کیش، پیشتاز تأمین مالی در مناطق آزاد از طریق بورس

کیش، پیشتاز تأمین مالی در مناطق آزاد از طریق بورس
کدخبر : 15790

پس از نخستین تجربه موفق سازمان منطقه آزاد کیش در تامین مالی طرح های اقتصادی و عمرانی از طریق انتشار اوراق صکوک در سال گذشته، برای دومین بار در تاریخ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، طرح تامین مالی 3000 میلیارد ریالی از طریق عرضه اوراق یا صکوک خرید دین در بازار سرمایه به انجام رسیده است.

به گزارش رصد اقتصادی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصرآخوندی عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تأمین مالی پروژه‌های فعال در جزیره زیبای کیش با همکاری شرکت تأمین سرمایه ملت برای دومین بار پیاپی موافقت اصولی تأمین مالی 3000 میلیارد ریالی از طریق بازار سرمایه را دریافت کرد.

ناصر آخوندی با بیان این مطلب گفت: بهره‌مندی از ظرفیتهای‌ بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌های فعال در جزیره از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.

بر این اساس، سعی شده در فضایی شفاف، منطقی، عادلانه و قابل رقابت، ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کیش به فعالان اقتصادی، مشارکت عمومی برای پیشبرد اقتصاد جزیره کیش از طریق بازار سرمایه جلب شود.

معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش افزود : همیشه بخشی از دارایی های سازمان منطقه آزاد کیش، بدلیل حجم بالای تراکنش های مالی، در حساب‌های دریافتی مورد ثبت و طبقه بندی قرار می‌گرفت تا در زمان‌های مقرر توسط سازمان وصول گردد و این مبالغ تا موعد تسویه در دسترس سازمان قرار نمی‌گرفت. از این رو، سازمان منطقه آزاد کیش با استفاده از این مدل و انتشار اوراق خرید دین به عنوان یکی از ابزارهای نوین تامین مالی اسلامی ، مطالبات و اسناد مدت دار خود را به وجه نقد تبدیل خواهد نمود.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تأمین مالی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: طرح اولیه سازمان منطقه آزاد کیش برای ادامه فعالیت اجرایی ترمینال فرودگاهی کیش برای تأمین مالی 3000 میلیارد ریال در 2 مرحله مورد موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت که در فاز نخست 1000 میلیارد ریال و در مرحله دوم 2000 میلیارد ریال منتشر خواهد شد.

ناصر آخوندی در ادامه گفت: سال گذشته نیز مبلغ 3000 میلیارد ریال از طریق صکوک اجاره از بازار سرمایه، تأمین مالی شد. در ماه گذشته نیز سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان پیشرو در تأمین مالی از طریق بازار سرمایه موفق به اخذ موافقت اصولی برای ایجاد نخستین صندوق زمین و ساختمان در مناطق آزاد کشور شده است. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه