طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام گردید:

آمادگی سازمان منطقه آزاد برای مشارکت در حذف و جایگزینی کلیه مدارس کانکسی روستاهای منطقه

آمادگی سازمان منطقه آزاد برای مشارکت در حذف و جایگزینی کلیه مدارس کانکسی روستاهای منطقه
کدخبر : 15748

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت در تامین مالی ۵۰ درصدی به منظور حذف مدارس کانکسی منطقه و احداث مدارس جدید خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از گروه تولیدات رسانه سازمان منطقه آزاد ماکو؛ در متن نامه محمدرضا عبدالرحیمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: حذف مدارس کانکسی در سطح کشور طی سالهای اخیر از جمله سیاست های کلان نظام توسعه ملی بوده و ضروریست تبدیل و بهبود شرایط تعداد اندک باقیمانده از این نوع مدارس، با قید اهمیت و فوریت در تمام مناطق کشور از جمله خط شمال استان آذربایجهان غربی در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال غرب کشور و خاصه شمال استان آذربایجان غربی که منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط وپلدشت درآن قرار گرفته است، منطقه ای کوهستانی و سردسیر می باشد افزوده است: کاستی ها و ضعف های زیرساختی درحوزه آموزش ازجمله کانکسی بودن بخشی ازمدارس ابتدایی در ۲۸ روستای منطقه چالشی جدی درمسیر اجرای موثر برنامه های آموزشی پایه و تربیت نسل آینده ساز کشور محسوب می شود.

وی در این نامه ادامه داده است: امروز تدبیر در برابر این چالش به اولویت و مطالبات جدی و به حق مردم و سازمان های این حوزه تبدیل شده است.

عبدالرحیمی خاطرنشان کرده است : اینک سازمان منطقه آزاد ماکو با این باور که سنگ بنای توسعه کشور، آموزش و پرورش روزآمد و برخوردار از سخت افزارها و نرم افزارهای استاندارد می باشد و در ادامه اقدامات خود در راستای توسعه، بهسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی منطقه که طی سال های اخیر شروع شده و هم اکنون نیز در حال انجام است، آمادگی خود را برای همکاری مشترک و عملیاتی سازی برنام های مشارکتی برای حذف مدارس کانکسی منطقه در یک بازه زمانی دو ساله و تامین پنجاه درصدی هزینه های احداث مدارس جایگزین اعلام می نماید.

عبدالرحیمی از وزیر آموزش و پرورش خواسته است: در صورت موافقت خواهشمند است، دستور فرمایند سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با تأمین ۵۰ درصدی هزینه های مربوط در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک اقدام لازم در این خصوص معمول نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه