق طرح بزرگ شهید سلیمانی را درگرو همکاری همه جانبه و تلاش مجدانه تمامی اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: راهبرد اصلی ما برای موفقیت در این طرح، اقتدا به این شهید بزرگوار درمسیر جلب رضایت خدا و خدمت خالصانه به مردم است.
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بیشتر در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت متمرکز است؛ تعداد پایگاه های فعال بسیج در کیش را 8 پایگاه اعلام کرد و گفت: در طرح محله محورشهید سلیمانی، نواحی ، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج فعال هستند و بر قطعه بندی مناطق مسکونی و نیروی انسانی منطقه اشراف دارند و ما باید از فرصت مشارکت حداکثری در زمان باقی‌مانده استفاده کنیم،چراکه به اذعان وزیر بهداشت فرصت کنونی از آخرین فرصت‌ها برای مهار ویروس مهاجم کرونا در کشور است.
دکتر رضانیا همراهی و همکاری مردم را شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده محور برشمرد و خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کیش شد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه