پدیدار شدن دومین لاشه نهنگ در آب های ساحلی کیش

پدیدار شدن دومین لاشه نهنگ در آب های ساحلی کیش
کدخبر : 15538

لاشه نهنگی دیگر در آبهای ساحلی کیش پیدا شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امروز سه شنبه یازدهم آذر برای دومین بار در  هفته های اخیر لاشه یک نهنگ دیگر در آب های ساحلی کیش دیده شد.

مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص گفت: امروز حدود ساعت ۱۴ و سی دقیقه مطلع شدیم که لاشه این نهنگ در یک کیلومتری جزیره کیش در حال نزدیک شدن به ساحل شرقی است.

وی افزود: با توجه به اینکه محل به گل نشستن لاشه ساحل پر تردد شرقی تخمین زده شد، با تلاش دست اندرکاران محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، برای رفاه حال ساکنان و گردشگران و پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع ، ناچار لاشه را به ساحل خلوتی انتقال دادیم .

محمدی عنوان کرد: هنوز اطلاعاتی در خصوص علت مرگ نهنگ در دست نیست اما پس از انجام بررسی های اولیه و نمونه برداری، گونه و علت احتمالی مرگ مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت:  با توجه به اینکه دفن لاشه در خاک برکیفیت و مقاومت استخوان های نهنگ تاثیر منفی دارد ، این بار و با حمایت بخش خصوصی اسکلت نهنگ در آب از لاشه جدا شده و در ساحل به هم وصل می شود تا جهت استفاده های آموزشی و پژوهشی به موزه پژوهشکده دریایی کیش منتقل شود.

محمدی گفت: در این روش مشکل تولید بوی نامطبوع به واسطه دفن لاشه کامل در سواحل ماسه ای نیز برطرف می شود.

رییس اداره محیط زیست کیش با بیان اینکه برای جداسازی لاشه از اسکلت نهنگ در آب دریا ، یک گروه متشکل از متخصصان حیات وحش امشب وارد جزیره کیش می شوند افزود: عملیات جداسازی اسکلت فردا آغاز می شود. در این مدت لاشه نهنگ از طریق  یک لنگر در آب های کم عمق ساحل ثابت خواهد ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه